Permalänk
Medlem

Vilket nagellack delid

Tjena!

Ska nu delid'a min 4790k. Vilket nagellack skulle ni rekommendera för att "täcka" närliggande komponenter?
Hittar endast "clear nailpolish" när jag söker online; men vore tacksam för exakt märke

Gärna något som finns på typ åhlens

Cheers

Permalänk
Medlem
Skrivet av eligri:

Tjena!

Hittar endast "clear nailpolish" när jag söker online; men vore tacksam för exakt märke

Gärna något som finns på typ åhlens

Cheers

Vilket som helst kommer gå bra, även de som finns på Åhléns.

Kör hårt!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Vilket som helst kommer gå bra, även de som finns på Åhléns.

Kör hårt!

Kan de inte vara elektriskt ledande?

Permalänk
Medlem
Citat:

"Nail polish typically has nitrocellulose or another functionalized cellulose in it which forms a thin, stable film without a gap over items such as fingernails, or the capacitors you used it over. An alkyl acetate helps move it into place, and then promptly evaporates leaving behind just the thin film.

"Some nail polish formulations have benzene derivates. Toluene is a prime candidate used by some companies, which does a similar job as nitrocellulose. Look at the composition before buying or using these, as toluene isn't nice to play with even at lower concentrations."

https://www.gamersnexus.net/guides/3068-how-to-delid-intel-i9...

Ut och läs med andar ord. Jag tog bara en min syster hade hemma.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Hittar du endast clear? Vilken färg skulle du vilja ha då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

Hittar du endast clear? Vilken färg skulle du vilja ha då?

Jag vill ha clear; bara inte en elektriskt ledande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

https://www.gamersnexus.net/guides/3068-how-to-delid-intel-i9...

Ut och läs med andar ord. Jag tog bara en min syster hade hemma.

Så vad som, bara det inte har toluene?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eligri:

Så vad som, bara det inte har toluene?

Yes, bör fungera bra.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

"delid"

Lugnt, vi dömer inte!

Permalänk
Medlem

Kan du inte gå in på Kicks eller Åhlens och fråga vilket nagellack man ska ha för en delid? Se gärna till att filma händelsen och släng upp den här! ...se det som ett socialt experiment.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Kan du inte gå in på Kicks eller Åhlens och fråga vilket nagellack man ska ha för en delid? Se gärna till att filma händelsen och släng upp den här! ...se det som ett socialt experiment.

... samt att få dem att försäkra att den inte är elektriskt ledande....

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

jaså killar börjar använda nagellack nu hehe va gulligt

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Vi grabbar tycker också om att vara fina :'*

Rätt kul att man antas vara kille också här på swec Är girl** nämligen.

**(guy in real life)