Intels VD Brian Krzanich tvingas avgå

Permalänk
Melding Plague

Intels VD Brian Krzanich tvingas avgå

Intel meddelar att VD:n Brian Krzanich avgår med omedelbar verkan, då han haft ett förhållande med en anställd på företaget.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det går bra nu, vi får hoppas det leder till lite nytänk från Intel sida när det gäller produktsläpp.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

hur är det med den andre anställde? fick han hen också sparken?

Permalänk
Medlem

Inte den första anledningen jag tänkte på när jag läste rubriken.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Åh nej vad hemskt!

Permalänk

@ChaosClocker:

kanske det var anledningen men först nu blev det billigt att sparka honom?

Permalänk
Medlem

Plot twist! Lisa Su går över till intel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

hur är det med den andre anställde? fick han hen också sparken?

Han hen? Så det är ok med att det är en han, eller en hen, som kan vara non binary person eller vad hippisarna kallar sig, men det mest troliga som är en hon, skrivs inte ut? Varför sådan agenda? Då är det väl bättre att bara skriva hen, det köper jag, nu får man mest lite dålig smak i munnen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Plot twist! Lisa Su går över till intel

Plot twist, hitler föds på nytt och sovjet återförenas

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Då vet vi nu varför han sålde av sina aktier i höstas... och att det var planerat, eller så är det hela en komplott och affären med den anställde är en täckmantel för ev. fulspel?

Foliehatten arbetar för fullt nu!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Inte den första anledningen jag tänkte på när jag läste rubriken.

Knappast.
Att en högt uppsatt chef med mycket stålar och makt har kletat på någon random (ung o snygg kanske?) sekreterare är väl inget häpnandsväckande i dessa sammanhang. Troligtvis något större som ligger bakom det dära...

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag är cynisk, men kommer inte detta lite "väl" lägligt? Det känns ungefär som när Laila Freivalds fick sparken. Det är något annat som ligger bakom tror jag.

Hur som helst "good bye and good riddance!" Hoppas de nu lär sig att man "glömmer" inte att tala om att processorn är överklockad och industrikyld ostraffat. VD bär alltid yttersta ansvaret för företagets dumheter.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm.
Inte sparkar man väl en VD som levererar för att denne har ett förhållande med en anställd.
Eller?
Nää, här finns andra motiv skulle jag gissa på. Levererade han kanske inte? Var det en mindre gruppering som försökt avsätta honom men inte haft mandat för detta och istället använt det här som verktyg?

Aja.
Inte omöjligt att det har hettat till efter att Intel misslyckades med att ta sig in ordentligt på mobilmarknaden och därefter har låtit AMD inte bara hålla jämna steg utan faktiskt utvecklas snabbare än Intel i en del segment så att de nu är ikapp trots att Intel haft en utvecklingsbudget som är... jag vet inte. 50 gånger större än AMD?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Plot twist, hitler föds på nytt och sovjet återförenas

Plot twist Hitler was a lizard and used the moon as his private home to lay eggs!

Skrivet av Söderbäck:

Hmm.
Inte sparkar man väl en VD som levererar för att denne har ett förhållande med en anställd.
Eller?
Nää, här finns andra motiv skulle jag gissa på. Levererade han kanske inte? Var det en mindre gruppering som försökt avsätta honom men inte haft mandat för detta och istället använt det här som verktyg?

Aja.
Inte omöjligt att det har hettat till efter att Intel misslyckades med att ta sig in ordentligt på mobilmarknaden och därefter har låtit AMD inte bara hålla jämna steg utan faktiskt utvecklas snabbare än Intel i en del segment så att de nu är ikapp trots att Intel haft en utvecklingsbudget som är... jag vet inte. 50 gånger större än AMD?

Det är allt för lägligt att det börjar gå dåligt för Intel för första gången på tio år som detta händer. Så det finns uppenbarligen andra motiv bakom detta än att denne haft ett förhållande med en anställd inom företaget.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Han hen? Så det är ok med att det är en han, eller en hen, som kan vara non binary person eller vad hippisarna kallar sig, men det mest troliga som är en hon, skrivs inte ut? Varför sådan agenda? Då är det väl bättre att bara skriva hen, det köper jag, nu får man mest lite dålig smak i munnen.

Så tydligt att hur vi omedvetet väljer att läsa saker berättar mycket om oss. Jag utgick ifrån att @Dual-Tjur först hade tänkt skriva "han eller hon" men insåg att det nuförtiden finns ett ord för det, och glömde ta bort "han"-delen. Jag vet inte varför folk så ofta utgår ifrån att det finns dolda agendor, det luktar lite paranoia.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sleepyoh:

Han hen? Så det är ok med att det är en han, eller en hen, som kan vara non binary person eller vad hippisarna kallar sig, men det mest troliga som är en hon, skrivs inte ut? Varför sådan agenda? Då är det väl bättre att bara skriva hen, det köper jag, nu får man mest lite dålig smak i munnen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror det var medvetet för att jävlas typ

Permalänk
Medlem

Får se när folk börjar skylla detta på Trump med
Skämt och sido så låter detta som en slags mörkläggning om vad det riktiga skälet är.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Får se när folk börjar skylla detta på Trump med
Skämt och sido så låter detta som en slags mörkläggning om vad det riktiga skälet är.

Vi lär få reda på det med tiden. "Det som göms i snö kommer fram i tö", du vet? Aktieägarna verkar dock redan gett sin dom och aktien störtdyker. Så det verkar vara fler än vi som fattar att det här egentligen beror på något helt annat.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Vi lär få reda på det med tiden. "Det som göms i snö kommer fram i tö", du vet? Aktieägarna verkar dock redan gett sin dom och aktien störtdyker. Så det verkar vara fler än vi som fattar att det här egentligen beror på något helt annat.

lol 2% är "störtdyker"? Tror inte dom 2% har något alls med detta och göra, hela marknaden faller just nu.

Om intel "störtdyker" vad fan kalla du det som hände med Concent Holding B aktie idag då? "Konkurs"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:

lol 2% är "störtdyker"? Tror inte dom 2% har något alls med detta och göra, hela marknaden faller just nu.

Om intel "störtdyker" vad fan kalla du det som hände med Concent Holding B aktie idag då? "Konkurs"?

Börsdagen har ju knappt börjat "over there". Jag tror att det kommer få ett stort avtryck, men naturligtvis är det kanske så att det kan vara en avspegling av marknadsläget i stort.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetruz:

Jag vet inte varför folk så ofta utgår ifrån att det finns dolda agendor, det luktar lite paranoia.

Jo, världen skulle nog vara mycket trevligare om fler använde Hanlons rakkniv istället för att tro att allt är en konspiration.

Skrivet av Ozzed:

Börsdagen har ju knappt börjat "over there". Jag tror att det kommer få ett stort avtryck, men naturligtvis är det kanske så att det kan vara en avspegling av marknadsläget i stort.

Man får ju ha lite perspektiv på det också, Intel hade vad jag kan se sin högsta notering någonsin för mindre än en månad sedan. Så en motreaktion är ju ganska förväntad, och en nedgång på 2% är knappt värd att notera i det långa loppet.

Permalänk
Avstängd

Bakom ridån händer andra saker. AMD kom nog lite väl ifatt och de ville få bort VD:n, men hur skulle de få bort honom? Ah just det, han har ett förhållande med en anställd, den ursäkten kan vi använda.

Ni kanske också tror att Dan Eliasson kan hoppa från myndighet till myndighet som chef och köra ner myndigheten utan konsekvenser? Men trots de fortsätter han som chef på en annan myndighet? Dan Eliasson har utan tvekan en hållhake på någon högt uppsatt person, för det är ingen som kan skutta runt som han gör och inte sådana positioner utan konsekvenser.

Frågan är bara vilken hållhake han har och på vem? Knugen kanske har gjort något smutsigt som endast Eliasson vet om?

Som sagt, där är grejer bakom ridån som svensson inte får se.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av sleepyoh:

Han hen? Så det är ok med att det är en han, eller en hen, som kan vara non binary person eller vad hippisarna kallar sig, men det mest troliga som är en hon, skrivs inte ut? Varför sådan agenda? Då är det väl bättre att bara skriva hen, det köper jag, nu får man mest lite dålig smak i munnen.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du klämt in ett "PK" någonstans så hade jag fått bingo på brickan.

Permalänk
Inaktiv

Alltså jag tror inte alla förstör hur allvarliga förhållanden är, det finns faktiskt folk som har blivit gravida efter såna

Annars jävla fasioner som borde vara olagliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@tumvanten: Kom och tänka på serien Billions, apropå det du skrev. Där är i princip hela handlingen ett enda stort fulspel, både från myndigheter och företag, där tjänster och gentjänster utnyttjas till höger och vänster för att driva igenom sin egen agenda. Känns inte som att den är sådär väldigt avvikande från verkligheten.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo U3 Moderkort: Asus z97 m-plus PSU: Fractal Design Newton R3 RAM: Kingston HyperX 4x4 1866mhz
CPU: Core i7 4790K GPU: Evga GTX 970 SC SSD: Crucial MX100 512GB + en H80i och lite fläktar

Permalänk
Medlem

*sad trombone*

Åhneeej, hur ska Intel överleva detta?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

*sad trombone*

Åhneeej, hur ska Intel överleva detta?!

Inga problem, dom hittar nog någon ny på AMD att rekrytera över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Att en högt uppsatt chef med mycket stålar och makt har kletat på någon random (ung o snygg kanske?) sekreterare är väl inget häpnandsväckande i dessa sammanhang.

Skrivet av Söderbäck:

Inte sparkar man väl en VD som levererar för att denne har ett förhållande med en anställd. Eller?

Jag tror inte heller att det bara är för att han pippat med någon i näringskedjan, men samtidigt ska man inte underskatta amerikanska företag när det gäller sånt här. Ett "förhållande med en anställd" kan på 5 sekunder bli en sexual harassment-stämning och då jävlar får man se på aktiekaos vilket de kanske är extra känsliga för efter lite annan negativ publicitet på sistone.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Inaktiv

Detta är ju ett uppenbart svepskäl. Krzanich sålde ju bort alla de Intel aktier han kunde efter Intel blivit informerade om Meltdown.
Där om något så blev väl förtroendet för honom förbrukat. Men det klingar väl bättre i medier med ett otillåtet förhållande i dessa metoo tider.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av zetruz:

Så tydligt att hur vi omedvetet väljer att läsa saker berättar mycket om oss. Jag utgick ifrån att @Dual-Tjur först hade tänkt skriva "han eller hon" men insåg att det nuförtiden finns ett ord för det, och glömde ta bort "han"-delen. Jag vet inte varför folk så ofta utgår ifrån att det finns dolda agendor, det luktar lite paranoia.

exakt vad jag skrev först