Permalänk
Medlem

Exnet

En vän till mig har drabbats av detta företag.
Efter en sökning på nätet så var det ett rätt så känt företag som
lurar användaren att installera ett program som gör att man utan att märka detta kopplar upp sig på en annan server ( om jag fattade det hela rätt ) vilket leder till att man får en väldigt dyr surf-räkning från just exnet.

Är det någon här som drabbats av detta?

Vet någon om vad programmet heter som gör så att det blir så här?

Tips mottaget tacksamt.

Permalänk
Hedersmedlem

Om han har fått en räkning så kontakta konsumentverket.
Oftast så dömmer dom till användarens fördel i dessa frågor. Hota med domstol osv, detta vill företagen i 99% inte ställa upp på iom att dom måste lägga ner om dom förlorar.

Detta sa dom på REA för ett tag sedan iaf

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tror att din kompis är relativt säker, men be han kontakta konsumentverket.. eftersom det e ett känt företag så lär ju dom veta vad som skall göras.

Denniz REA, det där plus för barn.. mm det e ett trevligt program där dom kastade cdspelare och liknande saker i asfalten

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
Om han har fått en räkning så kontakta konsumentverket.
Oftast så dömmer dom till användarens fördel i dessa frågor. Hota med domstol osv, detta vill företagen i 99% inte ställa upp på iom att dom måste lägga ner om dom förlorar.

Detta sa dom på REA för ett tag sedan iaf

Visst skall man kontakta konsumentverket men de dömer inte någon eller något. Man kan dock få ett fall prövat av ARN, men då skall man helst ha försökt via KV först.

När det gäller domstol så kan man bestrida kravet i de fall företaget lämnar det till Kronofogden, då hamnar det i domstol om företaget står fast vid sitt krav och där vinner man med största sannolikhet mot sådana här företag. Men det troliga är att det aldrig kommer så långt eftersom de här företagen är livrädda att hamna inför tinget...

Visa signatur

jag är en kul filur - eller hur?

Permalänk
Medlem

Ni hade så rätt så.

ExNet Ltd var kända av Konsumentverket sedan tidigare.

KV visste precis hur man skulle göra med räkningarna.

För de intresserade så står det här precis hur man ska göra :http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel_datum.asp?lng...

Tack för hjälpen pojkar.