Permalänk
Medlem

Projekt "Magic mirror"

Hej Alla

För några dagar sedan startade jag ett litet projekt. Kollade på nätet och hittade en som heter "Magic mirror". Kollade vad man behöver och det flesta grejer jag har hemma.
Läste lite på nätet och såg att folk skriver att man kan använda spegelglas, glasskiva eller plexiglas.
Så min fråga är vilken är bäst att köpa?
Ska jag köpa glasskiva och sedan lägga på spegelfilmen, får jag samma resultat om jag använder plexiglas eller ska jag använda nåt annat.

Alla tips är välkomna.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

För själva spegeleffekten tror jag det kvittar om du kör glas eller plast. Se bara till så att plastskivan är helt perfekt platt så du inte får "lustiga huset"-effekt på köpet

Däremot så "känns" (rent fysiskt) glas som en riktig spegel, medans plast inte gör det. Plast är dock mer stryktåligt, och lättare/billigare att få i rätt mått.

Permalänk
Medlem

Hej

Har en kompis han jobbar som glasmästare. Han kan fixa en sådant skiva till mig.
Frågan är bara vilken glasskiva jag ska köpa?

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Moderator
Moderator
Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Funderat på denna fråga själv och tänkte höra vad du skaffade tillslut och var samt hur du tycker resultatet blev?

Permalänk
Medlem

@elias27122:
finns en annan som gjort detta samt galleri
samt länkar i galleriet som leder till mer information

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk

@erieri02: Tack! den var riktigt snyggt gjord så får kolla upp mer om glaset