Blower style Vega 56/64 og DanCase A4/Louqe Ghost

Permalänk
Medlem

Blower style Vega 56/64 og DanCase A4/Louqe Ghost

Hei!

Disse kabinettene er relativt små, og har ikke plass til en GPU som er bredere enn 4 cm. Dette gjør at jeg må sette inn et blower style card, hvis jeg skal kjøre Radeon. Noen som har erfaringer med disse kortene og riktig små m-ITX cases? Jeg tenker da på varmeutvikling/støy etc...

På forhånd takk!

Permalänk
Medlem

Hej! Hoppas det går bra om jag svarar på svenska.

Jag har kört Vega 64 med blower-style-kylare, och det jag kan säga är att de är ganska varma och framför allt högljudda, även i ett stort case. Både Dan A4 och Louqe Ghost ser ut att ha mycket airflow precis på sidan vid grafikkortet, så jag är inte så orolig för temperaturerna (inte mer än allmänt), men ljudet kan bli en dealbreaker om du använder kortet till 100%.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

@kirayatail: Tusen takk! Var det jeg også tenkte. Jeg lever godt med litt støy, (bruker da headset), men var mer bekymret for varme og sånn.

Kanskje jeg rett og slett skal gå 'all in' og kjøpe meg dette kortet?. jeg ser at det skal ha bedre utluftning (exhaust), enn Original-Vegaen.

Igjen, tusen takk for svar!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av deadline:

@kirayatail: Tusen takk! Var det jeg også tenkte. Jeg lever godt med litt støy, (bruker da headset), men var mer bekymret for varme og sånn.

Kanskje jeg rett og slett skal gå 'all in' og kjøpe meg dette kortet?. jeg ser at det skal ha bedre utluftning (exhaust), enn Original-Vegaen.

Igjen, tusen takk for svar!

Tycker att det verkar vara en bra idé.
Jag gillar hur MSI har tänkt till där.
Själv kör jag Vega64 blower och störs nästan inte alls av ljudet, dock är mitt chassi av stort format.
Jag kör alltid med v-sync på och även framelimiter i på, det gör att kortet nästan alldrig körs för fullt, vilket gör att fläkten sällan varvar upp.
Ljudet från kortet, när det går hårt, är ett blåsande ljud från luften, inget surrande från fläkten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tycker att det verkar vara en bra idé.
Jag gillar hur MSI har tänkt till där.
Själv kör jag Vega64 blower och störs nästan inte alls av ljudet, dock är mitt chassi av stort format.
Jag kör alltid med v-sync på och även framelimiter i på, det gör att kortet nästan alldrig körs för fullt, vilket gör att fläkten sällan varvar upp.
Ljudet från kortet, när det går hårt, är ett blåsande ljud från luften, inget surrande från fläkten.

Right, borde nog nämna att jag stressade mitt kort med mining för att få det att gå på 100%, inga spel jag har kört har kunnat kräva samma belastning. Och jag håller med om ljudet (att det låter mest av luftflödet), så en glesare grill på baksidan kanske löser det problemet?

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.