Permalänk
Medlem

USB Hub eller individuell förlängning.

När jag planerar om min arbetsyta så blir det problem med längden på sladdarna från mus och tangentbordet, dem är för korta. Men vilket blir bäst att sätta en USB Hub på skrivbordet och koppla in tgb, mus och annat i den, eller skaffa förlängningssladdar till var och en av dem. Eller är det OK att koppla in det i monitorn då den har en USB Hub med 1 upp & 4 ner, USB 3 portar?

Kram
Cicci

Permalänk
Medlem

@ciccipop: Kort replik på hur jag har det på mitt skrivbord:

Har ett elektriskt ställbart (i höjdled) skrivbord. Då går det inte koppla tangentbord och mus till datorn som står på golvet.
Jag har placerat en USB-hubb (8 portar) på mitt skrivbord där jag kopplar in i princip allting förutom mina högtalare vars USB är kopplad i datorn.

Hubben är kopplad via en förlängningskabel från datorn. Kanske 2 meter (minns inte riktigt).
Därefter har jag installerat en grenkontakt under skrivbordet där alla kablar från externa hårddiskar och datorskärmar går in. På så sätt blir där inte så många kablar från skrivbordet ner till golvet.

Då får jag allting jag behöver och det kostar inte många kronor.

Lycka till.

Permalänk

Till tangentbord/mus märker du ingen skillnad med hubb.

Är mer stora dataöverföringar som blir lidande t.ex flyttande av filer från/till externa diskar.

mus o tangentbord är inte äns nära att nosa på maxhastigheten i en usb 2 kabel.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows