Permalänk

Tv out program?!?

Behöver snabb hjälpt.

Vill få över en film jag har på DVD till VHS, hur gör jag?
Jag har ett grafikkort (NVIDIA GeForce4 Ti 4600 128MB) med tv out.

Jag har ju då såklart en video. Men hur gör jag för att koppla så att ljudet kommer med? :S Det är composite på graffet.

Vad behöver jag för program för att välja detdära med tv out?!?

Tacksam för snabb hjälp!!

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

Koppla från ljudkortet till videon. Om du har scartanslutning på videon så köper du bara en adapter så att du kan koppla in kompositen plus ljudkabelskompositarna i adaptern. Tror en sådan adapter finns på teknikmagasinet. Förmodligen lite överallt annars oxå.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk

Vad behöver jag för kabel från ljudkortet till scartkontakten? (Har redan en scartkonstakt med tre composite ingångar som jag har till mitt playstation)

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

Jepp. 3.5mm stereoplugg (hane antagligen) till 2xRCA.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk

Ok, tackar¨. Tror faktist jag har en sån

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

Hade!

Behöver inte gå till affären alls då

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

Men vad ska jag använda för program?

Vill kunna se bilden på tv samtidigt som jag ser den på mopnitorn.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

Eftersom du har ett GF4 så kör nView helt enkelt. Välj clone, klart.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk

Vart laddar jag ner det? Eller finns det med drivrutinerna?

Finns det på deras hemsida? Adress? www.nvidia.com eller?

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

Det följer med drivisarna. Tror det är avancerade egenskaper under inställningar. Välj fliken nView. Välj clone. Verkställ. Så, nu ska du ha en exakt kopia av ditt skrivbord på tvn.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk

Jag aktiverat kloning nu. Ser på TVn och monitorn. Fast när jag spelar upp en DVD film blir det bara svart justdärfilmen är. Men jag kan se musen.

Varför är det så, vad kan jag göra åt det?

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

Testa att sätta tv:n som primär bildskärm.

Permalänk

Ok, ska pröva.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

Nu funkaqr det, fast inte på monitorn nu hehe Men aja huvudsaken är att det funkar på TVn

Tack så gättemycket!

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...