AMD: "Vi storsatsar på 7 nanometer"

Permalänk

@joakim99:

ju högre bolaget värderas desto mer de får in genom t.ex tillföra 20% fler aktier. Har aldrig funderat på detta eller varit med eller följt sådant så jag kan absolut kan ha fel om detta. Men det är väl logiskt att man får in mer kapital om bolaget är värt 25 miljarder istället för 2 miljarder som de var värda för några år sen.

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Nä det går inte att ha PEtal utan utdelning. Men utdelning verkar de ha fått igång sedan de började gå plus vilket var redan i början av förra året.

min källa var yahoo så därifrån fick vi våra pe=87.

Dock är det väl skillnad på divident och earnings????

Från nasdaq sidor kan man hitta alla dividenter.

https://www.nasdaq.com/symbol/intc/dividend-history
https://www.nasdaq.com/symbol/amd/dividend-history

Så senast AMD betalade ut divident var på 90-talet(???).
på yahoo står det Ex-Dividend Date 1995-04-27

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

@joakim99:

ju högre bolaget värderas desto mer de får in genom t.ex tillföra 20% fler aktier. Har aldrig funderat på detta eller varit med eller följt sådant så jag kan absolut kan ha fel om detta. Men det är väl logiskt att man får in mer kapital om bolaget är värt 25 miljarder istället för 2 miljarder som de var värda för några år sen.

Det är absolut en fördel för de befintliga aktieägarna att kursen är hög vid en nyemission. För bolaget är det viktigaste är de som skall delta i nyemissionen fortsatt tror på bolaget och den tron blir normalt starkare om aktiekursen är stigande.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Dual-Tjur:

@Söderbäck:

hur får man P/E ratio till 87 om man inte har delat ut något på 20 år?

Skrivet av Söderbäck:

Nä det går inte att ha PEtal utan utdelning. Men utdelning verkar de ha fått igång sedan de började gå plus vilket var redan i början av förra året.

https://www.nasdaq.com/symbol/amd/eps-forecast
(ja det står forecast i länken men den visar även faktisk utdelning senaste kvartalen)
Klickar man runt lite där så står det även PEtal.
Här är en källa till med PEtal för AMD:
https://finance.yahoo.com/quote/AMD?p=AMD&.tsrc=fin-srch

Här finns en krokig graf som visar PE på uppåt 300 när förväntningarna var höga innan omsättningen faktiskt kommit in.
https://www.zacks.com/stock/chart/AMD/fundamental/pe-ratio-tt...
Men ja det är väl alltid tokhöga PEtal precis när man börjar gå i vinst ;). Ser ut att vara på väg åt rätt håll trots ökande börsvärde. Spännande att se var vi är om ett år.
Värt att notera är att grafen visar på faktiska PEtal även 2014 vilket borde innebära utdelning och därmed även vinst då.

Ok, stopp nu. Det går alldeles utmärkt att mäta P/E ratio utan att bolaget delat ut något. P/E = price to earnings. Alltså bolagets totala marknadsvärde / dess intäkter. Alt. En akties pris / vinsten per aktie (resultatet blir exakt detsamma).

Det har inget att göra med om man sen har delat ut intäkterna att göra.

Price/Dividend går däremot inte att mäta utan utdelning eftersom det är aktiens pris / utdelning per aktie.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xyborg:

Ok, stopp nu. Det går alldeles utmärkt att mäta P/E ratio utan att bolaget delat ut något. P/E = price to earnings. Alltså bolagets totala marknadsvärde / dess intäkter. Alt. En akties pris / vinsten per aktie (resultatet blir exakt detsamma).

Det har inget att göra med om man sen har delat ut intäkterna att göra.

Price/Dividend går däremot inte att mäta utan utdelning eftersom det är aktiens pris / utdelning per aktie.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har helt rätt. Tar tillbaka allt och påstår raka motsatsen

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

ETT ÅR BORT!!?
Watt da fakk det är ju den gpu:n man är mest nyfiken på! Jag hade hoppats på max 3 mån kvar innan den lanseras, det har ju smygläckt nått beanchmark för nått tag sen och allt!
Skit i raytracing och hästen det red in på, ge oss gamla hederliga GTX!
Vart har du fått ett år ifrån?

Fokusera inte på namnet, det vet jag inget om. Det verkar som om nVidia inte har något på gång på 7nm just nu, utan att det är ett år bort. Men om man har lanserat TU102 och TU104 nu, vad finns det kvar att göra? Ett nytt xx100, eller xx106.

Om det är som de säger att nästa x60-kort saknar raytracing-funktionerna, så är det ju bara Pascal med en något modifierad cache. I så fall kan man lika gärna köra GP104 som mellanklass-kortet, en 1070 eller 1070 Ti ungefär - precis som 760 en gång i tiden. Men om man gör det, behöver man nog uppdatera mellanklass-kortet först, och det kan vara vettigt att köra ett lite mindre chip som första på 7nm. Överhuvudtaget är det lite konstigt att nVidia lanserar 2080 på 12nm nu. 12nm är ju bara en lätt modifierad 16nm-process, så de lanserar alltså på den gamla processen precis innan nästa skall komma. Det tyder på att de är lite rädda för 7nm.

Detta är, i korthet, de rykten jag hört. Sen om nVidia rebrandar nuvarande 1070 till 2060 och kallar det nya raytracing-kortet på 7nm något annat vet jag inte, men de har undvikit rebranding det senaste.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Ok, stopp nu. Det går alldeles utmärkt att mäta P/E ratio utan att bolaget delat ut något. P/E = price to earnings. Alltså bolagets totala marknadsvärde / dess intäkter. Alt. En akties pris / vinsten per aktie (resultatet blir exakt detsamma).

Det har inget att göra med om man sen har delat ut intäkterna att göra.

Price/Dividend går däremot inte att mäta utan utdelning eftersom det är aktiens pris / utdelning per aktie.

Skickades från m.sweclockers.com

Bra! Bara en korrigering; earnings står för vinst och inte intäkter.

Vill passa på att dela lite kunskap när jag erhållit så mycket kunskap från denna sida. För en aktieägare är det i princip oviktigt i om vinsten delas ut eller behålls i verksamheten eftersom aktieägaren äger verksamheten (inte helt sant, men i princip). Om man tänker sig ett förenklat exempel - se bolaget som ett bankkonto, så länge pengarna befinner sig på bankkontot så är dina aktier värda mer eftersom du äger en del av bankkontot. Delas pengarna ut från bankkontot så får de den del som du äger genom ditt aktieinnehav, men dina aktier blir också mindre värde eftersom bankkontot har mindre pengar.

Om du tar din utdelning och återinvesterar i aktien så befinner du dig i samma position som om det inte förelåg en utdelning. Om det inte föreligger någon utdelning men du säljer en andel av ditt aktieinnehav som befinner du dig i samma situation som om det hade varit en utdelning. Därför bryr sig aktieinvesterar främst om hur mycket bolaget går i vinst.

Visa signatur

why play with yourself?

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av erKerK:

Bra! Bara en korrigering; earnings står för vinst och inte intäkter.

Vill passa på att dela lite kunskap när jag erhållit så mycket kunskap från denna sida. För en aktieägare är det i princip oviktigt i om vinsten delas ut eller behålls i verksamheten eftersom aktieägaren äger verksamheten (inte helt sant, men i princip). Om man tänker sig ett förenklat exempel - se bolaget som ett bankkonto, så länge pengarna befinner sig på bankkontot så är dina aktier värda mer eftersom du äger en del av bankkontot. Delas pengarna ut från bankkontot så får de den del som du äger genom ditt aktieinnehav, men dina aktier blir också mindre värde eftersom bankkontot har mindre pengar.

Om du tar din utdelning och återinvesterar i aktien så befinner du dig i samma position som om det inte förelåg en utdelning. Om det inte föreligger någon utdelning men du säljer en andel av ditt aktieinnehav som befinner du dig i samma situation som om det hade varit en utdelning. Därför bryr sig aktieinvesterar främst om hur mycket bolaget går i vinst.

Helt rätt! Ber om ursäkt. Har främst studerat och arbetat med finansiella frågor på engelska så översättningarna blir.. lite sisådär

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Börjar med att man läser om nästa generations CPU, slutar med att man blir expert på nyemission.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Hur många tror du multitaskar på sin dator?

Vad menar du med multitaskar? Alla användare kör normalt multitasking på sina Windows maskiner utan att dom kanske vet om det. Det som definierar multitasking är väl att man kör flera processer samtidigt. Multithreading är en annan historia där man kör flera trådar i samma process.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Dom flesta som använder en dator spelar inte spel utan sitter och läser nyheter, kollar Youtubeklipp och facebook. Kan du inte förklara för mig hur singeltrådsprestanda inte är det som gör mest skillnad för dom?

Varje tab i en egen process, som kan ligga på en egen tråd. Där har du den förklaringen.

Skulle du rekommendera en 9900K till folk som bara surfar? Så att de kan läsa jättesnabbt?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Vanligt datoranvändande som att sitta med många flikar uppe, arbete av något slag (skolarbete / jobb etc.), kanske lyssna på musik eller se på en film på andra skärmen i bakgrunden utan att man ska behöva få stutter då och då.

Ja då är det faktiskt multi-trådat som man har att tacka.

Jo, fast inte särskilt många trådar. Det är mer beroende av RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Jag sätter inget värde i att de går till 7 Nm. Det alla undrar är vilken prestanda de kan nå? Kan de gå om Intels 14nm jag eller nej? Om svaret är ja då är det bra men om svaret blir nej då förstår jag inte varför AMD slår på stora trumman om att gå till 7nm. Förhoppningsvis så kommer strömförbrukningen minska med den nya tekniken men då kretsen blir betydligt mindre så kommer det bli svårare att kyla kretsen. Så frågan är hur mycket bättre ryzen 3000 serien blir mot 2000serien min gissning är 10-15% max och då kommer Intels 9900K fortfarande vara snabbare även om den tillverkas på 14Nm.

7 vs 14nm som konsument är det rätt ointressant då man inte vet hur mycket prestanda de kan få ut ännu. Intel ingenjörer sa att man kan få betydligt snabbare kretsar med 14nm mot vad vi har idag utan att byta tillverkningsteknik till 7Nm.

Prestanda och energieffiktivitet bör förbättras

Sen Intel, ha ha...
Är ju bara prat utan substans, 10 nm bröt deras Tic-Toc. Hur kan man då bara svälja vad Intels ingenjörer säger när dom inte klarar av att leverera, hur länge har dom pratat om 10 nm?

Så deras fina ursäkt efter att ha slösat miljarder dollar utan att leverera är "Man kan få betydligt snabbare kretsar med 14 nm" Skrattretande... minst...

Sen förstår jag inte varför Intel valt att invenstera och bygga nytt för just 7 nm...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jo, fast inte särskilt många trådar. Det är mer beroende av RAM.

Säg det till min CPU när man har typ 30 flikar uppe i Chrome.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Prestanda och energieffiktivitet bör förbättras

Sen Intel, ha ha...
Är ju bara prat utan substans, 10 nm bröt deras Tic-Toc. Hur kan man då bara svälja vad Intels ingenjörer säger när dom inte klarar av att leverera, hur länge har dom pratat om 10 nm?

Så deras fina ursäkt efter att ha slösat miljarder dollar utan att leverera är "Man kan få betydligt snabbare kretsar med 14 nm" Skrattretande... minst...

Sen förstår jag inte varför Intel valt att invenstera och bygga nytt för just 7 nm...

Amd 12nm når max 4.4ghz Intel 14mn 5.0ghz med lägre förbrukning. Så ja amd skulle också kunna jobba vidare. Men vi får nu hoppas att AMD gjort sin läxa så de kan nå längre än 4,4Ghz med sin nya 7nm tillverkning.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Säg det till min CPU när man har typ 30 flikar uppe i Chrome.

Det kan jag köra på min sura gamla jobbdator - en bärbar med i5 (2c/4t) och 8Gb RAM.

Jag brukar ha runt 30 flikar i IE samt ett tiotal applikationer igång samtidigt, däribland Word och Excel med flera dokument öppna.

Det funkar hur bra som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det kan jag köra på min sura gamla jobbdator - en bärbar med i5 (2c/4t) och 8Gb RAM.

Jag brukar ha runt 30 flikar i IE samt ett tiotal applikationer igång samtidigt, däribland Word och Excel med flera dokument öppna.

Det funkar hur bra som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Drar jag upp 30 flikar i Mozilla så skenar dels minnesanvändningen iväg men även dels. så belastas fler trådar och fler kärnor en aning högre.

Skrivet av sesese:

Amd 12nm når max 4.4ghz Intel 14mn 5.0ghz med lägre förbrukning. Så ja amd skulle också kunna jobba vidare. Men vi får nu hoppas att AMD gjort sin läxa så de kan nå längre än 4,4Ghz med sin nya 7nm tillverkning.

Och Intel gör sin läxa över hur man konkurrerar igen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Drar jag upp 30 flikar i Mozilla så skenar dels minnesanvändningen iväg men även dels. så belastas fler trådar och fler kärnor en aning högre.

Och Intel gör sin läxa över hur man konkurrerar igen.

Nu vet jag inte hur era skrivbords multitasking ser ut, men för mig är det nästan bara mycket ram som krävs om man sitter på en modernare CPU.

Min ”vanliga” last på min arbetsdator är Spotify, typ hela Office paketet, terminaler, remote sessioner, slack, Skype, edge och chrome med en bunt flikar etc etc, runt 12gb i ram används men ligger runt 5-10% CPU användning på en laptop.

Är ju typ inget som suger CPU prestanda om man inte aktivt arbetar i det när det kommer till denna typ av ”multitasking”, och då är det oftast enkeltrådat som det sticker iväg.

Fler trådar är fantastiskt för många saker, men för skrivbords ”multitsking” duger det gott å väl med 4 trådar.

Vi får väl se vart intel och amd tar detta men 8t för midrange och 16t för highend för vanliga desktop datorer känns rimligt ur ett prestanda/tekniskt perspektiv både idag och inför morgondagen. Men iof försätter de med kärnornaskrig så är väl det bra, kan jag börja köpa i3or istället 😀
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Det jag är mest nyfiken på är om AMDs problem med klockfrekvenser beror på tillverkningstekniken eller arkitekturen. Om det är global foundries som har hållit tillbaka dem så väntar mycket goda tider för AMD. Är det däremot arkitekturen som håller tillbaka så har AMD mycket jobb framför sig.

Oavsett vad detta byte till "7nm" gör för AMD så kommer de ha svårt att slå Intel i latensberoende applikationer så som merparten av alla spel. Detta tack vare att Intel's design av deras ringbuss lämpar sig väldigt väl för detta.

Men en Ryzen med klockfrekvenser kring 5GHz och bättre multitrådade spel kan nog tippa över vågskålen till fördel AMD.

Permalänk
Medlem

Det intressanta för min speldator är om de kommer lansera en propp som duger för spel. Om nej blir det fortsatt Intel i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Det intressanta för min speldator är om de kommer lansera en propp som duger för spel. Om nej blir det fortsatt Intel i den.

Du får det att låta som AMD inte redan har en CPU som "duger" för spel.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Du får det att låta som AMD inte redan har en CPU som "duger" för spel.

Därför att det har de inte heller, bara kolla Sweclockers tester så ser man att till och med min gamla 7700k slår vad AMD har att erbjuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Därför att det har de inte heller, bara kolla Sweclockers tester så ser man att till och med min gamla 7700k slår vad AMD har att erbjuda.

Du kanske skall slå upp vad ordet "duger" bertyder innan du kommenterar. Jag har både Intel & AMD, och jag kan intyga att båda går utmärkt att spela på. Men jag sitter inte och spelar med en FPS räknare på heller, och då är det svårt att känna dom där procenten det skiljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddelin:

Du kanske skall slå upp vad ordet "duger" bertyder innan du kommenterar. Jag har både Intel & AMD, och jag kan intyga att båda går utmärkt att spela på. Men jag sitter inte och spelar med en FPS räknare på heller, och då är det svårt att känna dom där procenten det skiljer.

Vad som duger är helt subjektivt så det kommer du inte hitta någon klar definition på. Jag tycker personligen min 7700k är för seg då vissa spel fortfarande ger mer fps vid högre OC. Skall delidda i veckan och se om jag kan trycka ut 5.2 Ghz ur den istället för mina 5 Ghz så får jag lite mer prestanda.

Det går utmärkt att spela på en 2500k från 2011 också om man har tillräckligt låga krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Därför att det har de inte heller, bara kolla Sweclockers tester så ser man att till och med min gamla 7700k slår vad AMD har att erbjuda.

Vet inte om du har skeva förväntningar eller helt enkelt är blind men att påstå att Ryzen inte duger till spel är verkligen att ta i. Att din (och min 7700K) slår dessa i vissa scenarion betyder inte att Ryzen är värdelösa. Kolla på Sweclockers test själv.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Placebo is a powerful thing. Du hade säkert märkt en oc till 8Ghz eller 5Ghz på 8 kärnor men 5-5.2 nej. Du kan säkert mäta förbättringen dock.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Vet inte om du har skeva förväntningar eller helt enkelt är blind men att påstå att Ryzen inte duger till spel är verkligen att ta i. Att din (och min 7700K) slår dessa i vissa scenarion betyder inte att Ryzen är värdelösa. Kolla på Sweclockers test själv.

Som sagt beror det på vilka krav man har, min 7700k är gammal och börjar bli redo att bytas ut, så en processor som är sämre än den är ju inget som står på min inköpslista. Jag hoppas AMD kan producera en processor som kan tävla med Intel i spel, jag bryr mig inte om vilket märke som står på processorn utan om prestandan. Det vill säga när de kan leverera något som presterar bättre i spel kan jag köpa en sådan till speldatorn.

Skrivet av Mikaelmannen:

Placebo is a powerful thing. Du hade säkert märkt en oc till 8Ghz eller 5Ghz på 8 kärnor men 5-5.2 nej. Du kan säkert mäta förbättringen dock.

Tror inte jag kommer märka 5 till 5.2 Ghz speciellt mycket förutom eventuella fps drops som kanske kan undvikas ibland. Delidden är mest för skoj och för att se hur mycket jag kan klocka processorn. Vill helst den skall hålla tills Intel lanserar nya i höst dock, så jag har något att byta till när den är trasig.

Däremot märktes stock till 5 Ghz kraftigt i vissa spel som PUBG, mycket mindre fps drops och högre fps i allmänhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Som sagt beror det på vilka krav man har, min 7700k är gammal och börjar bli redo att bytas ut, så en processor som är sämre än den är ju inget som står på min inköpslista. Jag hoppas AMD kan producera en processor som kan tävla med Intel i spel, jag bryr mig inte om vilket märke som står på processorn utan om prestandan. Det vill säga när de kan leverera något som presterar bättre i spel kan jag köpa en sådan till speldatorn.

Tror inte jag kommer märka 5 till 5.2 Ghz speciellt mycket förutom eventuella fps drops som kanske kan undvikas ibland. Delidden är mest för skoj och för att se hur mycket jag kan klocka processorn. Vill helst den skall hålla tills Intel lanserar nya i höst dock, så jag har något att byta till när den är trasig.

Däremot märktes stock till 5 Ghz kraftigt i vissa spel som PUBG, mycket mindre fps drops och högre fps i allmänhet.

Så med andra ord.. AMDs ryzen är kass för att AMD inte kunde se in i framtiden?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Så med andra ord.. AMDs ryzen är kass för att AMD inte kunde se in i framtiden?

Vad pratar du om? Av det som finns på marknaden just nu presterar AMDs produkter sämre i spel och så har det varit under en relativt lång tid nu. Vi kan ju hoppas det blir bättre i framtiden men som konsument i nuet är det oviktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Vad pratar du om? Av det som finns på marknaden just nu presterar AMDs produkter sämre i spel och så har det varit under en relativt lång tid nu. Vi kan ju hoppas det blir bättre i framtiden men som konsument i nuet är det oviktigt.

Betyder det att produkten är inte är bra? Kom igen nu?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |