Rebel Galaxy Outlaw

Permalänk
Medlem

Rebel Galaxy Outlaw

Tänkte skapa en tråd för ett single player rymdspel med betoning på action som jag ser fram emot. Det är inte ett indiespel, men från en liten studio och har inte någon jättebudget så man får ställa förväntningarna efter det.

Utvecklare är Double Damage Games och är en liten studio grundad av två avhoppade från Runic Games och Torchlight spelen. De har gjort ett spel tidigare som bara hette Rebel Galaxy, där man slogs i "2D" som gamla slagskepp med bredsidor. Rebel Galaxy Outlaw är full 3D och fokuserar på mindre skepp. Rymdstriderna har fokus på action och inte realism. Spelet har en kampanj, men det går att åka runt och göra missions och handla eller vara pirat istället.

Webbsajt: https://rebel-galaxy.com/
Release: "Tidigt 2019"

Lite "highlights" - för mer info se långa ~1 timme videon längst ner

  • Actionbaserat single player rymdspel

  • Kampanj, sidouppdrag, handel, bounties, var pirat eller good guy m.m.

  • Ett antal skepp att välja mellan, och varje skepp kan utrustas med olika system och vapen

  • Spelet har en avancerad in-game "Ship Paint Editor" där man kan måla skeppen helt själv och spara i en fil och dela med andra

  • Rymdstationer har barer med minigames i stil med 8-ball, Asteroid, tärningspoker m.fl.

  • Man flyger mindre skepp, men kan möta stora kryssare som har massor av vapen

  • Stor rymdkarta som är handgjord och inte procedurskapad

  • Över 20 timmar musik på flera olika radiostationer

Kort introduktion

Story trailer

Lång genomgång av spelet med cirka 1 timmes gameplay

Permalänk
Medlem

Det som visats hittills ser riktigt bra ut och jag köper det nog direkt vid release. De verkar ha fått kontrollerna att funka bra med handkontroll så det blir nog PS4-versionen för min del.

Jag har längtat efter något i stil med Wing Commander: Privateer och Freelancer väldigt länge. För några år sen såg Star Citizen ut att bli spelet jag längtat efter, men det har förvandlats till Second Life i rymden och lär aldrig ens släppas. Det här ser ut att bli en modern tolkning av Privateer, som var fantastiskt bra på sin tid. Det enda negativa är nog att det känns lite FÖR mycket som Privateer. Nästan varenda grej är tagen direkt därifrån. Jag hoppas de får in mer egna och nya ideer innan release så det känns fräsch och nytt och inte som att spela ett gammalt spel med ny grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigMomma:

Det som visats hittills ser riktigt bra ut och jag köper det nog direkt vid release. De verkar ha fått kontrollerna att funka bra med handkontroll så det blir nog PS4-versionen för min del.

Jag har längtat efter något i stil med Wing Commander: Privateer och Freelancer väldigt länge. För några år sen såg Star Citizen ut att bli spelet jag längtat efter, men det har förvandlats till Second Life i rymden och lär aldrig ens släppas. Det här ser ut att bli en modern tolkning av Privateer, som var fantastiskt bra på sin tid. Det enda negativa är nog att det känns lite FÖR mycket som Privateer. Nästan varenda grej är tagen direkt därifrån. Jag hoppas de får in mer egna och nya ideer innan release så det känns fräsch och nytt och inte som att spela ett gammalt spel med ny grafik.

Just det, jag glömde skriva att det släpps för PC, PS4 och Switch. De sa att det kan komma på fler plattformar sen, det är antagligen mest en fråga om tid.

Jag fastnade inte riktigt för första spelet även om det fanns mycket som var bra med det redan då. För mig känns det som uppföljaren blir rätt med "riktig" rymdstrid och fokus på mindre skepp och dogfighting. Priset är helt rätt också, $30.

Permalänk
Medlem

Art director Howie Day på Double Damage Games postade två korta sekvenser med skepp som exploderar på Twitter. En var på ett capital ship, så stor explosion.

https://twitter.com/howieeday/status/1039657187746836480

Permalänk
Medlem

Nån som spelar detta och kan hjälpa mig lite.
Hur funkar turrets? Måste man bemanna dem själv ? Fattar inte vitsen med dem isåfall.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB