Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nvidia driver slimming utility

Permalänk
Medlem

Nvidia driver slimming utility

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Hade velat se om det gör nån praktisk skillnad. Några megabyte hit eller dit i system-minne vet jag inte jag pallar mecka med. Ger det nån fps eller två mer i spel är en annan femma men ganska tveksamt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Hade velat se om det gör nån praktisk skillnad. Några megabyte hit eller dit i system-minne vet jag inte jag pallar mecka med. Ger det nån fps eller två mer i spel är en annan femma men ganska tveksamt ?

En praktisk skillnad är att man slipper ha skräp i systemet som man inte vill ha. Man slipper ha lika många onödiga alternativ när man högerklickar eller applikationer som kan ge popups. Det är tillräcklig praktisk skillnad för mig.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sniglom:

En praktisk skillnad är att man slipper ha skräp i systemet som man inte vill ha. Man slipper ha lika många onödiga alternativ när man högerklickar eller applikationer som kan ge popups. Det är tillräcklig praktisk skillnad för mig.

Du menar att det finns något annat än Geforce Experience som ger dig pop-ups?

Hur vet du vilka komponenter av dessa som är skräp eller inte?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

En praktisk skillnad är att man slipper ha skräp i systemet som man inte vill ha. Man slipper ha lika många onödiga alternativ när man högerklickar eller applikationer som kan ge popups. Det är tillräcklig praktisk skillnad för mig.

Okej, ja jo alla har olika krav och behov. Inget fel med det

Själv gillar jag inte heller bloat och installerar bara "clean install" med endast drivrutin och inget annat
Problemet jag haft förut när jag skalat bort funktioner och tjänster är att jag senare märkt att t.ex. nån mjukvara är beroende av just en komponent som jag valt att skala bort. Hade himla problem med Microsoft store då jag stängd av vissa komponenter som tillhör den osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Du menar att det finns något annat än Geforce Experience som ger dig pop-ups?

Hur vet du vilka komponenter av dessa som är skräp eller inte?

Är inte nödvändigtvis bara popups, shellintegration och flera kontrollpanel-applets är några exempel på vad som kan finnas.

Vad som är skräp och inte? Efter över 15 år med nvidias drivrutiner, samt eget moddande, så har jag ganska god koll på vad de olika sakerna gör och vilka som man inte vill ha snurrandes. Med det sagt, så kan det så klart uppstå nya beroenden, men det är ju inte värre än att man prövar sig fram i så fall.

Men i ärlighetens namn kör jag knappt windows längre, alldeles för mycket bloat, övervakning och popups.

Skrivet av Myllerman:

Okej, ja jo alla har olika krav och behov. Inget fel med det

Själv gillar jag inte heller bloat och installerar bara "clean install" med endast drivrutin och inget annat
Problemet jag haft förut när jag skalat bort funktioner och tjänster är att jag senare märkt att t.ex. nån mjukvara är beroende av just en komponent som jag valt att skala bort. Hade himla problem med Microsoft store då jag stängd av vissa komponenter som tillhör den osv.

Jo, absolut kan det bli strul om man tar bort fler saker än de man har koll på. O andra sidan är det inte värre än att ominstallera drivrutinen.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Jo, absolut kan det bli strul om man tar bort fler saker än de man har koll på. O andra sidan är det inte värre än att ominstallera drivrutinen.

Ja det är sant. Höll på mycket förr att optimera och stänga av tjänster osv. så jag förstår konceptet att man vill ha det avskalat.
Som sagt inget fel med att vilja ha det så. Vissa vill t.ex. ha det rent och snyggt på skrivbordet, andra har fullt med ikoner och kunde inte bry sig mindre hehe

Verkar inte som nån testat TS program (eller iaf inte svarat ännu).