Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Min platta har stora problem med laddningen - USB-C/Ny platta?

Permalänk
Medlem

Min platta har stora problem med laddningen - USB-C/Ny platta?

Hej,
Jag har denna gamla platta som fyller alla mina krav på storlek, kvalitet när det gäller det jag använder den till som är nästan uteslutande film sen lite lätt surf och Skype. Perfekt att ha med på mina resor.

https://www.gsmarena.com/asus_zenpad_s_8_0_z580ca-7367.php

Nu till mitt problem med den, den är jättesvår att få att ladda, om jag lyckats dra ur batteriet helt så är det ett jäkla trixande att få den att komma igång med laddningen, jag får jucka på kabeln i i det oändliga och ibland om den kommit igång att ladda så slutar den ladda efter ett tag.
Skulle jag få i tillräckligt med ström aå att jag kan starta den så verkar det gå stabilare att få laddningen att ta och indikatorn visar då att den laddar men det är ett jäkla meck att få det att bita, jag får hela tiden vara på tårna och se till så jag inte råkar dra ur batteriet så den stänger av sig vilket är svårt om jag somnar till en film eller talbok på natten.

Jag har provat tusen olika kablar och jag har provat att göra rent USB-C porten, har även försökt ta isär plattan för att se om jag kan göra rent.
Att jag får jucka rätt så extremt på kabeln för att få igång laddningen och sen verkligen se till så inget riserar röra sladden när den väl börjat ladda tyder enligt mig på att USB-.C porten i plattan är trasig.

Om ingen har något tips på konkret lösning så motager jag gärna tips på en jämnbördig platta eller om det går att få en bättre platta idag för lagom peng, är som sagt jättenöjd med denna gamla, nöjd med storleken och prestandan, skulle gärna vilja se bästa möjliga batteritid och framöver så är Micro USB ett krav, har tröttnat på USB-C,
Prisklass MAX 2500,

Ser fram emot er feedback,