Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tror jag är hackad och att någon säljer mina filmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag förstår inte riktigt. Menar du att de har kapat ditt KIK-konto, sitter och håller koll på det och styr bort köparen/tar över konversationen precis när de indikerat att de vill köpa filmen?

Pröva en annan meddelandetjänst och se om problemet kvarstår i så fall?

Men om nån annan redan har filmerna och vill sälja dom, varför då inte bara göra det på ett eget konto istället för att försöka kapa någon annans? Föreställer mig att köparna kanske inte har upphovsrätt som dominerande tanke i hjärnan just då i vilket fall som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av sochjag:

varför är det en smutsig branch?

I princip all form av försäljning av porr/streams/sexsamtal etc är väl till viss del smutsig i jämförelse med annan slags försäljning, vet inte om det kräver någon större förklaring. Med det sagt menar jag inte att det är fel eller dumt att ge sig in i den branschen. Det får var och en tycka vad dom vill om

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Jerban:

I princip all form av försäljning av porr/streams/sexsamtal etc är väl till viss del smutsig i jämförelse med annan slags försäljning, vet inte om det kräver någon större förklaring. Med det sagt menar jag inte att det är fel eller dumt att ge sig in i den branschen. Det får var och en tycka vad dom vill om

Låter mer som att du är emot sex etc bara;)

TS: Byt lösenord på allt, byt från Kik till andra metoder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Det låter mer som paranoia, om du ursäktar. Den mer troliga förklaringen är väl ändå att de hittade något annat, billigare alternativ, att klämma sin gegga till och sen är intresset borta.

Dessutom, om dina filmer är tillräckligt bra sprids de på torrent-siter rätt snabbt. Inte mycket att göra något åt.

Men haha enligt din avatar borde man ju tro att du är för konspirationsteorier!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sleepyoh:

För att du är knäpp och oförstående, det är därför. Bara för att du själv ogillar vissa saker så betyder inte det att det är fel att prata om, ej heller att informationen är dålig.

Förr i tiden skrevs det om allt förutom tv-kort, nu skrivs det om nästan allt men dom arkiverade avdelningarna saknas till viss del.

Vad kan du Inte hitta på Flashback? Man går igenom matlagning, barnuppfostran, stjärnor, matematiska ekvationer, it-säkerhet, kemiska formler, vad ett plåster innehåller, hur man reser till noppakoski eller vad som helst. Flashback borde fan ses som samhällsviktigt och bör arkiveras och hållas uppdaterad.

Det pratas om Allt, det finns så mycket bra information och invecklade diskussioner att jag har svårt att hitta en motsvarighet på det engelska språket. Att man stannar vid typ aktuella brott och läser om folks frustrationer om gärningsmän får stå för en själv, resterande 95% är Guld och Ofta lärorikt.

Så jag är knäpp för att jag inte vill använda ett forum med oseriös utstrålning?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Så jag är knäpp för att jag inte vill använda ett forum med oseriös utstrålning?

Skojar du, eller? Du kan hitta vad som helst på Flashback, från sakkunniga. Allt från en lösning på en felande varmvattenberedare, till träningstips. Och allting där emellan.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

om du tror din kik är hackad så byt lösenord då. annars kan du ju låtsas vara en köpare ifrån en annan mobil och skriv till dig själv och se vad som händer. att ditt enda bevis är att du förlorar kunder efter de skriver skulle jag ej säga vara något starkt bevis

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreijer:

Skojar du, eller? Du kan hitta vad som helst på Flashback, från sakkunniga. Allt från en lösning på en felande varmvattenberedare, till träningstips. Och allting där emellan.

Allright guys, i will give it a shoot!

Ok, back to Topic...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number