Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

samsung ue65f6475 tv problem hjälp!

Permalänk
Medlem

samsung ue65f6475 tv problem hjälp!

Jag har en samsung tv model nr ue65f6475 nu har översta delen av bilden och ca 10-15 cm ned blivit betydligt mörkare än resten av bilden. Den är fabriksåterställd och testad av mig med olika inställningar. Vad kan ha hänt? slänga och köpa nytt? Tvn är ca 5 år gammal

Permalänk
Bildexpert 📺

@XtopR: Det är vanligtvis lysdioderna i kortsidan som har lagt av och det går inte att reparera. Hela panelen måste bytas ut och kostnaden för arbetet och ny panel från den tiden slutar i kostnader högre än att köpa en nyare (och ofta bättre) TV.

Permalänk
Medlem

tack för svaret. jag misstänkte nästan att det kunde vara nåt som inte gick att reparera så lätt. Men det är ju tragiskt att en samsung tv inte ska hålla längre än 4-5 år. den kostade ändå 25tusen när jag köpte den

Permalänk
Bildexpert 📺

@XtopR: Man blir inte direkt imponerad Tyvärr inget mer konkret att tillägga annat än att många Samsung i 6-serien ofta rapporteras som att de gå sönder efter ett tag. Vilket kan ha att göra med att Samsung är störst på marknaden och 6-serierna är deras stora volymsäljare. Många som har en sådan Samsung hemma.

Permalänk
Medlem

Det är ju bedrövligt ändå. 5 år och 20+k samsung ska ju vara bra om inte bäst har man hört..

Permalänk
Medlem

Samsung är nog inte värre än andra. Hade själv en Sony 55” i 15k-klassen som höll till veckan efter garantitiden gick ut, var bara att köpa nytt.

Permalänk
Medlem

Det är alltid bra att ha ljus styrkan på lite lägre nivå t.ex. 60% då ljus dioderna lever längre.