Permalänk
Medlem

Frågor: Dreamhack Winter 2018

Har varit på DH två ggr tidigare med två av mina barn. Har suttit i B-hallen varje gång och tänkte göra det i år också. Men när jag går in på DHW2018-sajten och deras seatmap så finns ingen B-hall med? Någon som vet vad det beror på? Har de minskat ner det eller är det jag som är snurrig?
Tack! /Magnus

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av meandra:

Har varit på DH två ggr tidigare med två av mina barn. Har suttit i B-hallen varje gång och tänkte göra det i år också. Men när jag går in på DHW2018-sajten och deras seatmap så finns ingen B-hall med? Någon som vet vad det beror på? Har de minskat ner det eller är det jag som är snurrig?
Tack! /Magnus

Det är inte helt ovanligt att de släpper platserna stötvis, så B-hallen kan fortfarande dyka upp. Fast till DHW18 så har dom ju i alla fall släppt alla platser i C och D samtidigt så det finns ju en risk att B skall användas till annat.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Det verkar som om de minskat ned på antalet platser. C-hallen går till exempel inte att boka längre och det verkar bara vara hälften av platserna tillgängliga i D-hallen. Normalt så brukar 80% av platserna vara valbara 2 veckor innan start och nu är det en månad kvar.

Måste väl vara så att färre och färre tar med datorn till DH så dom får inte platserna sålda och då vill dom utnyttja utrymmet till annat.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

När öppnar Dreamhack för tid på fredagen? Det är verkligen en jättedålig hemsida för info dem har. Vad finns det för mat, vart är alla toaletter, duschar mm?

Har inte vart på DH med dator innan men ska ta med två av barnen iår så får väl se hur det går

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Moderator
Moderator

*ninjaediterade titeln så vi får en bra frågetråd inför DHW18*

@schkutt: FAQ DHW18 verkar säga att man kan komma in redan vid åtta på fredagsmorgonen?

Kan inte säga något om duschar, hoppas andra kan. Mat brukar vara all möjlig skräpmat, Billy's, en riktigt bra asiatisk resturang med mera.

Vi hoppas ni kommer förbi SweClockers montern, det kan blir lite tävlingar!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

När öppnar Dreamhack för tid på fredagen? Det är verkligen en jättedålig hemsida för info dem har. Vad finns det för mat, vart är alla toaletter, duschar mm?

Har inte vart på DH med dator innan men ska ta med två av barnen iår så får väl se hur det går

Man kan kolla på Elmias hemsida för att få ett grepp om var toaletter och in-/utgångar och sådant är. Duscharna ligger i övre vänstra hörnet av D-hallen (om du inte skall campa för då finns det duschar där också).

Maten inne är inte jättebra, brukar vara burgare, pizza, mackor och någon form av buffé (thai tex.) men man kan också ta en sväng utanför Elmia och käka pizza nere i stan, då får man lite friskluft också.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Finns det någon som säljer event VIP pass betalar det dubbla om det ska vara så PM mig tack om någon säljer ett sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

*ninjaediterade titeln så vi får en bra frågetråd inför DHW18*

@schkutt: FAQ DHW18 verkar säga att man kan komma in redan vid åtta på fredagsmorgonen?

Kan inte säga något om duschar, hoppas andra kan. Mat brukar vara all möjlig skräpmat, Billy's, en riktigt bra asiatisk resturang med mera.

Vi hoppas ni kommer förbi SweClockers montern, det kan blir lite tävlingar!

Kommer definitivt förbi monter och får väl hoppas barnen vill vara med på det med. De får väl helt enkelt tvingas annars

Skrivet av Henrik-W:

Man kan kolla på Elmias hemsida för att få ett grepp om var toaletter och in-/utgångar och sådant är. Duscharna ligger i övre vänstra hörnet av D-hallen (om du inte skall campa för då finns det duschar där också).

Maten inne är inte jättebra, brukar vara burgare, pizza, mackor och någon form av buffé (thai tex.) men man kan också ta en sväng utanför Elmia och käka pizza nere i stan, då får man lite friskluft också.

Jo Jönköping i sig håller jag någorlunda koll på, har även bil ner dit så slipper man gå om det är skitväder.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt