Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Mikrofonuttaget på front panelen fungerar inte

Permalänk

Mikrofonuttaget på front panelen fungerar inte

Hej!

Som rubriken lyder så fungerar inte min mikrofon på front panelen, MEN den fungerar om jag kopplar in det i moderkortet. Jag bytte precis hela panelen med USB-portar, hörlur-/mikrofonuttag och har redan uteslutit att det är inte fel på mikrofonen (har testat andra).

Har redan googlat och kollat YouTube videos där man klickar i "Disable front panel jack detection" och det hjälper inte. Har redan senaste drivrutinerna och blir snart galen på detta..

Hoppas någon här kan hjälpa mig!

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

Och naturligtvis har du kollat att panelen är rätt inkopplad på moderkortet?

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Du har kopplad i frontpanelen rätt? inga glappa kontakter?

Varför bytte du front-panel? inte det vanligaste man gör.. var den förra defekt? är du säker på att den nya fungerar?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

@MeatWeed Absolut, hade ett annat chassi för ett tag sedan med samma moderkort och det fungerade utan några problem.

@Haptic Ja det ska inte vara några problem, hade inte hörlurarna fungerat så hade jag i sådana fall kopplat fel. Men det är inte fallet. Nej det har jag aldrig gjort men gjorde en chansning på att det kanske var den som var defekt då jag köpte chassit begagnat.

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

Vilket moderkort? Är det också nytt? Mitt Gigabyte moderkort har också luriga problem med frontpanelen.

EDIT: Har du testat att koppla in din gammla frontpanel? Kanske någon komponent på moderkortet som strular.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

@Xeno88 Står i signaturen men det är ett Asus Z97-P, har alltså haft tre chassin innan detta jag har ni och alla har fungerat förutom nu vilket är konstigt.. Ny front panel och det fungerar fortfarande inte, även med senaste drivrutiner..

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

@phoenix96 Har du testat med Microsofts drivrutiner? Du kan göra det via enhetshanteraren. Välj alternativet "välj en drivrutin från en lista" och välj "High definition audio device" eller vad det nu heter på svenska.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

@Xeno88 Vet inte riktigt vad du menar, men jag har Realteks drivrutiner som har funkat innan och varför ska jag byta är frågan.. Ska kolla mer på detta tills imorgon, kommer med en uppdatering då! Tack för tipsen

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15