Problem med RTX 2080 TI, RMA?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Sep 2012

Problem med RTX 2080 TI, RMA?

Läste någonstans att andra har haft problem med sina RTX 2080 TI.

Det jag har märkt:
* Ett märkligt/dovt surr så fort kortet arbetar, märkbärt när man alt tabar in/ut från spel.
* Microstuttering/frysningar, vid vissa tillfällen i spel (WoW bl.a.) så kan skärmen/spelet frysa till (i upp till 10 sekunder, men oftast runt 2-3 sekunder). Detta sker inte konsekvent och helt av slump.
* Krasch i spel, detta har jag märkt ske särskilt när jag har igång två spel samtidigt (WoW + Path of Exile). Märkte även "märkliga" rutor (aka artifacts) kunde dyka upp i spel men även på min andra monitor där jag har igång en youtube-video, t.ex: https://i.gyazo.com/thumb/1200/2f48336b71438cfb7966a8c6bfd5d2...

Vad tror ni, RMA som gäller? Kommer man ens få ett nytt kort iår ifall man skickar den på RMA? Vill ju helst inte köra utan grafikkort en längre period. Kortet har ju trots allt sina stunder då det funkar helt klockrent, men för över 15k så förväntar man ju sig ett helt felfritt kort. Eller kan det vara andra saker som orsakar detta? Korrupta drivrutiner eller liknande?

Kan även bemärka att jag använder en 3440x1440@100Hz som huvudskärm och en 3840x2160@60Hz som sekundärskärm. Är det för tungt för en RTX 2080 TI att driva tro?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vännäs
Registrerad
Jul 2002

2000 serien har problem med två skärmar, testa senaste drivare som ska adressera detta

Träna bort dyslexin. Ryzen 2600x - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - Vattenkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Provat med att bara ha en skärm inkopplad?

Är det G-sync på en eller båda skärmarna? Det verkar som det kan vara ett problem som den nya drivrutinen ska fixa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Sep 2012

@cfwin: GSYNC på båda skärmarna. Ska prova med en skärm inkopplad. Nyaste versionen tror jag att jag har enligt Nvidia experience.

Ett annat "problem", vet inte om det är relaterat till kortet men Nvidia experience kraschar (kan inte öppna den). Plus att Nvidia shadowplay inte är påslagen.