Permalänk
Medlem

Vattenkylnings-försäljning

Hej,
Nu tänkte jag försöka bli av med lite saker från min första och enda Custom-Loop som jag slutate använda för en 2 år sedan. Sedan dess har det bara legat i garderoben och samlat damm så nu är det dags att försöka sälja av så att någon annan får mer nöje av det!

Pump, radiatorer och reservoarer
--------------------------
1x Alphacool NexXxos XT45 180mm: 500 kr
1x Alphacool NexXxos XT30 240mm: 350 kr
1x Water Tank Z-multi (röd): 350 kr
1x Bitspower DDC Upgrade Kit 150 - transp: 200 kr
1x Z-pac II (Clear acryllic): 60 kr
-----
1x Magic cube top, POM: säljs tillsammans med pump
1x EK-DDC Heatsink: säljs tillammans med pump
1x EK-DDC 3.2 PWM: 800 kr (inkluderat de två ovanstående)

Fittings (BitsPower), färg är silver shining om inget annat anges, samt för en rördiameter på 12mm (yttre)
--------------------------
5x Rotary 90-Degree: 70 kr/st
1x Double rotary 90-deg extender: 90 kr
1x T-Rotary Extender: 80 kr
3x Extender female-male: 25 kr/st
3x Extender male-male (5mm): 30 kr/st
1x Extender male-male (10mm)
4x Fitting spacer: 30 för alla
10x Fitting spacer: 25 kr/st
7x Stop fitting: 20 kr/st
1x Mini Valve, silver handle: 150 kr
-----
1x black soft tube fitting, 10mm ID: 15 kr
1x Rotary angle fitting black sparkle 10mm ID: 60 kr
1x Black Sparkle Rotary 90-Degree: 70 kr

Vattenblock
--------------------------
EK-FC R9-290X v2 (funkade till mitt msi r9 290 gaming ed, som var ref-kort): 250 kr
Ek-FB Asus M61 (står som Asus maximus impact VI men funkar till Impact VII vilket var det jag hade): 250 kr

*Notiser ang vissa delar:

  • Det har varit röd färg i systemet innan, EK-coolant blood red

  • Många av anslutningarna hade/har dåliga o-ringar så en del är borttagna medan några är skavda, så tänk på det när ni bygger. Den som köper en majoritet av anslutingar kan få med en halv påse o-ringar från bitspower.

  • Pumpens skruv som fäster ihop blocket med POM sitter stenhårt, det gjorde att det blev en del märken när man skulle ha av den. Inget som syns när det är monterat på chassibotten.

  • Pumpens "vibrations"-fötter är sågade i, dvs de är halva längdet mot original, dock är den avsågade delen sparad och det går att kombinera ihop, även om det kanske inte är det snyggaste.

  • Den transparenta reservoaren är väl använd och det syns då den har microrepor etc på den. Det går säkert att få snygg igen om man lägger lite tid. Den röda blev ett felskick från caseking så den är oanvänd.

Köpare som köper flera saker kommer premieras, tillika köpare som kan hämta upp IRL. Om inget annat är överrenskommet så betalar köparen frakten (jag väljer att sälja/ej sälja till vem jag vill etc etc). Endast öppna bud/köp i tråden accepteras.

Swish är den föredragna betalningsmetoden, men paypal funkar också. Pengar i näven vid betalning ansikte mot ansikte är också ok. Jag befinner mig runt chalmers på arbetstid.

/Mattias "Shinzou" Fredriksson

Läs hela annonsen här

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

hejhej!
budar 700:- inkl. frakt för :

1x Magic cube top, POM: säljs tillsammans med pump
1x EK-DDC Heatsink: säljs tillammans med pump
1x EK-DDC 3.2 PWM: 800 kr (inkluderat de två ovanstående)

1x black soft tube fitting, 10mm ID: 15 kr

Ha det!

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem

@pback: Du kan få det för 700 men om du lägger till frakten. Det är redan väl under 50% av ursprungspriset!

@Piotr_G: Som jag skrev i tråden så öppna bud, men ja, det ser ut att funka med ett snabbt ögonmått. Backplate har jag tyvärr inte då MSI-kortet hade ett redan, och jag som dåvarande student inte ville lägga ut de extrapengarna

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Hej! Finns allt kvar?
Budar 300 + frakt för 240mm radiatorn.
Om du inte har vägarna förbi stockholm närmaste tiden?

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem

@Jejk0b: Hallå,
Jo 240mm radiatorn finns kvar (det som inte finns kvar utöver det överstrukna är en "black soft tube fitting"). Det skulle du mycket väl kunna få! Stockholm är jag tyvärr sällan i/runt så frakt är nog det snabbaste om du vill ha det innan årsskiftet. Vi kan ta resten över PM om det känns ok?

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

@Shinzou:
Hej!
Ber om ursäkt, men hittade en annan som jag köpte! Men tack ändå!

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |