THQ Nordic har köpt Carmageddon-licensen

Permalänk
Hedersmedlem

THQ Nordic har köpt Carmageddon-licensen

Det har gått några år sen vi senast hörde nåt om Carmageddon. Senaste gången var Kickstarter-finansierade Carmageddon: Reincarnations som, som jag förstått det, inte var särskilt bra. Nu har dock THQ Nordic (såklart, vem annars?) köpt licensen, så kanske det blir ett nytt spel framöver. Vad hoppas vi på, remaster av originalet? Nåt helt nytt?

För övrigt så har THQ Nordic tidigare sagt att de har 35 (!) icke utannonserade spel under utveckling. Ganska imponerande ändå.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Kul att det händer något med Carmageddon. Fast samtidigt; det är 2018, en helt annan tid än 1997...

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande det är ganska kul spel, själva grafiken gör inte spelet vad gäller Carmageddon, däremot käns det lite "trögt" och styvt och så nuförtiden speciellt då man kör en ny campaign från början. Först i slutet då man får uppgraderat motorn osv blir det betydligt roligare och får köra Otis P Jivefunks bil och sprätta som en flipperkula från ena änden till den andra då man kraschar, speciellt i dedär gula vägspärrarna

Tror överlag tycker jag 2:an är roligast, tätt följt utav ettan och de olika tilläggen och sen som 3:a Reincarnation, helt okej tycker jag men känns som man tröttnar på det betydligt snabbare än ettan och tvåan som känns mera tidslösa av sig.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional