Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Grafikkort skadat vid leverans, Komplett vägrar garanti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aeig:

Ingen uppdatering ännu, Komplett inväntar svar från MSI för att därefter ta beslut om hur dom skall gå tillväga.

Får se vad som händer nästa vecka.

Trevlig helg på er : )

Mvh

Hoppas de blir possitivt för dig, kan säga att komplett brukar vara grymma att fixa reklamationer osv.
Både komplett och Dustin är bra på detta.

Inet är sådär, brukar ta sån tid för inet därav mitt betyg sådär.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon300311: Ja, mina erfarenheter av Komplett sedan tidigare är väldigt bra, så jag hoppas att dom löser detta också.

Allt underlag som postats i tråden, bla videos från MSIs egen fabrik där korten har skadade flänsar borde räcka som underlag för att dom skall få igenom kravet mot MSI.

För min egen del vill jag lösa detta snarast, är inget vidare att sitta med detta utan att veta vad som kommer hända.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inaktiv

@Aeig: Rent juridiskt så är det ju komplett som har bevisbördan, och dom filmer m.m. som ligger som grund för ditt påstående så väger skålen mot ditt håll rent juridiskt dvs att det du säger bör anses som sant.

Permalänk
Medlem

@anon300311: Ja, så är det givetvis, men jag vill helst slippa blanda in ARN och KO, utan bara lösa det direkt med dem utan att göra en juridisk process av det.

Jag har uthämtningstiden, bilderna med tid, ett vittne som kan intyga att kortet var skadat vid uppackning, samt dessa videos på YT som visar på exakt samma brist.

Om det går så långt så kommer jag nog lägga ärendet hos någon som får driva det åt mig.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jadu. Jag fick nyligen ett moderkort i retur av komplett där pinsen vad böjda. (De var inte böjda när jag packade ihop moderkortet. Komplett nekade returen och erbjöd att testa laga moderkortet och om det gick så kunde de returnera moderkortet till mig, om inte så kunde de alt. kassera moderkortet åt mig.

Jag tog deras erbjudande att låta dom testa laga moderkortet vilket de lyckades och returnerade moderkortet till mig. (det är förhållandevis lätt att böja tillbaka pins ifall det skulle hända, träder en liten nål över en pin och böjer det rätt)

Jag är utbildad nätverkstekniker och har byggt massvis med datorer och aldrig tidigare böjt några pins på ett moderkort (dock lagat en kompis moderkort där han lyckats böja dom). Nu kan jag inte till 100% säga att något konstigt INTE hänt på vägen som böjt dom eller det var någon oförsiktig på Komplett som råkat göra det och jag fått betala för misstaget. Hur som helst...

Handel är inte helt tryggt och smärtfritt. För övrigt har jag aldrig tidigare haft några problem med returer- eller garantiärende hos Komplett.

Hoppas du får ett bra utfall i ditt enskilda ärende! Tveksamt om jag skulle drivit ärende längre ifall jag var dig. Att du inte rapporterade skadan direkt utan valde att använda produkten tänker jag kan försvåra i din position. Och det kan vara mindre smärtsamt att bara själv sluka den ursprungliga kostnaden.

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Medlem

@PixelBritta: Jag kommer driva det så långt som det krävs, för jag har inte gjort något fel. Juridiskt stöd får jag av olika skäl obegränsat av om jag så önskar, så det är inte ett problem.

Initialt var jag beredd att acceptera bristen då den främst är kosmetisk, men efter att ha diskuterat det med flera personer IRL och på SWEC så är det inte OK att jag får en produkt som är skadad, oavsett vad det gäller.

Att jag valde att använda det var enbart för att jag hade väntat i nästan fyra månader och skadan ej påverkar funktionen, dock kontaktade jag dem redan dagen efter och meddelade att kortet var skadat. Det var först när dom ville slopa garantin som jag också ville häva köpet eller få ett nytt kort.

I slutändan har jag köpt en produkt med mina pengar, och då är det vad som skall levereras, jag är inte skyldig dem något. Det som startade processen var deras ställningstagande gällande garantin och jag hade förståelse för det, men i dagsläget vill jag endast ha pengarna tillbaka och häva köpet eller möjligtvis ett ersättningskort, men jag tänker definitivt inte ta en förlust på över 10 000 kr för något som jag inte ansvarar för.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@Aeig:
Så nu har du ett grafikkort för 10k som du inte får använda på grund av en konflikt situation som du inte vet när den är löst... Trist situation.

Permalänk
Medlem

@MarkSix: Komplett meddelade att jag kunde använda kortet under tiden som ärendet pågår, det skulle ej förändra något enligt dem, men det är också ett märkligt besked att ge, för tänk om kortet i sann RTX anda börjar lämna artefakter osv, gäller garantin då eller är det pga kylflänsen : ) För personer som har någon koll ÖHT på grafikkort inser man ju hur orimligt det är att makulera en hel garanti för denna skada, men det får stå för dem.

Jag har köpt ett annat kort istället och lagt detta åt sidan tills Komplett hör av sig igen.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@MarkSix: Komplett meddelade att jag kunde använda kortet under tiden som ärendet pågår, det skulle ej förändra något enligt dem, men det är också ett märkligt besked att ge, för tänk om kortet i sann RTX anda börjar lämna artefakter osv, gäller garantin då eller är det pga kylflänsen : ) För personer som har någon koll ÖHT på grafikkort inser man ju hur orimligt det är att makulera en hel garanti för denna skada, men det får stå för dem.

Jag har köpt ett annat kort istället och lagt detta åt sidan tills Komplett hör av sig igen.

Mvh

Men om det nu var så att du inte får använda kortet under tiden så måste de ersätta dig ytterligare med antingen pengar eller se till att du har något likvärdigt under tiden.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Jag köpte ett MSI z170 gaming M7 moderkort för några år sen.
Och när jag skulle koppla in cpun, så tog jag bort det hårda plastskyddet som täcker alla pinnar, och ser DIREKT att det är 2 pinnar böjda, för ljuset glänser på dom.
Plastskyddet hade jag inte rört innan, och det hade varit fysiskt omöjligt för mig att komma åt pinnarna när skyddet var på.
Och skyddet nuddade ingenting när jag tog bort det.
Jag kontaktade Komplett om detta, och dom sa att MSI tar fotto på alla socklar innan dom paketeras.
Och det fanns inget sätt för mig att bevisa att dom var böjda redan. Det var SJUKT irriterande, för man förstår att man känns som en lögnare, när man är så 1000000% på att produkten var så när man fick den.
Så jag lider med dig!

Dock så löste komplett det så att jag fick skicka in kortet igen, och dom böjde upp pinnarna. Och när pinnarna var uppböjda och borde fungerat som det skulle, så gjorde det inte det iallafall.
Då först gick själva kortet på garantin.

Så i mitt fall så har komplett varit guld, i en svår situation.
Det var dom även med ett 1080 jag hade som fläkten börja låta på. Men det är en annan historia.

Eg är detta ett problem som inte borde finnas. ÅF måste bevisa, (då bortom allt tvivel) på att sockeln är oskadad när den anländer till dig (inte från fabrik/lagret), utan till dig. Den ansvarar nämligen för transporten till dig också.

Så även om dessa pins är känsliga, och jag vet att det är en bana och plåga med ÅF som tyvärr måste handskas med folk som skadat pins kors och tvärs... men lagen är extremt tydlig i hur den är skriven här. Och har man tydliga bevis själv på att det anlänt trasigt, bör man faktiskt ta det för vad det är, en defekt levererad produkt.

Att den ens finns ett enda moderkort, från fabrik, som har en sådan defekt, gör all form av bevis därifrån totalt meningslös. Om du när du packar upp moderkortet, direkt när du får det, kan visa att där är skadade pins, är det deras problem. Annars är det upp till dem att bevisa hur du skadat det, när du skadat det och varför... för att kunna neka. Det räcker inte med... "de tar foto".... för som sagt, skadas det i transport, är det fortfarande deras problem.

Om det innebär att man måste öppna och godkänna varje moderkort när det levererats, så är det kanske det som krävs (dvs att man när kortet levereras måste inspektera det, på plats).

Permalänk
Medlem
Skrivet av PixelBritta:

Jadu. Jag fick nyligen ett moderkort i retur av komplett där pinsen vad böjda. (De var inte böjda när jag packade ihop moderkortet. Komplett nekade returen och erbjöd att testa laga moderkortet och om det gick så kunde de returnera moderkortet till mig, om inte så kunde de alt. kassera moderkortet åt mig.

Jag tog deras erbjudande att låta dom testa laga moderkortet vilket de lyckades och returnerade moderkortet till mig. (det är förhållandevis lätt att böja tillbaka pins ifall det skulle hända, träder en liten nål över en pin och böjer det rätt)

Jag är utbildad nätverkstekniker och har byggt massvis med datorer och aldrig tidigare böjt några pins på ett moderkort (dock lagat en kompis moderkort där han lyckats böja dom). Nu kan jag inte till 100% säga att något konstigt INTE hänt på vägen som böjt dom eller det var någon oförsiktig på Komplett som råkat göra det och jag fått betala för misstaget. Hur som helst...

Handel är inte helt tryggt och smärtfritt. För övrigt har jag aldrig tidigare haft några problem med returer- eller garantiärende hos Komplett.

Hoppas du får ett bra utfall i ditt enskilda ärende! Tveksamt om jag skulle drivit ärende längre ifall jag var dig. Att du inte rapporterade skadan direkt utan valde att använda produkten tänker jag kan försvåra i din position. Och det kan vara mindre smärtsamt att bara själv sluka den ursprungliga kostnaden.

Vilket märke var det på moderkortet som hade böjda pins? Och var det helt nytt eller en fyndvara?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Men om det nu var så att du inte får använda kortet under tiden så måste de ersätta dig ytterligare med antingen pengar eller se till att du har något likvärdigt under tiden.

Det förklarar saken

Fortfarande inte hört något, får se om det händer något imorgon.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på hur länge dom får ta på sig att bestämma sig?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aeig:

Är det någon som har koll på hur länge dom får ta på sig att bestämma sig?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Skälig tid, så skulle säga ca 3-4 veckor.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

@Aeig Strunta i vad komplett/msi kommer fram till. Skicka tillbaka kortet på ångerrätten, så kan de göra vad de vill med kortet efter det.

Jag har sedan länge blockat webhallen, och efter sånna här histroier så kanske man även skall blocka komplett, och bara använda sig av Inet.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Skälig tid, så skulle säga ca 3-4 veckor.

Risken är väl att det tar lite längre nu med jul antågande osv, också.

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Jag har haft en tät kontakt med Komplett dom senaste dagarna. Dom har ej fått svar från MSI ännu, men dom valde att erbjuda mig tre olika alternativ. Återköp då dom tar tillbaka kortet och betalar tillbaka beloppet, ersättning med en likvärdig produkt, eller behålla kortet med garanti och prisavdrag. Detta gick väldigt fort och det kändes som en helomvändning.

Jag valde att ta ett ersättningskort då jag gärna vill ha en hel produkt som är oskadad, här har jag under tiden ändrat uppfattning, jag hade tidigare varit OK med skicket men denna situation har skapat en negativ känsla kring alltihop som är svårt att komma ifrån.

Kompletts kundtjänst skall ha en elogé för ett bra bemötande och god service, särskilt senaste två dagarna. Dom har varit väldigt tillmötesgående och fokuserade på att lösa problemet.

Det är en väldigt stor lättnad att dom väljer att acceptera min förklaring och stödjer min som kund i detta, jag är glad att jag ej behövde söka utomstående hjälp.

Ärendet är inte avslutat ännu dock, utan jag kommer uppdatera om det dyker upp något eller när det är 100% klart.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig, men samtidigt lite märkligt att dom gjort en helomvändning i frågan innan dom fårr svar av MSI.

Komplett är vettiga, ibland måste man tjata på dom lite först bara.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Skönt att det löste sig, men samtidigt lite märkligt att dom gjort en helomvändning i frågan innan dom fårr svar av MSI.

Tyvärr så enkelt att tråden fick uppmärksamhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Uppdatering: Jag har haft en tät kontakt med Komplett dom senaste dagarna. Dom har ej fått svar från MSI ännu, men dom valde att erbjuda mig tre olika alternativ. Återköp då dom tar tillbaka kortet och betalar tillbaka beloppet, ersättning med en likvärdig produkt, eller behålla kortet med garanti och prisavdrag. Detta gick väldigt fort och det kändes som en helomvändning.

Jag valde att ta ett ersättningskort då jag gärna vill ha en hel produkt som är oskadad, här har jag under tiden ändrat uppfattning, jag hade tidigare varit OK med skicket men denna situation har skapat en negativ känsla kring alltihop som är svårt att komma ifrån.

Kompletts kundtjänst skall ha en elogé för ett bra bemötande och god service, särskilt senaste två dagarna. Dom har varit väldigt tillmötesgående och fokuserade på att lösa problemet.

Det är en väldigt stor lättnad att dom väljer att acceptera min förklaring och stödjer min som kund i detta, jag är glad att jag ej behövde söka utomstående hjälp.

Ärendet är inte avslutat ännu dock, utan jag kommer uppdatera om det dyker upp något eller när det är 100% klart.

Mvh

Kul att det verkar ha löst sig, dock nyfiken på vilket ersättningskort du valde?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kul att det verkar ha löst sig, dock nyfiken på vilket ersättningskort du valde?

Skickades från m.sweclockers.com

Min erfarenhet är att de skickar ett nytt exakt samma kort, som förhoppningsvis är helt

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem

Nu orkar jag inte läsa igenom hela tråden då den har blivit så stor. Men är det några märken på yttre delen av kortet? För den skadan lär ju också ha lämnat märken där. Om inte, så är det garanterat från fabrik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilda:

Min erfarenhet är att de skickar ett nytt exakt samma kort, som förhoppningsvis är helt

Ja jo, jag tolkade det lite knasigt. Tolkade det som att han fick välja ett likvärdigt, läste lite slarvigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

@Aeig: Härligt Det har varit spännande att följa

Permalänk
Skrivet av Aeig:

@antepannte: Nej, jag tror inte heller att det är Postnords fel, kartongen till kortet var i gott skick så jag tog det som fabrikationsfel.

Jag har använt det i fem dagar, skälet till att jag hörde av mig idag var inte alls att byta ut det, utan det var deras förslag från början, jag ville höra om jag eventuellt kunde ångra köpet och om garantin gällde i andra hand.

Mvh

Om kortet fungerar och du vill ha det. Komplett även ger 5% tillbaka varför krångla till det? Kortet lär ju inte bara dö.... Och om det är handhavande fel så gäller ju inte garanti. Och om det nu är fabrikationsfel så lär du ju vara en av extremt få i världen som lyckas få en skadad kylare.

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Skönt att det löste sig, men samtidigt lite märkligt att dom gjort en helomvändning i frågan innan dom fårr svar av MSI.

Komplett är vettiga, ibland måste man tjata på dom lite först bara.

Ja, det var en väldigt stor lättnad, tycker det är sunt att dom inte inväntar svar, YT videon från MSI fabriken visar ju tydligt att sådana fel kan förekomma.

Skrivet av RVX:

Kul att det verkar ha löst sig, dock nyfiken på vilket ersättningskort du valde?

Skickades från m.sweclockers.com

Valde ett Zotac kort istället då Duke är helt slut i lager.

Skrivet av wilda:

Min erfarenhet är att de skickar ett nytt exakt samma kort, som förhoppningsvis är helt

Det var tyvärr slut i lager, annars hade jag gärna tagit det igen, grymt kort.

Skrivet av Trackmaster:

Nu orkar jag inte läsa igenom hela tråden då den har blivit så stor. Men är det några märken på yttre delen av kortet? För den skadan lär ju också ha lämnat märken där. Om inte, så är det garanterat från fabrik.

Nej, det fanns inga märken på andra delar av kortet, utan endast flänsarna var böjda.

Skrivet av RVX:

Ja jo, jag tolkade det lite knasigt. Tolkade det som att han fick välja ett likvärdigt, läste lite slarvigt

Skickades från m.sweclockers.com

Blev ett likvärdigt : )

Skrivet av isakenglund:

@Aeig: Härligt Det har varit spännande att följa

Tack, känns bra att det löste sig, är inte 100% färdigt ännu men bör inte vara några konstigheter.

Skrivet av Alexi Estada:

Om kortet fungerar och du vill ha det. Komplett även ger 5% tillbaka varför krångla till det? Kortet lär ju inte bara dö.... Och om det är handhavande fel så gäller ju inte garanti. Och om det nu är fabrikationsfel så lär du ju vara en av extremt få i världen som lyckas få en skadad kylare.

Det är inte handhavande fel, något som jag lyckades påvisa på olika sätt. Finns en video i tråden från MSI fabrik där det är skadade flänsar på kort, är hyfsat trött på detta påstående.

För övrigt så dör 2080 Ti kort relativt ofta, förhoppningsvis är det löst vid det här laget men det händer, ville inte sitta tre år utan garanti.

I slutändan löser Komplett detta, och jag har konstant vidhållit att jag förstår deras synpunkt också men jag som konsument skall inte drabbas för att tillverkaren hävdar att det ej kan ske i deras fabrik, tänk om ex. Volvo använde samma argument.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig. Hoppas du får kortet innan Jul helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Skönt att det löste sig. Hoppas du får kortet innan Jul helgen

Ett såkallat julkort

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

@Aeig härligt

och en hel massa eloge till @Komplett som behåller deras fina rykte, jag har full förståelse för att detta var ett extra klurigt fall och drog ut lite på tiden.

Permalänk
Medlem

@Komplett gjorde rätt som tog sitt förnuft till fånga. Även om alternativen som han tillgavs i slutändan skulle ha skett på direkten när han först nämnde skadan. Man måste värna om kunderna, dom är ens allt, det måste Komplett inse oerhört fort innan dom konkar pga Amazons intågande.

Men vi håller tummarna!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX SCAR II - I7 8750H, GTX 1070, 144HZ (1ms), 16gb 3333 ddr4, 236SSD, 1TBHD. ----------- MBP late 2011 -------Samsung
S9plus