Konsoler ni äger eller har ägt?

Permalänk
Medlem

Master System
Mega Drive [Såld :@]
GameBoy [Såld]
N64
Gamecube

Man ångrar sig endel för att man sålt Mega Driven, man ska INTE sälja sina konsoller.

Permalänk

aha,såg inte mr.walkers inlägg...tack honest...

mr.walker:du råkar inte ha ett spel som heter nått i stil med "fånga generalen"?man spelar mot varandra,man får varsin arme,man styr själva generalen som skyddas av 3-4 soldater som ska försöka döda fiendens general och om fiendens soldater kommer allt för nära ens egen general så kunde man kalla tillbaks dom för att skydda generalen...låter det spelet bekant?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

C64 (om den nu räknas som consol)
Snes
PSX
N64
Dreamcast
GBA SP
PS2
NGC

Har dock bara NGC och PS2an kvar.

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk

mangemani: det känner jag inte till.
Dom hade ju verkligen en vild fantasi när det gällde att namnge spel på den tiden
dom här spelen har jag:

Bilracing
Luft och Sjöslag
Golf
Rymdkrig
Tag Pengarna och Spring
Räkneövningar för lekskolan
Samurai
Laser-krig
Stenslunga
Hoppande Akrobater

Permalänk
Medlem

n64
Playstation 1
Playstation 2

En vacker dag kanske det blir gamecube också

Visa signatur

[A.K.A PetterBlue]

I fake orgasms!

Permalänk

nes
xbox

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

NES.
SNES.
2 st Gameboy Original (den stora grå klumpen).
N64.
Playstation.
Playstation 2.
XBox.

Det var väl allt.

Visa signatur

101010
"In Soviet Russia, spam posts you!"
Yxx, 60 undead priest <Oops> Azjol-Nerub EU-PvE. Men bara tills Oblivion. :)

Permalänk
Medlem

Nintendo 8 Bit
Playstation

Permalänk
Medlem

Har ägt och haft följande

*Amiga A500
*Amiga A1200
*Atari 2600
*Commodore 64
*Commodore 128
*Gameboy
*Gameboy Color
*Laser 210 (Troligen den ända i Sverige som är komplett!!)
*Microsoft Xbox
*Nintendo 64
*Philips CD-I
*Playstation
*Playstation 2
*Sega Saturn
*Sega Mastersystem
*Super nintendo

Var nog alla

Visa signatur

,

Permalänk

Har inte ägt en enda:p Fick däremot ett Nintendo 8bit av mormor när jag var liten. Det var den enda sköna konsollen enligt mig. Dagens spel ska spelas på datorer.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
aha,såg inte mr.walkers inlägg...tack honest...

mr.walker:du råkar inte ha ett spel som heter nått i stil med "fånga generalen"?man spelar mot varandra,man får varsin arme,man styr själva generalen som skyddas av 3-4 soldater som ska försöka döda fiendens general och om fiendens soldater kommer allt för nära ens egen general så kunde man kalla tillbaks dom för att skydda generalen...låter det spelet bekant?

sls

*Honest drar sig tillbaka*

Visa signatur

I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself. D.H Lawrence

Permalänk
Medlem

SNES. många trevliga minnen där

Permalänk
Medlem

SNES hade
SEGA 16-bitar hade
Playstation har
Playstation 2 har
GBA har

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Nes
Sega Megadrive
Amiga CD32

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Hmm, får tänka litet
Hela listan på konsoller som finns kvar och de som inte finns längre:

Nintendo 8-bitars (jag och en kompis "delade" på ett)
Sega Megadrive 1 (Inte andra modellen =/)
Gameboy (ett genomskinligt faktiskt)
Playstation (PSX, har kvar det fortfarande)
Nintendo 64 (gav till min brorson)
Playstation 2 (still here)

Permalänk

Uppdaterar min lista lite nu

Gamatic 7704
2 x NES (en död dock. 30-tal spel till den + en nintendo låda för 10 spel)
3 x Gameboy (De gamla från ~89)
SNES
Megadrive
En SNES kopia
Gameboy advanced
Gamecube
Xbox

En ps1 är på ingång också med en hel del FF spel. En PS2 ska det nog bli också.

Permalänk
Medlem

äger:
Gameboy color
Nes
Snes
Nintendo64
Game cube
Segamega-drive
Segamega-cd
Playstation

ägt:
Xbox

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Har inte ägt en enda:p Fick däremot ett Nintendo 8bit av mormor när jag var liten. Det var den enda sköna konsollen enligt mig. Dagens spel ska spelas på datorer.

Kan inte hålla med där!!
Spel skall spelas på stora TV och med bra ljudanläggning. Jag har dator men spelar ej så mycket på datorn. Kommer aldrig att bara spela på datorn. Man måste alltid ha nyare grejer för att spela de bästa spelen och kraft i överflöd. En konsol skär sig inte i tid och otid, klagar ej på för lite minne mm, mm.
Tacka vet jag konsoler som är gjorda för spel.

Permalänk
Medlem

har ägt:
playstation 1

äger:
Nes

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jag 567
Kan inte hålla med där!!
Spel skall spelas på stora TV och med bra ljudanläggning. Jag har dator men spelar ej så mycket på datorn. Kommer aldrig att bara spela på datorn. Man måste alltid ha nyare grejer för att spela de bästa spelen och kraft i överflöd. En konsol skär sig inte i tid och otid, klagar ej på för lite minne mm, mm.
Tacka vet jag konsoler som är gjorda för spel.

Jag lirar också på TV ibland. Punga ut 150 spänn så får du sladdar till att koppla datorn till tvn. Iof så blir bilden lite suddig pga dålig upplösning, men betydligt större vilket är skönare i en del spel. Ljud-anläggningen är ju självklart kopplad både till TVn och datorn:p
Visst måste man lägga ut några tusenlappar om året på datorn för att kunna lira på bästa möjliga grafik. Men då är det ju också betydligt snyggare än på konsoll. För att nämna några fördelar grafikmässigt så har vi ju AA och AF. Även texturerna i PC-versionerna är betydligt mer detaljerade i de flesta fall. Ska vi sedan ens nämna möjligheterna att uppdatera sina spel för buggfixar och moddar för att hålla liv i sina spel längre? Plus att man själv kan mecka i många av spelen som man vill för att skapa något eget.
Och så har vi tangentbord och mus som funkar bäst för spel då man har tillgång till fler knappar.
Även online-delen är överlägsen på PC.
När det gäller spel så kan man tanka dom gratis som man vill på PC antingen för att man vill testa spelen först eller för att man inte vill lägga ut pengar på det alls. Spelen är även betydligt mycket billigare för PC.

Konsoller är för barn:D

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Den som har haft flest spelkonsoller när han dör vinner eller?

Nintendo
Super Nintendo
Nintendo 64 (har 2st)
Game Boy
Mega Drive (Genesis)
Playstation 2

Visa signatur

'I'm not really from outer space'

Permalänk
Medlem

NES (Nintendo Entertainment System)
SNES
Nintendo 64
Gameboy Color
Dreamcast

Visa signatur

Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Medlem

i kronologisk årdning

sega master system
game boy
sega saturn
sony playstation
game boy advanced SP
nintendo game cube

har dock bara kvar kuben och SP:t

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har ägt:
Gameboy
Sega Mega
Playstation1

Äger nu:
PS2

Permalänk
Medlem

NES
SNES
N64
NGC
Xbox
Gameboy (första ver)
Playstation 1

Har kvar alla

Hey, såg att ingen har ägt eller äger en Jaguar... fin konsoll det

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem

Ägt: SEGA Mega Drive 16Bit
Äger: Chippad XBOX

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

GameBoy < haft
SNES < haft
N64
GAMECUBE
GBA
XBOX < chippad, med 120 GB hårddisk såklart

http://users.ign.com/collection/brass6

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

SNES
PSX
PS2
GC
Xbox

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Hmm, Nintendo 8bit, Super Nintendo, Nindendo 64, Nintendo GameCube, Nintendo Gameboy (den riktigt FETA). Kort sagt, det mesta av nintendo

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk

Master System och Mega Drive.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!