Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nytt 1070ti, Trasigt? Hjälp :(

Permalänk
Inaktiv

Installera om nu när allt är inkopplat rätt och ladda hem nyaste Windows med creation Tool.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10IS...

Permalänk
Medlem

Prova att koppla grafikkortet i plats 2 på moderkortet.
Dessutom skulle jag rekommendera dig att helt formatera din windows på nytt.

Permalänk
Medlem

Försöker du installera rätt drivrutin? Windows klagar ju på att du har "fel verision av windows". Så du inte råkar välja fel 32/64-bit av misstag?

Sen undrar jag också hittar du grafikkortet i enhetshanteraren?

Vore också bra om du laddade upp bilder på hur du kopplat in grafikkortet (om den inte hittas i enhetshanterar dvs.)

Permalänk

Kan prova att byta plats på grafikkortet. Jo asså jag kan som inte välja 32 eller 64, det är windows som automatiskt letar efter uppdateringen och sen hittar den den där 1803. Då börjar den installera men har hållt på över en timme nu och är på 20%. Tänkte om man kunde skita i 1803 och hoppa på den nya 1809 istället direkt. Kan man göra det med den där creation tool då gissar jag?

Edit: Gick in på windows hemsida och laddade ner 1809 uppdateringen manuellt istället för windows egna uppdateringsskit. Verkar som att det flyter på mycket bättre med uppdateringen nu.
Kan uppdatera hur det går när den är klar, om någon bryr sig haha..

Permalänk

Okej det gick inte att uppdatera windows. När uppdateringen nästan var klar så blev det error och fick detta felmeddelande:0x80070652
Blir så trött på detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonagren:

Okej det gick inte att uppdatera windows. När uppdateringen nästan var klar så blev det error och fick detta felmeddelande:0x80070652
Blir så trött på detta

Gör ingen uppdatering, ladda ner den på ett USB och gör en ren installation av Windows.

Permalänk

@Killmaster: Har inget usbminne men skulle kunna bränna det till en skiva, lite oldschool

Permalänk
Medlem

Gör en ren installation av Windows. Du får köpa ett usb minne om du inte har något.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk

@Killmaster hur funkar det riktigt, är det en hel installation jag laddar ner på skivan då? alltså att man installerar med nyaste 1809 på direkt så man slipper uppdatera? men måste väl verifiera på något sätt att jag har betalat för windows senare?

Förlåt att jag är lite trög

Permalänk
Medlem

Antingen har du en nyckel eller så har du din licens kopplad till ett konto.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonagren:

@Killmaster hur funkar det riktigt, är det en hel installation jag laddar ner på skivan då? alltså att man installerar med nyaste 1809 på direkt så man slipper uppdatera? men måste väl verifiera på något sätt att jag har betalat för windows senare?

Förlåt att jag är lite trög

Ja, det är en hel version av Windows. Creation tool laddar ner den senaste versionen av Windows och har du haft Windows aktiverat på datorn du installerar på innan behöver du inte göra något, den verifierar automatiskt.

Permalänk

Problemet var windows.

Så, köpte en ny usb-sticka med nytt windows 10 på. Han på affären sa att versionen av windows som jag hade går inte att överföra när man byter dator. Den är bunden till moderkortet sa han.
Sagt och gjort så rensade jag bort allt från hårddisken med befintliga windows på och gjorde en helt ny installation.
Den nya installationen kom direkt med 1803, som jag hade problem med att uppdatera till innan.

Efter att ha laddat ner drivrutiner till nätverkskort så kunde jag ladda ner Geforce Experience och POFF så registrerades grafikkortet.
Förstod nästan hela tiden att det skulle vara nått såhär enkelt men det är nästan mer irriterande också.

Tack så mycket för alla svar och all hjälp!

Permalänk
Inaktiv

Det var nog många små grejer som strulade för dig, ström matning till cpun som inte va inkopplad rätt, Windows mm 👍😊

Skönt det löste sig 😊

Permalänk
Medlem

Installera alltid nytt Windows när du bytt moderkort är mitt råd

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk

@Pantsoff Jo jag lär nog göra det i framtiden haha