Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Alexa, Audible och trafik

Permalänk
Medlem

Alexa, Audible och trafik

Fick hem en echo dot igår och det mesta fungerar bra.

Men kan inte få den att funka med mitt Audible.
Echon är från USA, jag använder Audible.co.uk (och bor i Sverige).
Har fipplat runt med regionsinställningar men ingen tur såhär långt.

Imorse fick jag reda på att det var trafikkaos innan jag åkte hemifrån så kom på att prova om Alexa har koll på sånt.
Då skickas en notis till appen att man ska ställa in hem och arbetsadress.
Hem är redan ifyllt från mina inställningar (funkar med väder) men som destination verkar man inte kunna hitta något i Sverige.
Går det att lura till?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

@Json_81:
Hello,
Att den är köpt från USA begränsar inte vilken region du sen knyter den elelr ditt konto till.
Jag har min satt fysisk i "Sverige" men kontot är amerikanskt. Min son har ett UK-konto med fysisk adress i Sverige. Var meckigt att få till och Amazon har inte precis ansträngt sig för att det ska vara enkelt (snarare tvärt om). Du tvingas "fuska" med alternativa adresser etc redan för att få igång Spotify... Jag har en konto-adress på Wall Street 1...

MEN, mitt Amerikanska Audible funkar. Testade tidigare att ha UK-konto men då kunde jag inte lyssna på Amerikanska böcker utan "begränsades" till Engelska.

Vet ej hur du ska få till din väder/trafiktjänst. Får du det att funka så hojta till.
Ett tips; aktivera "Skillen" Swedish Radio", du kan då tex lägga till vald trafikinfo i ditt nyhetsflöde (samt lyssna på röststyrd radio).

Permalänk
Medlem

Jag tog ett UK-konto på Audible för det är rätt mycket billigare och de böckerna jag vill ha finns.
Mitt konto verkar vara amerikanskt men tror jag ändrade det igår, för man ska väl inte behöva öppna flera? Jag har ju shoppat på .com, .co.uk och .de med samma konto.

Var ändrade du region? Finns ju ett antal ställen.

Tack för tipset om radio, ska kika på det.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

@Json_81:
Hejsan.
Du skall kunna byta region när du loggar in i appen. Byter du till UK så kommer du få göra alla inställningar igen i Alexa då de inte synkar UK med US. US har även haft mer saker och får nya saker snabbare. Såsom följdfrågor, vet inte om det har kommit till UK än.

Jag har också Audible UK men tyckte då personligen att US kontot för Alexa hade mer funktioner, kommer inte ihåg vilka nu :), det ett tag sedan jag tog beslutet så det kanske inte är någon större skillnad idag.

Fick även trixa lite med adresser när jag bytte tillbaka till US igen men de kanske inte behövs idag eller så gjorde jag fel

MVH Niklas

Visa signatur

Louqe Ghost S1|3700x|BlackRidge|Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI|MSI 2080 Ventus V2|32 GB 3200 cl16|1.5 TB M2|Corsair SF750

Permalänk
Medlem

Ok, avvaktar med att ändra då. Ljudböcker brukar ändå bli att använda hörlurar till.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ian_Superfly:

Ett tips; aktivera "Skillen" Swedish Radio", du kan då tex lägga till vald trafikinfo i ditt nyhetsflöde (samt lyssna på röststyrd radio).

Det här var verkligen ett toppentips, efter lite fipplande kan jag nu fråga efter flash briefing och så spelas nyheterna upp följt av senaste trafikrapporten för göteborg

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."