Varför kan jag få Bostream ADSL men inte min granne?

Permalänk

Varför kan jag få Bostream ADSL men inte min granne?

Jag har nåt Bostream ADSL typ 2.5Mbit och jag har tipsat min granne om att jag är nöjd med det och då vill både han och en annan här ha det men när de ringer och säger att de vill ha så kan de inte få säger de. Fast jag har ju :S både jag och grannen är på samma telestation, grannen är väl ca 15 meter närmare.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

tänk på att en meter kan vara avgörande... nånstans måste ju gränsen dras

och sedan mäter man längden av telekablen, inte fågel längden så även om han bor närmare betyder det inte att hans kabel är närmare

Permalänk
Medlem

Stationen kan ju vara full?

Visa signatur
Permalänk

Han bor typ 15m närmare det har jag sett på kartan. Desutom bor jag 200 meter från telestatiopnen så det ska nog inte vara några problem. Det är bar väääääldigt konstigt.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brorsan
Stationen kan ju vara full?

Inga andra i området har bostream adsl det bor mest gamla panskisar här... *suck* Och de har inte internet, tror inte ens nån har en dator.

*Edit*

Det var väl kanske 2-3 årsen jag "köpte" ADSL:et kanske de har slutat sälja det hit?

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

ta kontakt med bostream? de vet säkerligen mer än oss om varför dina grannar inte kan få adsl.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arel
ta kontakt med bostream? de vet säkerligen mer än oss om varför dina grannar inte kan få adsl.

De säger bara att det inte går, att det inte finns här. Men dem ljuger oss rakt i ansiktet för jag har det ju. Buu för BoStream!!!

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Young_Newbie
De säger bara att det inte går, att det inte finns här. Men dem ljuger oss rakt i ansiktet för jag har det ju. Buu för BoStream!!!

Som sagt, stationen kan vara full och de vill inte bygga ut då efterfrågan inte är tillräckligt stor?

Han kan väl skaffa I-Stream istället?

Andra skäl kan vara att han ligger på en bärfrekvens, finns hur många skäl som helst.

Permalänk

Det jag tycker är löjligt är att husen byggdes samtidigt (det är radhus). Så de är identiska. Och att de säger att det inte finns här ens, har själv ringt pch frågat. De nekar att de ens finns här. Känner många här och ingen annan har nåt adsl eller liknande.

*edit*
ändrade lite.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Young_Newbie
Det jag tycker är löjligt är att husen byggdes samtidigt (det är radhus). Så de är identiska. Och att de säger att det inte finns här ens, har själv ringt pch frågat. De nekar att de ens finns här. Känner många här och ingen annan har nåt adsl eller liknande.

*edit*
ändrade lite.

Ring och säg att du har det och fråga varför inte grannen kan få det. Om de säger att det inte finns är det bara att berätta att du har det.

Men som sagt, det kan finnas många orsaker som gör att du kan få det men inte din granne.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Ring och säg att du har det och fråga varför inte grannen kan få det. Om de säger att det inte finns är det bara att berätta att du har det.

Men som sagt, det kan finnas många orsaker som gör att du kan få det men inte din granne.

Precis det jag sagt. Men de tror mig inte... Kan det vara så att de inte säljer det hit längre och så har de typ någon databas som säger att det inte går hit och de kan inte se vilka som ha det där de slutat sälja eller nåt... Aja grannen får väl drömma om sitt adsl... Ingen annan säljer hit heller.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...