Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Corsair AX1600i PSU till threadripper / Asus X399 - No Go?

Permalänk
Medlem

Corsair AX1600i PSU till threadripper / Asus X399 - No Go?

hej,
håller på och sätter ihop en hobbyistmaskin för lite beräkningar, och har bl.a. köpt in en Threadripper och ett Asus x399 Zenith Extreme.
köpte till ett Corsair AX 1600i för att klara hyffsad belastning då den även ska snurra 2 2080ti kort.
Men när allt kopplades ihop så löste bara PSUn's kortslutningsskydd ut.
Bort med grafik kort osv tills bara CPUn och MB va kvar, med samma resultat.
Så till slut så tog jag bort EATX (cpu power) sladdarna o då hoppade allt igång (ialla fall lampor o vattenpump osv..)
Visar sej att EATX (eller som det står på Corsairkablarna CPU) sladdarna är felpinnade.
Efter en snabb översyn så är dom olika key'ade men dom passar ner i socklarna på ASUS kortet
CPU kablarna passar ner i kontakterna på moderkortet, men har några "fasade" pinnar där det ska vara "fyrkantiga" vilket gör att dom passar, men troligtvis ar fel polaritet.
(CPU kablarna som kom med corsair har samma key'ning som PCI-E strömkablarna)
i denna tråd diskuteras liknande saker, mina moderkortskontakter ser ut som EPS kontakterna i bilden med gult o grått lite ner på sidan och kablarna som kommer med corsair ser ut som PCI-E kontakten (fast dom är märkta CPU)
https://superuser.com/questions/778356/12-volt-motherboard-po...

jag har letat nätet runt efter nån med liknande problem och inte hittat nån lösning.

feedbacken från återförsäljaren (min hovleverantör Webhallen) hänvisade bara till Corsairs kundtjänst att be om kablar som va "rätta".
har PM:at en som verkar vara corsairs rep här på forumet för nån dryg vecka sen utan svar så står lite rådlös...
/M

glömde länken
Permalänk
Medlem

Skulle i ditt fall först och främst kontaktat Corsair själva via deras support hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

går sådär att kontakta supporten, därför jag slängde ut frågan här

https://www.dropbox.com/s/zinc56vfu6ue9bg/corsair.jpg?dl=0

men dom verkar ha mycket att göre efter julhandeln står det ut på deras sida så det e väl bara vänta o se...

bildlänk strul
Permalänk
Medlem

@nsxtas: Kan du inte kontakta en Corsair medlem, flera företag har representanter här på SWEC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsxtas:

har PM:at en som verkar vara corsairs rep här på forumet för nån dryg vecka sen utan svar så står lite rådlös...
/M

Skrivet av DaydreamerVlad:

@nsxtas: Kan du inte kontakta en Corsair medlem, flera företag har representanter här på SWEC.

Ser ut som han redan gjort det.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D