Är den värd priset? Och vad borde jag göra?

Permalänk

Är den värd priset? Och vad borde jag göra?

Hittade en gaming dator på blocket för 8000kr och undrade om det var värt priset. Sedan så undrar jag också lite saker jag kan fråga privat personen för att vara ”säker” på att det är legit.

MSI GeForce GTX 1070 Ti GAMING 8G
Intel Core i5-4690K Processor
Kingston A400 240GB 2.5" SSD
2 TB HDD
16GB ram

Juste! I priset så ingår en nice data skärm som jag har sökt upp och som är bra 1 ms 144hz

Glömde skriva en sak
Permalänk
Medlem

Delarna som du listat är värda runt 5000. Svårt att ge exakt siffra utan modeller och resterande delar som chassi och nätagg.

Permalänk
Medlem

Som allt på blocket inom datorer så är den ordentligt overpriced. Hur ser din budget ut och vad tänker du primärt använda datorn till?
Vi kan säkert komma fram till vad som är bästa lösning för dig.
Missade också att vara tydlig, jag räknade med skärmen.

Permalänk
Skrivet av Muumin:

Som allt på blocket inom datorer så är den ordentligt overpriced. Hur ser din budget ut och vad tänker du primärt använda datorn till?
Vi kan säkert komma fram till vad som är bästa lösning för dig.
Missade också att vara tydlig, jag räknade med skärmen.

Hejsan! Var kanske rätt så dumt av mig att inte inkludera det andra. Här ska är de andra informationen också!
Chassi:
Fractal Design - Define Mini C - Black

Skärm:
BenQ ZOWIE 24" LED XL2411

Min budget ligger inte på något speciellt men jag skulle helst vilja hålla mig innanför 10 000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muumin:

Som allt på blocket inom datorer så är den ordentligt overpriced. Hur ser din budget ut och vad tänker du primärt använda datorn till?
Vi kan säkert komma fram till vad som är bästa lösning för dig.
Missade också att vara tydlig, jag räknade med skärmen.

Det går pruta på blocket. Bekvämaste sättet att göra det är genom ett mail eller sms.
Tex "Hej är intresserad av datorpaketet, släpper du det för 6000kr? Mvh"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Det går pruta på blocket. Bekvämaste sättet att göra det är genom ett mail eller sms.
Tex "Hej är intresserad av datorpaketet, släpper du det för 6000kr? Mvh"

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, sant men kanske lite sent nu eftersom att jag redan har sagt att jag är intresserad av att köpa, och utan att säga, köpa för det originala priset. Men min största oro är kvalitén på datorn. Vill inte lägga 8k på något som efter 2 månader gpr sönder och sedan så har jag ingen garanti... Any Tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmatörGamern:

Hmm, sant men kanske lite sent nu eftersom att jag redan har sagt att jag är intresserad av att köpa, och utan att säga, köpa för det originala priset. Men min största oro är kvalitén på datorn. Vill inte lägga 8k på något som efter 2 månader gpr sönder och sedan så har jag ingen garanti... Any Tips?

Ja då blir det iofs lite svårare att pruta.
Du skulle ju kunna skriva att du har pratat med några på ett datorforum och säga att du inte längre är intresserad utav att köpa den för det utsatta priset men om priset är förhandlingsbart så kan det vara aktuellt.

Vad beträffar om hållbarheten på datorn kan jag tyvärr inte uttala mig om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmatörGamern:

Hejsan! Var kanske rätt så dumt av mig att inte inkludera det andra. Här ska är de andra informationen också!
Chassi:
Fractal Design - Define Mini C - Black

Skärm:
BenQ ZOWIE 24" LED XL2411

Min budget ligger inte på något speciellt men jag skulle helst vilja hålla mig innanför 10 000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Här har du ett exempel på ett ihop plock precis under 10k som är betydligt bättre än den från blocket.

De enda nackdelarna är att det krävs att du bygger den själv vilket de flesta här skulle rekommendera att du gjorde och att windows måste köpas till. Det finns massvis med bra guider, inklusive här på SC och det är mycket lättare än man kan tro så länge man följer stegen och har lite tålamod

Om du skulle köra på detta exemplet eller något liknande så köp sedan en skärm i andra hand. 144hz 1ms skärmar sälj med jämna mellanrum här på marknaden för runt 1000kr.
Windows köper du från eBay, Tradera eller Kinguin för under hundringen.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna få ned priset på datorn med typ 500-600 genom att kompromissa lite med lagring och nätagg.
Priset på grafikkortet är bara fram tills söndag 23.59 dock då rean tar slut på elgiganten.

Permalänk
Skrivet av Muumin:

Här har du ett exempel på ett ihop plock precis under 10k som är betydligt bättre än den från blocket.
https://komponentkoll.se/bild/cWRWm.png
De enda nackdelarna är att det krävs att du bygger den själv vilket de flesta här skulle rekommendera att du gjorde och att windows måste köpas till. Det finns massvis med bra guider, inklusive här på SC och det är mycket lättare än man kan tro så länge man följer stegen och har lite tålamod

Om du skulle köra på detta exemplet eller något liknande så köp sedan en skärm i andra hand. 144hz 1ms skärmar sälj med jämna mellanrum här på marknaden för runt 1000kr.
Windows köper du från eBay, Tradera eller Kinguin för under hundringen.

Wow, tackar så hemskt mycket! Men om jag skulle köpa en som redan är byggd från ex netonnet, mediamarkt etc... skulle du ha några rekommendationer, samt åsikter om fördelar nackdelar mm? För att fixa en egen PC för mig är ungefärligt som en ny kille på gymmet som ska bänka 120kg. Det längsta jag har kommit till gaming är att köra Minecraft på en laptop hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmatörGamern:

Wow, tackar så hemskt mycket! Men om jag skulle köpa en som redan är byggd från ex netonnet, mediamarkt etc... skulle du ha några rekommendationer, samt åsikter om fördelar nackdelar mm? För att fixa en egen PC för mig är ungefärligt som en ny kille på gymmet som ska bänka 120kg. Det längsta jag har kommit till gaming är att köra Minecraft på en laptop hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut går det också men den ständiga downsiden med att köpa hel dator direkt från affären är ju att du betalar betydligt mer för betydligt mindre i de flesta fallen.

En relativt bra deal just nu är denna dator men även den säljs i delar: https://www.komplett.se/product/975187/datorutrustning/datork...

Här är en lite nedbantad version av första alternativet igen bara så du har det:

Kan ta en ordentligare titt på färdiga paket imorgon men vad jag tycker du ska göra är att kolla upp guider på Sweclockers, få lite känn för delarna i en dator osv. det är enklare än du tror

Permalänk
Skrivet av Muumin:

Absolut går det också men den ständiga downsiden med att köpa hel dator direkt från affären är ju att du betalar betydligt mer för betydligt mindre i de flesta fallen.

En relativt bra deal just nu är denna dator men även den säljs i delar: https://www.komplett.se/product/975187/datorutrustning/datork...

Här är en lite nedbantad version av första alternativet igen bara så du har det:
https://komponentkoll.se/bild/ufRrA.png

Kan ta en ordentligare titt på färdiga paket imorgon men vad jag tycker du ska göra är att kolla upp guider på Sweclockers, få lite känn för delarna i en dator osv. det är enklare än du tror

Tror också det är bäst så! Känner att jag var lite hastig med en gaming dator och gick mig nästan in på något som jag knappast visste. Förmodligen bättre att jag lär mig lite innan jag gör ett beslut! Tackar så mycket för hjälpen! Uppskattar det verkligen!

Skickades från m.sweclockers.com