Kan man länka om ett Epic games-konto?

Permalänk

Kan man länka om ett Epic games-konto?

Hej!

Grabben har använt mitt PS4 och mitt PSN-konto för att länka med sitt Epic games-konto.

Där har han handlat för massa pengar och kommit en bit på väg så han vill inte förlora det.

Nu har han köpt ett eget PS4 och vill såklart överföra sina grejer dit.

(Samtidigt har jag haft mitt PSN-konto länge och vill inte förlora det som skett där, annars hade han ju bara kunnat logga in med mitt så hade allt varit frid och fröjd. Det är så han gjort, såklart, men det innebär ju att JAG får börja om från scratch med ett nytt PSN-konto)

Fråga: Kan man länka om ett Epic games-konto från ett PSN till ett nytt PSN?

Har kollat på massa klipp om det men som jag fattar det så flyttar de egentligen bara över sina PSN-konton till ett nytt PS4. Det kan vi redan..

Har mailat Epic games i december men inga svar än..!

Gött om nån kan förklara hur utan att förlora inköp etc...

Permalänk
Skrivet av gabbagabbahey:

Hej!

Grabben har använt mitt PS4 och mitt PSN-konto för att länka med sitt Epic games-konto.

Där har han handlat för massa pengar och kommit en bit på väg så han vill inte förlora det.

Nu har han köpt ett eget PS4 och vill såklart överföra sina grejer dit.

(Samtidigt har jag haft mitt PSN-konto länge och vill inte förlora det som skett där, annars hade han ju bara kunnat logga in med mitt så hade allt varit frid och fröjd. Det är så han gjort, såklart, men det innebär ju att JAG får börja om från scratch med ett nytt PSN-konto)

Fråga: Kan man länka om ett Epic games-konto från ett PSN till ett nytt PSN?

Har kollat på massa klipp om det men som jag fattar det så flyttar de egentligen bara över sina PSN-konton till ett nytt PS4. Det kan vi redan..

Har mailat Epic games i december men inga svar än..!

Gött om nån kan förklara hur utan att förlora inköp etc...

tror dess värre att det troligen är bundet till kontot det ursprungligen anslöts till då eulan inte tillåter överlåtande av konton mellan personer.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Loggar man in på webben på ditt Epic konto så kan man under Connected accounts välja disconnect på ett psn och sen koppla ett annat.

Det innebär att både du och grabben får ha egna Epic-konton. Osäker om det kommer fungera men det kan vara så att det Epickonto som ditt PSN är associerat med idag även har fått alla inköp, isåfall kan du ju disconnecta ditt PSN och ge grabben det Epic-kontot och koppla hans PSN-konto.

Det är nog tyvärr lite testande där, men ni behöver iaf ha 2 Epic-konton, ett var.