4K hacken hur löser ni dem?

Permalänk
Medlem

4K hacken hur löser ni dem?

95 % av alla spel jag kör på min 4K har brutala laddningshack på mitt x 1080ti. Det finns absolut undantag 5 % som Forza Horizon 4 och Gears of War. Har ofta svårt att nå 60 fps ska inte ljuga men kan ligga runt 50 fps men du får ändå hack emellanåt vid panoreringar när videominnet eller något annat tar slut på mitt X 1080ti. Frågan är 2080 har de fortfarande hacken trots vettig fps.
Enda lösningen jag hittat är spel som låter en att skala ner upplösningen. Men då kör man inte i 4K längre...

Min 1080p monitor kan jag köra i 25 fps utan hacken som kommer med ojämna mellanrum

Så jag letar en lösning där jag kan köra i 4K men ändå slippa laddningshacken. RTX 2080ti misstänker jag inte räcker heller?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Hjälper det att sänka från ultra till high tex? AA/kantutjämning ska va av i 4k vill jag minnas att jag ofta läser här..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Hjälper det att sänka från ultra till high tex? AA/kantutjämning ska va av i 4k vill jag minnas att jag ofta läser här..

Skickades från m.sweclockers.com

Det hjälper fps men inte med hacken i regel. Det flytee på klockrent mellan hacken. Något bara andra 4k användare kan relatera till kanske. Kör på en philips 9002 oled så har ingen free eller gsync.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x