Problem med uppdaterinv av Deco 5, messnetverk

Permalänk

Problem med uppdaterinv av Deco 5, messnetverk

Jag har sedan tidigare tre Deco5 enheter idrift. För ca en vecka sedan uppdaterade jag programmet i dem.
I denna veckan köpte jag ytterligare en Deco5. Jag kopplade in en av dem i mitt system med nätverkskabel till den primära.
Igår ser jag en varning, att en eller flera enheter behöver uppdateras, troligen den nya eftersom de andra nyligen är uppdaterade. När jag försöker göra det avbryts jag efter en stund, att det uppdateringen misslyckades, men försök senare. Har försökt flera ggr utan att det lyckats..
Har någon ett tips att ge?

Jag tar en fråga till; TP link rekommenderar att knyta ihop deco 5orna med nätverkskablar för att därmed avlösa radiotrafiken. För mig har jag möjlighet att från den primära enheten gå med nätverkskabel till två andra enheter. Eftersom den ena kabelkontakten är upptagen med kabel från fiberdosa så finns ju bara en ledig utgång. Kan jag där montera en swiss och gå ut med flera nätverkskablar till olika Deco 5?

Tacksam för hjälp
Börje

Permalänk
Medlem

Jo det är alltid bättra att köra de med kabel om det finns möjlighet. Du borde kunna koppla en switch för att få mer uttag från din deco-enhet.

Permalänk
Medlem

Kan tillägga denna länk där tp-link verifierar https://www.tp-link.com/us/support/faq/1794/

Permalänk

Nytt problem med Deco m5

Nätverket består av 6 ST Deco M5. Den primära är så klart kopplad till mediaomvandlaren och i andra uttaget via Swiss kabelbundet till två noder och därutöver 3 trådlöst bundna noder. Så till problemet.
De två kabelbundna hade en extremt låg hastighet. Efter att kopplat ur och in swissen kom hastigheten upp men jag har tappat två trådlösa noder. Jag har på måndag sätt försökt få med dem, fabriksåterställt, i appen tagit bort den och försöker lägga in dem. Trots att dioden blinkar blå, att jag har den någon meter från den primära så hittas den inte. Vad gör jag för fel? Vad kan jag göra?