Komma åt kameror utifrån i Technicolor TG799Tsvn v2

Permalänk

Komma åt kameror utifrån i Technicolor TG799Tsvn v2

Hittade inställningar i gamla routern.
Där står:

Service name: Kamera 1
Start port: 4580
End port: 4580
Server Ip adress: 192.168.1.50

Kamera 2 har 4581 och 192.168.1.50

Kamera 3 har 4582 och 192.168.1.50

Sen finns det nåt som heter
SSH som har port 22 och ipadress 192.168.1.10

Jag lyckas inte få in detta i den nya routern.
Nån som kan guida lite.
Detta är alltså 3 kameror och en enhet som spelar in och där finns en skärm ansluten.

Har kommit åt kamerer utifrån förut men inte längre med nya routern så det måste väl vara detta som är problemet.

Permalänk

Kan vara så att din IPS-leverantör måste göra något med tjänsten hos dom så att din nya router blir tilldelad en publik IP-adress. Dom kan nämligen ha MAC-låst den publika IP-adressen till den router du hade innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dik Ecnadnus:

Hittade inställningar i gamla routern.
Där står:

Service name: Kamera 1
Start port: 4580
End port: 4580
Server Ip adress: 192.168.1.50

Kamera 2 har 4581 och 192.168.1.50

Kamera 3 har 4582 och 192.168.1.50

Sen finns det nåt som heter
SSH som har port 22 och ipadress 192.168.1.10

Jag lyckas inte få in detta i den nya routern.
Nån som kan guida lite.
Detta är alltså 3 kameror och en enhet som spelar in och där finns en skärm ansluten.

Har kommit åt kamerer utifrån förut men inte längre med nya routern så det måste väl vara detta som är problemet.

Har inte själv den grunkan men tycker finna två fel(rätta mig gärna om jag missuppfattat):

Skall inte pekarna till kamera 2 samt 3 ha olika IP-adresser? Alla 3 kameror kan inte ha samma IP-adress i samma logiska nätverk.

Om jag frågar så här istället: Vilka IP-adresser har dom 3 kamerorna och är det port 80 på kamerorna som Du skall åt eller hur kommer Du själv åt kamerorna i bostaden när Du befinner dig i bostaden?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk

Kan jag bifoga en bild här på nåt sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kan länka till bilder.
Ladda upp bilder till t.ex. forumbilder.se eller imgur.com.
Använd "Länka bild" knappen som finns mellan "Rubrik" och själva meddelandet för att länka till bilderna.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk

http://forumbilder.se/I53N2/img-20190420-164300-diskstation-a...

Permalänk
Medlem

Förstår nu lite bättre, men
Finns där verkligen bara fem kolumner?

IP-adressen skall inte vara samma om jag tolkar din grunka rätt.
Du skall ange varje kameras IP-adresser i varje rad.

Angående dina portar, ligger kamerorna verkligen på port 4580, 4581 samt 4582?
Kommer Du åt kamerorna idag? Om ja, hur gör Du för att komma åt dom? Via webbläsare? Vilka adresser använder Du i så fall?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk

Kommer åt dem via den enheten jag har med skärm som spelar in 24/7, ingen dator.
Men sen jag bytte router kommer jag inte åt dem utifrån.
Ursäkta om jag är okunnig men jag tänker att det kanske bara va att föra över alla dessa siffror till den nya routern för att få det att funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dik Ecnadnus:

Kommer åt dem via den enheten jag har med skärm som spelar in 24/7, ingen dator.
Men sen jag bytte router kommer jag inte åt dem utifrån.
Ursäkta om jag är okunnig men jag tänker att det kanske bara va att föra över alla dessa siffror till den nya routern för att få det att funka.

Då är jag med.
Hur gör Du för att komma åt dom utifrån? Webbläsare eller program?
"Den enheten", har den adress 192.168.1.50?
För att kunna se varje kamera via den enheten, vidarebefordrar den enheten kamerabilderna på dessa portar?

Har Du kollar så att den IP-adress som Du har på Internet är densamma som innan?
Kanske bara så enkelt att Du har gjort rätt i din nya grunka men att din Internet adress är annorlunda numera.

Ursäkta för alla frågor men vi är inga tankeläsare, så ju ger information Du kan tillhandahålla desto fortare kommer man att kunna hitta felet.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

om du har Bahnhof tex så kan du ligga på ett subnät, tog en stund innan jag fattade varför mina portar inte funkade

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

hej

Tnor kör ju med 192.168.10.1-254 kontrollera så du satt kamerorna i det scopet eller ändra routerns range till 192.168.1.1-254

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag antar att du precis bytt från en annan router? Kanske det är så att dina enheter har fått en annan ip? Om enheterna har fått en annan ip så är det dessa du behöver ange istället för 192.168.1.50 och 192.168.1.10