Anti Virus skydd- Hur många använder det i dagens läge?

Permalänk
Medlem

Har betalat för F-Secure i typ 10 år, och kommer att fortsätta med det. Inte nog med att själva programvaran är utmärkt, så har de även Mikko Hyppönen (sjukt duktig datasäkerhetsexpert).

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomcruize:

Tycker det är ett bra program, perfekt kanske var inte det korrekta ordet att använda. Men ESET upptäcker okända anslutningar som jag kan välja om jag vill blockera eller inte och drar minimalt med resurser när man spelar, till mobilen så tycker jag samsungs egna säkerhetsprogram suger och valde ESET där just för att det blockar vissa anslutningar eller datapaket som skickas till mobilen.

Skulle det vara så att man har blivit märkt av en cyberhacker som inte är 99% av Anonymous så gör man nog ganska skumma grejer själv eller så har man riktigt med otur.

Skrivet av Tomcruize:

@Purrfected: Är ingen direkt expert på Mjukvara heller, tycker det bara är roligt att bygga datorer och spela

Det är förstås en bra funktion, även om de troligen inte kommer lyckas göra nånting så är det ju faktiskt användbart! Gentemot vad programmen hittar och inte, vad gäller malware.
Går troligtvis att gå runt det med dock, genom att spoofa ett paket att det kommer från en intern adress istället för en extern, då skyddet sitter i datorn och inte i routern.
Hade också varit intressant o köra en capture på nätet och se om alla dessa intrång faktiskt finns där eller om de bara läggs in några ibland, för att det ska se ut som att de gör nån nytta. (Foliehatt på )

Menade mest det som att de flesta i anonymous inte har någon koll och det styrs oftast av några få som dock är jävligt skarpa, nästan lite som ett frivilligt enormt botnätverk.
Men jo, det som var min poäng också, blir du utsatt för en personlig attack av någon som vet vad dom gör, då har du gjort något fel nånstans och har troligen större problem ^^

Är inte heller en expert, men man får ju välja vilka sidor man ska läsa på och vilken expert man ska följa på twitter
Brukar läsa lite från Tavis Ormandy när man har tid ^^
https://twitter.com/taviso

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Provat det mesta men går alltid tillbaka till ESET, använder dock bara AV inte hela suiten.
Köper alltid licens på ebay, typ 20 spänn för 1 år.

Har tagit bort Defender helt ifrån min W10 install så det inte installeras från början.

Permalänk
Medlem

Kaspersky® Security Cloud – Free, samt Windows inbyggda brandvägg (vilken är hur bra som helst, om man vet hur den funkar)...

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Inte använt annat än Windows egna sedan långt tillbaka.
Adblockers, pop-up blockerare etc, använder jag flera av däremot. Det + lite sunt internetförnuft är bästa skyddet.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

@kokkojambo tips på pop-up blockerare? Har F-secure men verkar inte riktigt hjälpa där och en streamingsajt jag använder ofta ger jobba pop-ups när man startar/pausar videon då man lär ta bort ad-blocker på hemsidan... Ad's kan jag leva med, men pop-ups gillar jag icke.

Permalänk
Medlem

Finns det någon anledning att inte välja Windows egna?

Permalänk
Medlem

Använt Trend Micro Internet Security dom senaste tio åren

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

F-Secure genom Bahnhof, drar minimalt och sköter sig självt.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyro2:

Använt Trend Micro Internet Security dom senaste tio åren

Jag hoppas då att du surfar ansvarsfull. Trend Micro är inte det bästa gällande vid borttagning av sabotageprogram och att kunna detektera sabotageprogram, om man inte har något internet.

Källor:
https://www.av-comparatives.org/tests/malware-removal-test-20...
https://www.av-comparatives.org/tests/malware-protection-test...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.