Kan ej aktivera office365

Permalänk

Kan ej aktivera office365

Har en prenumeration på office365 via betalning med mastercard. Allt har funkat fläckfritt tills 17/5 då jag aktiverade mitt nya kort men msn försöker dra pengar från det gamla nu inte aktiverade kortet. Försöker betala med paypal och annat kort. Då står det betalning klar men när jag återkommer till min kontosida står det ej betalt. Min prenumeration avslutas 28/5 automatiskt. Ska ju ringa microsoft imorgon.

Bara undrade om någon varit ute för detta.

Permalänk
Medlem

@aeromagnus:
Troligtvis har/kommer du få liknande svar från Microsoft.
Jag har för mig att man måste avsluta den gamla prenumerationen och sedan skapa en ny med det nya kortet som har det som betalnings källa istället.

Mest som information.
När ett kort byts ut (från samma bank), så ska te.x prenumerationer som man har på det gamla följa med, men jag har varit med om att det inte gör det.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Mest som information.
När ett kort byts ut (från samma bank), så ska te.x prenumerationer som man har på det gamla följa med, men jag har varit med om att det inte gör det.

Har faktiskt aldrig varit med om detta. Då det är kortnumret som används för debiteringen och vid nytt kort så blir det nytt kortnummer.

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Avstängd

@aeromagnus: Kan inte hjälpa dig med ditt specifika problem tyvärr, sånt strul är alltid jobbigt, men ett tips är att köpa årskort istället för att köra på löpande prenumeration på Office då de alltid finns att hitta billigare än från MS. Jag brukar köpa på typ black friday och sen aktivera ett halvår senare eller så när min prenumeration närmar sig slutet. Sist tror jag jag betalade 395 för versionen med fem användare från CDON, från MS hade den kostat runt 800-900.