Bra online-bakgrunder till Windows 10?

Permalänk
Medlem

Bra online-bakgrunder till Windows 10?

Jag undrar om det finns något smidigt sätt att få online-bakgrunder till Windows-skrivbordet utan att installera en random tredjeparts-app. Helst skulle jag vilja ansluta till en tjänst som Windows Spotlight, men det verkar bara finnas för låsskärmen. Finns det något annat sätt, exempelvis officiella appar från Microsoft, Google, eller liknande?

I den bästa av världar skulle jag vilja välja ett tema, exempelvis "stadsmiljö" eller "svensk natur" och sedan få högupplösta bakgrundsbilder som byts med ett visst intervall.

Om inte det finns så tar jag gärna emot tips på bra tredjeparts-appar också, även om jag kan känna en viss tveksamhet inför att ha massor av småappar installerade från mer eller mindre okända utgivare.

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white

Permalänk
Medlem

Det finns ingen tjänst direkt från microsoft som gör detta utan du kommer behöva mjukvara från tredjepart.
Finns en hel del sådana lösningar på windows store.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Offlinevarianten är att ladda hem egna bilder och samla i en mapp där bakgrundsbilderna som byts hämtas ifrån.
Hittar du t.ex. nån bra redditsida så kan du snabbt få ner flera bilder på en gång.

Googlade lite och testade denna som jag gillade och numera använder/testar: https://www.reddit.com/r/rwallpaperchanger/comments/620j6n/re...