Har jorden besökts av utomjordiska farkoster?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av muSashi:

Samt hur förklarar du radar träffarna som bekräftar det som piloterna såg? Att dom här objekten bröt mot alla fysiska grundlagar som vi känner till idag?

Hur förklarar DU att de påstått bröt de här lagarna? Verkar det rimligt? Eller är det troligare att det finns en annan, tråkigare mer rationell förklaring än det mest sensationella som skulle hänt mänskligheten sen elden?

Alltså, återigen. Det hade varit DÖDSKOOLAST NÅNSIN om vi fick riktigt besök av en utomjordisk intelligens. Men tills det finns något som helst vettigt som pekar på det måste jag vara rationell och inse att det verkligen inte är troligt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Delerium:

Ingen aning, det är dessutom ingen myndighet som påstår att det är en utomjordisk civilisation som är här och flyger. Men underliga fenomen är det helt klart.

I artikeln det länkades till gavs det dock ett tänkbart svar på din fråga, om man nu tror på det som Haim Eshed hävdar.

"This "Galactic Federation" has supposedly been in contact with Israel and the US for years, but are keeping themselves a secret to prevent hysteria until humanity is ready.

Eshed insists that Trump is aware of them, and that he was "on the verge" of disclosing their existence. However, the Galactic Federation reportedly stopped him from doing so, saying they wished to prevent mass hysteria since they felt humanity needed to "evolve and reach a stage where we will... understand what space and spaceships are," Yediot Aharonot reported."

https://www.jpost.com/omg/former-israeli-space-security-chief...

"Who is Haim Eshed?

As per the Jewish Press, Eshed served as the head of Israel’s security space program from 1981 to 2010 and over the years received the Israel Security Award three times, twice for confidential technological inventions.

The 87-year-old has a bachelor’s degree in electronics engineering from Technion, a master’s degree in performance research, and a doctorate in aeronautical engineering. In 1965, he worked in the technological unit of the IDF Intelligence Division in research and development positions. Later in 1969, he was assigned by the IDF Military Intelligence to study for a doctorate in aeronautical engineering in the US. When he returned, he was appointed head of the research and development department in the Intelligence Corps. He retired with the rank of lieutenant colonel."

https://meaww.com/haim-eshed-ex-space-security-chief-boss-isr...

Personligen faller hela resonemanget på att Trump skulle få veta men inte berättat om det. Hade det hänt hade Trump viftat med händerna och förklarat för världen att han upptäckt utomjordingar. Kanske att han själv är en.

Permalänk
Medlem

Tror varken på ditt eller datt, men läser och tittar lite på tv, mest för att jag tycker det är intressant.
Nasas unexplained files e ju kul och även Ancient Alien.
Men detta är ju mest för nyfikenhet/nöje och inte för ren fakta

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Hur förklarar DU att de påstått bröt de här lagarna? Verkar det rimligt? Eller är det troligare att det finns en annan, tråkigare mer rationell förklaring än det mest sensationella som skulle hänt mänskligheten sen elden?

Alltså, återigen. Det hade varit DÖDSKOOLAST NÅNSIN om vi fick riktigt besök av en utomjordisk intelligens. Men tills det finns något som helst vettigt som pekar på det måste jag vara rationell och inse att det verkligen inte är troligt.

Jag tror att vi har haft besök av utomjordingar. De rapporterade hem att det inte fanns några tecken på intelligent liv. Därefter åkte de hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Har du sett något JAS-plan accelerera från säg 100-200km/t till 5-7000km/t på under en sekund?

De flög sakta på låg höjd, därför jag trodde det var helikoptrar. De röda ljusen syntes även när de svängde runt och försvann, så skulle nog vilja beskriva dem som klot. Men då man inte såg mer än runda röda prickar, så vill jag inte säga hur de såg ut...
Hade det varit ett flygplan eller helikopter, så hade man sett blinkande lampor. Inte ett fast rött sken, oavsett riktning...

Du kan omöjligt ha avgjort hur snabbt dom accelererade, och om det var i dina yngre dar så lär till och med 100 km/h varit mycket.

Skulle säga att en vanlig person inte kan avgöra om något accelerera i 500 km/h eller 5000.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Några radarbilder/filmer har vi inte. Så det handlar bara om piloternas ogranskningsbara påståenden.

Det är precis det vi har.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Personligen hade jag ganska bra överblick på himlen, så såg långt mot horisonten där de försvann. Jag vet vad jag såg och kan inte förklara det med något vi har rent tekniskt än i dag. Sen om ingen tror mig, så bryr jag mig faktiskt inte. Var dock fler som såg samma sak...

Det är det att jag tror dig, att du sett något. Jag tror bara inte på den slutsatsen som du kommit fram till med det du redovisat här i tråden.

Går inte att utesluta att du såg JAS-plan eller något hemligt militär projekt, eller att du uppfattade hastigheten inkorrekt.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Hur förklarar DU att de påstått bröt de här lagarna? Verkar det rimligt? Eller är det troligare att det finns en annan, tråkigare mer rationell förklaring än det mest sensationella som skulle hänt mänskligheten sen elden?

Alltså, återigen. Det hade varit DÖDSKOOLAST NÅNSIN om vi fick riktigt besök av en utomjordisk intelligens. Men tills det finns något som helst vettigt som pekar på det måste jag vara rationell och inse att det verkligen inte är troligt.

Va? Tror du missuppfattar mitt inlägg rätt så grovt eller blandat ihop mig med någon annan.

Jag utesluter inte att det kan finnas en naturlig förklaring, utan håller det som sannolikt. Bara att vi inte känner till förklaringen. Det kanske är ett väderfenomen som lurar vår radar där det ser ut som att "objekten" gör saker som bryter mot våra fysiska lagar. Alternativ att det var något fel på radarn. Kan också vara något nytt militär projekt.

Det sista jag tror på är utomjordingar. Läs gärna igenom mina tidigare inlägg i tråden för att få en bättre uppfattning vad jag tror det kan röra sig om.

Men åter till radarn och piloterna. När flera radar observationer visar samma sak oberoende av varandra, samt att vi har vittnen i luften där dom säger att dom sett fysiska objekt, så talar det för att dom sett ett UFO eller OFF som det heter på svenska.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Det är precis det vi har.

Ok, då har jag missat det. Jag har bara sett optiska inspelningar från dessa händelser.
Har du en länk till radarfilmerna?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Du kan omöjligt ha avgjort hur snabbt dom accelererade, och om det var i dina yngre dar så lär till och med 100 km/h varit mycket.

Skulle säga att en vanlig person inte kan avgöra om något accelerera i 500 km/h eller 5000.

Skrivet av muSashi:

Det är det att jag tror dig, att du sett något. Jag tror bara inte på den slutsatsen som du kommit fram till med det du redovisat här i tråden.

Går inte att utesluta att du såg JAS-plan eller något hemligt militär projekt, eller att du uppfattade hastigheten inkorrekt.

Då jag lever och levt med JAS-plan över huvudet hela min liv i stort sett, så har jag en viss erfarenhet av hur saker och ting färdas över himlen. Redan då hade man sett ett antal flyguppvisningar där de ville visa överljuds-bangen osv., samt att de flög över vårat hus rätt ofta. I Linköping finns både en helikopterflottilj och att de tillverkar och testar nya JAS-plan. De har även utbildning av nya piloter på Malmen, så det är mycket aktivitet i luftrummet.
Kan lugnt påstå att det inte var något vanligt plan eller helikopter, som jag såg vid det tillfället.
Men som sagt var... Jag vet vad jag såg och bryr mig inte om andra inte tror mig.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Ok, då har jag missat det. Jag har bara sett optiska inspelningar från dessa händelser.
Har du en länk till radarfilmerna?

Finns bara länkar till vittnesmålen. Amerikanska staten / pentagon vill ej göra radarfilmerna eller själva datan offentlig.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Finns bara länkar till vittnesmålen. Amerikanska staten / pentagon vill ej göra radarfilmerna eller själva datan offentlig.

Ja, men då stämmer det ju som jag skrev, att vi inte har några.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Ja, men då stämmer det ju som jag skrev, att vi inte har några.

Ja det stämmer att vi inte har några videobevis från radarn. Men vi har istället flera vittnesmål från radaroperatörer oberoende av varandra som kan bekräfta att objekten dom spårade på radar bröt mot all form av fysiska grundlagar som vi känner till.

Tillsammans med piloternas vittnesmål så går det att utesluta att det skulle röra sig av någon form av bugg eller funktionsfel med radarutrustningen.

Och nej inget av det här betyder att det handlar om utomjordingar :).

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Ja det stämmer att vi inte har några videobevis från radarn. Men vi har istället flera vittnesmål från radaroperatörer oberoende av varandra som kan bekräfta att objekten dom spårade på radar bröt mot all form av fysiska grundlagar som vi känner till.

Tillsammans med piloternas vittnesmål så går det att utesluta att det skulle röra sig av någon form av bugg eller funktionsfel med radarutrustningen.

Och nej inget av det här betyder att det handlar om utomjordingar :).

Problemet är bara att om de är lika kassa på att tolka radardata som de varit på att tolka videorna, så är det inte mycket att komma med.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Problemet är bara att om de är lika kassa på att tolka radardata som de varit på att tolka videorna, så är det inte mycket att komma med.

Och hur har dom tolkat videorna felaktigt enligt dig?

Dom har bara gått ut med att det inte rör sig om något från deras egna militär.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Och hur har dom tolkat videorna felaktigt enligt dig?

Dom har bara gått ut med att det inte rör sig om något från deras egna militär.

Tja, de skulle ju själva kunna förklara varför det blir så i filmerna pga hur kamerorna är monterade och styrs på flygplanen, osv.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Om vi har haft besøk av något vi Inte forstår? Ja absolut, det tror jag på.

Om det finns intelligent liv dar ute? Ja, det ar statistisk sett fakta.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Om det finns intelligent liv dar ute? Ja, det ar statistisk sett fakta.

Nej, så funkar det inte.

Vi har bara ETT exempel på intelligent liv, och det är livet på jorden. Vi känner inte till liv på nån annan plats i universum.

Det tog ungefär fyra miljarder år för livet på jorden att få fram det vi räknar som intelligent liv, dvs människor. Det är nästan en fjärdedel av universums existens. Så till och med på jorden, där det finns liv, är intelligent liv sällsynt, och förmodligen bara resultatet av en evolutionär slump.

Jag tror att liv kan vara förhållandevis vanligt på andra planeter, men jag tror också att det nästan helt och hållet är enkla organismer liknande våra bakterier och alger. Och bara runt stjärnor av spektralklass K, G och F. Mindre stjärnor i klass M är så kalla att en planet med rimlig temperatur för liv behöver vara så nära att den mycket snabbt blir rotationsbunden, vilket ger en konstant uppvärmd sida och en konstant avkyld sida, plus att det korta avståndet innebär att planeten blir väldigt utsatt för solstormar.
Större stjärnor, i klass A och över, har för kort livstid, under en halv miljard år, för att det ska finnas nån rimlig chans för komplext liv att uppstå.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TimeCommando:

Sett likadant själv en gång. Det var det coolaste jag nånsin har sett. Kalla mig tokig sure. Men är övertygad att det inte var något från denna värld. Det är stor skillnad på att se det IRL eller på video.

Kolla 05:08

https://www.youtube.com/watch?v=1LJJIeJqe7c

Lustiga ungar som sitter med ryggen emot o glor på farsan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Personligen faller hela resonemanget på att Trump skulle få veta men inte berättat om det. Hade det hänt hade Trump viftat med händerna och förklarat för världen att han upptäckt utomjordingar. Kanske att han själv är en.

Precis, på Twitter efter en minut

Permalänk
Medlem

Intervju med David Fravor, tidigare marinpilot under 18 års tid för amerikanska försvaret. Han tror att dessa fenomen använder sig av någon form av gravitationsbaserad framdrivning. Och han verkar vara säker på att det är flygande farkoster det rör sig om.

Den fulla intervjun.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Här har vi en sk. "flygande orb" eller vad som ser ut att vara en... Från 2013. Tycks hålla låg temperatur jämfört med omgivning likt gofast-videon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyphoon:

Här har vi en sk. "flygande orb" eller vad som ser ut att vara en... Från 2013. Tycks hålla låg temperatur jämfört med omgivning likt gofast-videon.

https://www.youtube.com/watch?v=c1qiZ_L8wX4

Det där är en ballong, förmodligen med aluminiumklätt hölje.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det där är en ballong, förmodligen med aluminiumklätt hölje.

Topp! Case closed på den då!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser man det statistiskt så borde det finnas liv på andra planeter. Vår galax består av ~200 miljarder stjärnor med tillhörande planeter. Så långt vi har sett hittills så beräknas Universum bestå av ~200 miljarder galaxer! Använd sen Drakes ekvation med dom siffrorna så bör det finnas miljoner planeter med liv.
På vår planet uppstod liv inte långt efter att temperaturen gick ner. Många forskare tror att det stora steget är att det uppstår intelligent liv som kan ta över en planet som människan gjort. Med det sagt tror jag det finns annat intelligent liv där ute. Om dom besökt jorden så har man gjort det utan vår vetskap. Har man teknik för att färdas över ljusår så är vi i deras ögon fortfarande primitiva och dom visar sig inte mer än dom vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

Precis, på Twitter efter en minut

President Trump twittrade mystiskt "covfefe" en gång och det blev väl aldrig riktigt klarlagt vad han ville ha sagt. Det var nog där som den galaktiska federationen abrupt stoppade honom från det stora avslöjandet.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av S1im:

Ser man det statistiskt så borde det finnas liv på andra planeter. Vår galax består av ~200 miljarder stjärnor med tillhörande planeter. Så långt vi har sett hittills så beräknas Universum bestå av ~200 miljarder galaxer! Använd sen Drakes ekvation med dom siffrorna så bör det finnas miljoner planeter med liv.
På vår planet uppstod liv inte långt efter att temperaturen gick ner. Många forskare tror att det stora steget är att det uppstår intelligent liv som kan ta över en planet som människan gjort. Med det sagt tror jag det finns annat intelligent liv där ute. Om dom besökt jorden så har man gjort det utan vår vetskap. Har man teknik för att färdas över ljusår så är vi i deras ögon fortfarande primitiva och dom visar sig inte mer än dom vill.

Tänk på att mänskligheten funnits (och varit någorlunda aktiv teknologiskt) under en knapp blinkning av jordens existens.
Givet att en art intelligenta varelser uppstod tidigare i sin världs utveckling kan de ha varit här redan före dinosaurierna och bara avskrivit oss som en hög djur utan utvecklingspotential. Hypotetiskt alltså. Det får vara en jäkla fullträff för att de ska ha varit här de senaste 4000 åren lixom.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

President Trump twittrade mystiskt "covfefe" en gång och det blev väl aldrig riktigt klarlagt vad han ville ha sagt. Det var nog där som den galaktiska federationen abrupt stoppade honom från det stora avslöjandet.

Haha, men "coverage" var sannolikt det tänkta ordet, baserat på resten av meningen.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

Jag är av den uppfattningen att människan tidigare har kommit längre än oss i evolutionen, varit mer högteknologiska än vad vi är idag och sen utplånats av en eller annan orsak, det tar inte naturen mer än korta 100.000-300.000 år att utplåna alla tecken på civilisation, så teorin är möjlig, kan också förklara en del fynd, t.ex en stor stad 100m ner under vattnet utanför Indiens kust tror jag, och det "vagnshjul" som hittats i en kolgruva någonstans flera 100 meter ner i solit berg/kol.
Och hur har ett gäng djungellevande människor fixat till dom sk. H blocken i Puma Pinchu (stavning ingår ej) att framställa dom idag i Granit skulle vara jobbigt.. och dom är typ 10.000 år gamla..

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av adfactory:

Jag är av den uppfattningen att människan tidigare har kommit längre än oss i evolutionen, varit mer högteknologiska än vad vi är idag och sen utplånats av en eller annan orsak, det tar inte naturen mer än korta 100.000-300.000 år att utplåna alla tecken på civilisation, så teorin är möjlig, kan också förklara en del fynd, t.ex en stor stad 100m ner under vattnet utanför Indiens kust tror jag, och det "vagnshjul" som hittats i en kolgruva någonstans flera 100 meter ner i solit berg/kol.
Och hur har ett gäng djungellevande människor fixat till dom sk. H blocken i Puma Pinchu (stavning ingår ej) att framställa dom idag i Granit skulle vara jobbigt.. och dom är typ 10.000 år gamla..

Om civilisationen nu var så högteknologisk. Borde inte fynden vara mer exotiska än vagnshjul?