MSI GeForce RTX 2080 VENTUS 8G V2 eller 2070 Super ?

Permalänk
Medlem

MSI GeForce RTX 2080 VENTUS 8G V2 eller 2070 Super ?

Detta är ju ett grymt pris för ett 2080:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Nåt att fundera på eller bara kasta sig över köpknappen ?

2080 Super kommer såklart och 2070 Super finns ju redan att beställa för 5,8k.

Men ett 2080 för 6.5k är väl galet bra, så hur gör ni?

Permalänk
Medlem

Beroende på vad man har för skärmupplösning respektive chassi samt om man behöver tyst kort. Jag hade valt 2070S för 5,8 från Proshop eftersom det Gigabytekortet har passivt läge för fläkt medan Ventus inte har det om jag förstår allt rätt.
Kan dock vara värt att vänta ytterligare tills AMD's partnertillverkade kort släppts, rimligen borde det blir ökad konkurrens och kanske kampanjer. Rimligen lite lägre priser.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

@Näbbdjuret: 1440P - PG279Q - inhandlades nyligen och jag fullkomligt älskar den. IPS för all framtid nu
Presis det på Proshop är ju extremt prisvärt samt har passivt läge (om jag oxå tolkat det rätt)

Det skiljer ju en hel del i pris och klockar man sedan 2070S når den ju upp eller kanske t.o.m över ett 2080. Men o andra sidan kan man ju klocka 2080'n med.

Har ett Define C, som kanske inte är det bästa. Lutar åt att uppgradera till ett R6 snart. Men tills dess får denna duga.
Tror nog att jag väntar in kortet på Proshop trots allt. Gigabyte 2070S sitter nog fint och har som sagt en billig peng

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

@NorthLight: skulle köpt 2080 kortet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

@NorthLight: skulle köpt 2080 kortet!

Du skulle det. Ja grejen är ju att jag då slipper vänta samt att den borde stå sig lite bättre framöver. Tänker på hur stor skillnaden kan vara i RT prestanda, då den har mera RT cores och så!
Är ju förbannat billigt för ett 2080, så jag antar de lär sälja några e.x

Permalänk
Medlem

@NorthLight: kommer nog köpa detta kortet själv med
Tycker att priserna för 2070 RTX kortena är sinnesjukt höga! så varför köpa ett sånt för priset utav ett 2080 RTX? tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Ja det kliar i köpfingret rejält nu
Men o andra sidan ett 2070S för 5800kr är ju inte illa det heller. Ja detta är svårt - hur göra hmm!
Presis vilka priser annars, höll på att trilla av stolen igår men blev snabbt lugn när nån visade på Gigabyte kortet hos Proshop. Tog alla samma priser som Inte/Komplett, skulle jag kasta mig över 2080 hos NON direkt

Permalänk
Medlem

@NorthLight: jo sant! jag kommer nog vänta ett tag och se om priserna sjunker!

Permalänk
Medlem

@120hz:

Jepp det är nog bra att ha lite is i magen
Skickar tibax mitt Palit 2070 imorrn. Klockar inget vidare samt väsnas en del. Annars bra kort för priset. Fick det för 4800kr, då det var demoprodukt!