Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Funderingar på uppdatering

Hej,

Finns säkert massor med trådar på detta redan men startar en ny ändå

Sitter med en 6700K/Z170 burk och undrar vad det skulle ge mig att uppgradera denna relik.
Är egentligen inte missnöjd med prestandan och jag har inga problem att driva de spelen jag spelar.(Har ett hyfsat grafikkort, 2080Ti)
Men känner ändå att det är en gammal processor och att det släppts många generationer efter denna så något borde jag väl få om jag byter upp mig? Eller är det så att det är något nytt på G man borde vänta på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rodex:

Hej,

Finns säkert massor med trådar på detta redan men startar en ny ändå

Sitter med en 6700K/Z170 burk och undrar vad det skulle ge mig att uppgradera denna relik.
Är egentligen inte missnöjd med prestandan och jag har inga problem att driva de spelen jag spelar.(Har ett hyfsat grafikkort, 2080Ti)
Men känner ändå att det är en gammal processor och att det släppts många generationer efter denna så något borde jag väl få om jag byter upp mig? Eller är det så att det är något nytt på G man borde vänta på?

En uppgradering sitter sällan fel, dock kan man mer sidogradera sig än att gå uppåt. Ska du uppgradera dig till en annan Intel prolle så hade jag tagit iaf hoppat över 7xxx serien, och kört på 8700K, och om du har ekonomiska möjligheten 9900K. Dock så behöver du också köpa moderkort då Z170 inte passar dessa processorer.

Har för mig att någon sålde Moderkort+6700K för runt 2000 här på SweC, så du lär ju få en peng till uppgraderingen. Spara dock ram då den utan problem kan återanvändas. Vill du ha snabbare ram så ta det lite längre fram, för nu kommer ram priset att skjuta i höjden.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rodex:

Hej,

Finns säkert massor med trådar på detta redan men startar en ny ändå

Sitter med en 6700K/Z170 burk och undrar vad det skulle ge mig att uppgradera denna relik.
Är egentligen inte missnöjd med prestandan och jag har inga problem att driva de spelen jag spelar.(Har ett hyfsat grafikkort, 2080Ti)
Men känner ändå att det är en gammal processor och att det släppts många generationer efter denna så något borde jag väl få om jag byter upp mig? Eller är det så att det är något nytt på G man borde vänta på?

Med det grafikkortet är ju allt under en 9700K/9900K alternativt 3800X/3900X onödigt.
Vad är det som du känner inte funkar med din nuvarande?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)