Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

23/6 world update V - Nordics Europe!
Hoppas Sverige får sig ett lyft!

Ja, Sverige (läs: Stockholm ) får ett lyft och Arlanda får sig en uppfräschning.

Orbx släpper Bromma framöver och Marcus som gjort den flygplatsen har fixat till en hel del i Stockholm också, han har lovat släppa en patch för att få till det tillsammans med WU V också sen. Däremot verkar det som han lägger Arlanda på is då den inkluderas gratis (från annan tillverkare) med WU V.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Ja, Sverige (läs: Stockholm ) får ett lyft och Arlanda får sig en uppfräschning.

Orbx släpper Bromma framöver och Marcus som gjort den flygplatsen har fixat till en hel del i Stockholm också, han har lovat släppa en patch för att få till det tillsammans med WU V också sen. Däremot verkar det som han lägger Arlanda på is då den inkluderas gratis (från annan tillverkare) med WU V.

Man kan ju hoppas på att de också skapar ett texturpack för skandinavisk husdesign (Speciellt tak) så allt inte är gråa amerikanska skolådor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Man kan ju hoppas på att de också skapar ett texturpack för skandinavisk husdesign (Speciellt tak) så allt inte är gråa amerikanska skolådor.

Blackshark AI har lagt till ca 10 unika byggnadstyper per world update, så det kommer säkert "nordiska" byggnader

Permalänk
Medlem

På Torsdag släpps World Update 5 med Norden och bland annat Arlanda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

HYPE!

Då kan jag flyga mina bushplan även där

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Kul att det är klart innan Xbox-portningen. 27'e juli kan jag äntligen köra FS2020 på min Xbox series X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Kul att det är klart innan Xbox-portningen. 27'e juli kan jag äntligen köra FS2020 på min Xbox series X.

Blir lite nyfiken här på xbox series x och FS2020. Kan man köra med joystick/pedaler med xbox och TV ?
Hade vart lite fint till semestern och glida runt i Sverige framför TV´n istället för PC´n var tanken.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicata:

Blir lite nyfiken här på xbox series x och FS2020. Kan man köra med joystick/pedaler med xbox och TV ?
Hade vart lite fint till semestern och glida runt i Sverige framför TV´n istället för PC´n var tanken.

Finns bara ett fåtal flyg-joysticks till Xbox. Den vanligaste är den här som jag själv köpte för ett litet tag sedan:

https://www.dailystar.co.uk/tech/gaming/thrustmaster-flight-h...

det finns pedaler som tillbehör, men det avvaktar jag med. Ska gå att vrida joysticken istället.

Permalänk
Medlem

Idag är det den 17/6 och nordic update!
Någon som kört?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken tid brukar dem släppa updaten för FS2020? Har kikat några ggr idag och ingen update för mig än så länge

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 64 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av OttO36:

Vilken tid brukar dem släppa updaten för FS2020? Har kikat några ggr idag och ingen update för mig än så länge

Kl 17, vanligtvis, skrev någon.

Permalänk
Skrivet av OttO36:

Jag läste på något forum att det tidigare varit mellan 18-19, svensk tid.

Permalänk
Medlem

Okej , då får man slappa ett tag till o sen ge sig ut o flyga

Tackar , då vet man tiden

Visa signatur

| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 64 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OttO36:

Okej , då får man slappa ett tag till o sen ge sig ut o flyga

Tackar , då vet man tiden

Ungefärligt -- det är ingen fast/exakt tid. Och räkna med en halvtimme att ladda hem sen oavsett vad du har för uppkoppling, mer om den är långsam förstås.

Glöm inte att man måste installera uppdateringen själv från marketplace också!
Att bara köra den ev. patchen som kommer ändrar inget i världsdatan.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Kl 17, vanligtvis, skrev någon.

Det var kl 17; nu har den släppts: https://www.flightsimulator.com/release-notes-1-17-3-0-world-...

Permalänk
Medlem

11GB!

Laddar ned i ~160Mbit/sec
Går väldigt fort. Uppe i ~250Mbit/sec

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Ungefärligt -- det är ingen fast/exakt tid. Och räkna med en halvtimme att ladda hem sen oavsett vad du har för uppkoppling, mer om den är långsam förstås.

Glöm inte att man måste installera uppdateringen själv från marketplace också!
Att bara köra den ev. patchen som kommer ändrar inget i världsdatan.

Hmm jag har bara 3st bushresor?
Gick in och installerade via contentmanager men ändå inget nytt...
Jag har 6st japanska flygplatser som jag inte vill ladda ned, det är allt..
Någon mer som har det så?

Visa signatur

Permalänk

Jag har laddat ner uppdateringen gjorde en flygning mellan Arlanda och Bromma med en ren community folder.Skulle inte Arlanda vara uppdaterad? Felaktigt flygledartorn Det bästa var att dom har fixat till E4:an mot Stockholm och terrängen runt omkring har blivit mycket bättre (inga gröna skumpande vägar) har inte testat resten av Sveriges vägar. Turing torso i Malmö verkar saknas

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av griid:

11GB!

Laddar ned i ~160Mbit/sec
Går väldigt fort. Uppe i ~250Mbit/sec

Hm, store-uppdateringen var ~5 GB för mig och WU5 i marketplace typ 3.5 GB.

Skrivet av Flightmanone:

Jag har laddat ner uppdateringen gjorde en flygning mellan Arlanda och Bromma med en ren community folder.Skulle inte Arlanda vara uppdaterad? Felaktigt flygledartorn Det bästa var att dom har fixat till E4:an mot Stockholm och terrängen runt omkring har blivit mycket bättre (inga gröna skumpande vägar) har inte testat resten av Sveriges vägar. Turing torso i Malmö verkar saknas

La du till World Update 5 i marketplace? Turning Torso står med i listan.
Jag håller på att installera WU5 själv så jag har inte kollat något ännu.

Edit: Klar nu, fick 5 nya bush trips. Flygledartornet ser korrekt ut på avstånd men jag har ingen joystick i...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"

Permalänk
Skrivet av Thomas:

Edit: Klar nu, fick 5 nya bush trips. Flygledartornet ser korrekt ut på avstånd men jag har ingen joystick i...

Har markerat alla uppdateringar i content manager och installerat alla 5 nya bush tips+ lite annat
Men jag var inte inne på maketplace står det under "freeware"? Jag får kolla igen senare efter fotbollen

Permalänk
Medlem

Hmmm , skumt har inte fått nån update alls jag utan ligger kvar på 1.16 nåt .. Har det via Xbox game pass .

Nån som har nån aning va man kan göra eller är det bara o kolla då o då genom o starta upp spelet.

Under freeware så finns nordic updaten men den kräver version 1.17 nånting

La till att nordic update finns under freeware
Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OttO36:

Hmmm , skumt har inte fått nån update alls jag utan ligger kvar på 1.16 nåt .. Har det via Xbox game pass .

Nån som har nån aning va man kan göra eller är det bara o kolla då o då genom o starta upp spelet.

Under freeware så finns nordic updaten men den kräver version 1.17 nånting

Jag hade samma problem (och har haft det de flesta uppdateringarna!). Lärde mig idag att man kan lösa det genom att gå till MS Store, sen "Downloads and updates" i ...-menyn till höger, och "Get Updates" uppe till höger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jag hade samma problem (och har haft det de flesta uppdateringarna!). Lärde mig idag att man kan lösa det genom att gå till MS Store, sen "Downloads and updates" i ...-menyn till höger, och "Get Updates" uppe till höger.

Får bara att , you are good to go då jag kollar den vägen.. Får kika under kvällen om de ordnar sig eller om man ska installera om spelet , o det är som sista alternativ

Kan inte ens se spelet i MS Store under downloads eller owned .. Har för mig att det har funnits med under Owned förut eller så har jag drömt det

Löste det med en omstart av datorn och sen starta jag upp FS2020 så fick jag upp att det fanns en update i MS Store ..

Nu fick jag updaten
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jag tog bara install under content manager måste jag göra något i marketplace också alltså?
Hittat, tack!

Jäkligt skumt att de har vissa tillägg under content manager och vissa under marketplace?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bästa med den här uppdateringen för en annan som e kass på engelska, Är att det är svensk text, Så man förstår all information från kontrolltornet,

Permalänk

Vilket lyft Stockholm fick efter uppdateringen nu finns stadshuset och massor av andra P.O.I. Nu är det bara att vänta på Marcus Nybergs orbx/Bromma/Stockholm släpps

Permalänk
Medlem

Arlanda var riktigt välgjort! Normalt kostar en sån flygplats 200 spänn, otroligt att man får det gratis!

Permalänk
Medlem

Ser Stockholm och Göteborg bättre ut bortsett från att några få enskilda byggnader snyggats till?

Permalänk
Medlem

Begränsad skillnad på att flyga mellan Sundsvall till Härnösand och vidare till Kramfors och Övik.
Ser väldigt likt ut som tidigare med skolådor till hus mest överallt i städer eller inga 3D-hus alls ibland på landsbygden.

Men men, inväntar DX12-uppdateringen för att hoppas att VR-upplevelsen blir bättre.
Och en uppdatering på spitfiren för jag klarar fanemig bara att lyfta från landningsbanan kanske var 3e gång med den.
Den drar till vänster som satan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Ser Stockholm och Göteborg bättre ut bortsett från att några få enskilda byggnader snyggats till?

Nja bättre är det väl men det är inte 3d photogramy, bara utvalda handfixade byggnader och fortfarande fullt med grönärgade vägar, tyvärr.