Permalänk
Medlem

Köper chassi

Eftersom jag blev med ett jäkligt långt 2080 från elgiganten så får det inte plats i mitt ghost s1 så byter jag chassi.
Jag håller just nu på att cadda upp ett eget "ghost s1" som är lite större för att få plats med aio och ett större grafikkort men detta tar mer tid än vad jag vågar erkänna.

Så jag letar efter ett chassi under tiden, jag har 3 krav och endast 3st.
Jag ska kunna montera moderkort, nätagg och grafikkort på minst 330mm.

Saknar det en sida eller två är det inga problem, chassi har karaktär.
Är det repor över hela chassit? Jäklar vad snyggt med patina det är idag.
Har du råkat köra motorsågen genom halva chassit är det bara roligt att det har en historia.
Jag tar vad som helst förutom ett chassi som har blodstänk på och är under pågående polisutredning för mord med chassi

Ja ni förstår jag behöver bara något tillfälligt tills mitt custom chassi är klart för jag klarar mig inte längre utan stationär dator.
Det som prioriteras är pris samt tillgång och då menar jag både tid när jag kan hämta det och närhet till Tullinge.
Annars skiter jag totalt i hur det ser ut så bli av med ditt gamla led chassi från tidigt 2000 tal som aldrig kommer bli retro som bara samlar damm.

Så kom inte med förslag om ditt super duper chassi för 2500:- jag är inte intresserad jag tar 4st plattjärn bara de uppfyller mina 3 krav.

Over and out!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

@lasseTM: Har väntat på en sådan här annons i några månader sedan jag köpte en dator med ett moddat Lian-Li chassi från runt 2005. Finns plats för nätaggregat, moderkort och grafikkort på mer än 40 cm när jag mätte. Du kan få det mot en hög SATA-kablar om du har några liggandes eller något annat liknande.

Permalänk
Medlem

Jodå sata kablar kan jag nog skrapa fram ett gäng annars kanske en platta öl duger om du gillar öl?
Vart bor du i Stockholm och är du hemma ikväll?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Jodå sata kablar kan jag nog skrapa fram ett gäng annars kanske en platta öl duger om du gillar öl?
Vart bor du i Stockholm och är du hemma ikväll?

Öl är inte fel det heller.

Bor i Nacka och är hemma hela kvällen.

Permalänk

Jag har ett i Södertälje för en hundring som nog duger bra. Dra iväg ett pm med ditt nummer så kan jag skicka iväg lite bilder