Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Jag upplever också att det är roligare med spelet Sen om det blott är nyhetens behag eller står sig en stund är en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Men nu kostar ju inte spelet 500kr utan styvt 800+kr beroende på aktuell kronkurs. Och det är för mycket för ett spel!
Precis som att 16 kr är för mycket för en liter mjölk.
Som att 20 kr är för mycket för en liter bensin. Som att 1kr är för mycket för en kilowattimme el. Som att 19kr är för mycket för en 1½ liter cola. Som att 100kr är för mycket för en öl på krogen. Som att 15 kr är för mycket för en burk matjessill. Som att 99kr är för mycket för ett kilo godis. Som att 37 kr är för mycket för ett bröd. Som att 165 kr är för mycket för ett kilo kycklingfile. Jag skulle kunna fortsätta...

Jag tänker i efterhand här säga att jag hade fel. Dibalo 4 var troligen för de flesta inte värt pengarna.
Jag är själv förbannad över att jag gett ett så hemskt bolag som blizzard mina pengar.

Ekomiskt fick jag mitt värde, körde lan med vänner vilket var grymt roligt men ger en bitter eftersmak.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Tänkte spela lite (Playststion) men för bara error 300202 när jag försöker logga in. Överbelastade servrar eller problem hos mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag tänker i efterhand här säga att jag hade fel. Diablo 4 var troligen för de flesta inte värt pengarna.
Jag är själv förbannad över att jag gett ett så hemskt bolag som blizzard mina pengar.

Ekomiskt fick jag mitt värde, körde lan med vänner vilket var grymt roligt men ger en bitter eftersmak.

Nu fram till den 1 november är det 25% på alla versioner av Diablo IV. Funderar på det, men tycker fortfarande det är för mycket med 600kr som det kostar idag.
Det behöver komma ner i halva priset, eller om spelet bundlar med ett framtida grafikkortsköp.

Har precis slängt pengarna i sjön på CS:2 som verkar vara ospelbart vid release. Med min tur, ifall jag skulle köpa D4, så fixar dom CS:2 dagen efter och då blir det inget D4 ändå.

Permalänk
Medlem

Har ni testat Barb.
Hade verkligen hoppas den var roligare nu. Men inte, så förbaskat tråkigt att spel med. I D3 så var han så J mycket bättre.

Fick bli en rouge för tredje gången, och är fantastiskt att spela med!
Fortfarande lika kul som tidigare, fast nu med vampyr skills! ROLIGT!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Nu fram till den 1 november är det 25% på alla versioner av Diablo IV. Funderar på det, men tycker fortfarande det är för mycket med 600kr som det kostar idag.
Det behöver komma ner i halva priset, eller om spelet bundlar med ett framtida grafikkortsköp.

Har precis slängt pengarna i sjön på CS:2 som verkar vara ospelbart vid release. Med min tur, ifall jag skulle köpa D4, så fixar dom CS:2 dagen efter och då blir det inget D4 ändå.

Man kan testa Diablo 4 gratis via gamepass, iaf på Xbox. Tror det var typ 10 timmar speltid.

(Är väl uttänkt så att man ska spela typ de roliga timmarna)

Skrivet av AxxT:

Har ni testat Barb.
Hade verkligen hoppas den var roligare nu. Men inte, så förbaskat tråkigt att spel med. I D3 så var han så J mycket bättre.

Fick bli en rouge för tredje gången, och är fantastiskt att spela med!
Fortfarande lika kul som tidigare, fast nu med vampyr skills! ROLIGT!

Jag spelar alltid barbar i alla Diablo. Blev typ level 68 förra säsongen med varandra. Nu är jag väl typ lvl 16 eller något denna säsongen.

Jag är inte så sugen på Diablo 4 överlag. Har spelat en hel del indie spel istället typ Vampire Survivor och Army of ruin. Vilket jag tycker har varit roligare. Plus att mycket är nytt för mig i dessa spel, nya skills, spännande att levla och uppgradera och låsa upp nya saker.

Permalänk
Medlem

Jag har i alla fall fantastiskt kul igen med nya patchen. Har inte ens börjat med säsongen än heller haha. För låst vid min op druid.
Lutar åt barbar dock i säsongen men folk skriver fortfarande att den är medioker så.
Kanske blir rogue igen som i förra säsongen.

Permalänk
Medlem

Hade kul tills runt lvl 60-65 när man börjar få ihop sin slutbuild i t4(Rapid fire/Pen shot rogue denna gång), sen tar spelet slut igen precis som med S1. D4 har minimalt med endgame. Det är ett stort problem. Samt items och skills måste göras om helt, dom är skittråkiga just nu....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Efter jag bytte necrobuild till Blood Surge Summoner blev det åka av. Har seriöst riktigt roligt med spelet.
Ska bli kul att slåss mot dom nya bossarna lite senare. Uppskattar alla QoL som implementerats (gems, stash, hästen osv).

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Fick ihop en Necro på lvl100 förra season samt en barb på lvl 92. Båda på HC
Denna season har jag just nu en rouge på lvl 80 även den HC

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem

Level 100 hardcore necro. Levrade blood Surge till 65+ (T4) och sen bonespear för att åka iväg till 100.

Ett tips till alla är att samla vampyrnycklar i zonerna. Spring in i vampyrzonen på T4 (nycklarna hänger med) och öppna kistor tills du hittar ancestral vapen. Därifrån är det bara äga tills du hittar ännu bättre och levlat ännu högre!

Permalänk
Medlem

There IS a cow lvl. 🤯 Sista pusselbiten kvar.
https://youtu.be/v8TFSvNorvQ?si=Ic578qaJxW5S47Gy

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Har precis införskaffat mig D4, har inte spelat sen D2. Någon som har en bra beginners guide att rekommendera? Så att man kan sätta sig in i allting

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Har precis införskaffat mig D4, har inte spelat sen D2. Någon som har en bra beginners guide att rekommendera? Så att man kan sätta sig in i allting

maxroll.gg/d4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

maxroll.gg/d4

Tackar!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Har precis införskaffat mig D4, har inte spelat sen D2. Någon som har en bra beginners guide att rekommendera? Så att man kan sätta sig in i allting

Spela igenom storyn först innan du tittar på massa builds mycket roligare så tyckte jag allafall.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

spelet är onekligen bättre nu än förr, men överlag fortfarande inget spel som "håller i" (vilket det kanske heller aldrig blir om de bara pushar content för säsonger)

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Spela igenom storyn först innan du tittar på massa builds mycket roligare så tyckte jag allafall.

Builds får vänta, det blir roligare att upptäcka själv vad man gillar men jag vill läsa om hur damage funkar, defense och just hur spelet i sig fungerar för det känns som om man är helt grön igen

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Builds får vänta, det blir roligare att upptäcka själv vad man gillar men jag vill läsa om hur damage funkar, defense och just hur spelet i sig fungerar för det känns som om man är helt grön igen

Det är inte svårt att upptäcka synergier själv, det är väl Diablo 4:s styrka jämfört med typ PoE där man måste googla en build. Men endgame, skills och items behöver mycket förbättring.

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Hej jag ser att Diablo 4 är prissänkt för första gången sen release och tänkte slå till lagom till Halloween. Jag sitter dock och funderar på om jag skall slå till på Deluxe-utgåvan direkt. Ser att den stora skillnaden mot standardutgåvan är att man får "One Seasonal Battle Pass Unlock". Vad är "Battle Pass" och är det värt prisskilladen? Någon som har möjlighet att förklara hur det funkar?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Hej jag ser att Diablo 4 är prissänkt för första gången sen release och tänkte slå till lagom till Halloween. Jag sitter dock och funderar på om jag skall slå till på Deluxe-utgåvan direkt. Ser att den stora skillnaden mot standardutgåvan är att man får "One Seasonal Battle Pass Unlock". Vad är "Battle Pass" och är det värt prisskilladen? Någon som har möjlighet att förklara hur det funkar?

Inte värt den extra kostnaden.

I korta drag ger det dig bara en del extra belöningar den säsongen du väljer att aktivera det.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Inte värt den extra kostnaden.

I korta drag ger det dig bara en del extra belöningar den säsongen du väljer att aktivera det.

Ok, så det är inte värt den extra kostanden på ca 100kr i ditt tycke? Tack för att du förklarade lite kort vad Battle Pass innebär, jag har aldrig fattat det.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Ok, så det är inte värt den extra kostanden på ca 100kr i ditt tycke? Tack för att du förklarade lite kort vad Battle Pass innebär, jag har aldrig fattat det.

Jag tycker inte det, men jag köper å andra sidan aldrig skins och liknande i spel, även om spelet skulle vara freetoplay.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Jag tycker inte det, men jag köper å andra sidan aldrig skins och liknande i spel, även om spelet skulle vara freetoplay.

Det gör jag nästan aldrig heller. Tack för inputen, jag skippar deluxeutgåvan och kör på standardutgåvan istället.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte heller riktigt hur det här med säsonger (seasons) funkar. Vad är tipset om man precis skall börja spela Diablo 4, skapa en ”seasonal character” eller inte?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Jag förstår inte heller riktigt hur det här med säsonger (seasons) funkar. Vad är tipset om man precis skall börja spela Diablo 4, skapa en ”seasonal character” eller inte?

du måste skapa en sådan för att spela season. En ny gubbe varje season helt enkelt

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybenos:

du måste skapa en sådan för att spela season. En ny gubbe varje season helt enkelt

Jo det förstår jag. Men om man precis skall börja spelet och således inte spelat story-kampanjen än är? Den påverkas väl inte av om man spelar en ”seasonal character” eller inte?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Jo det förstår jag. Men om man precis skall börja spelet och således inte spelat story-kampanjen än är? Den påverkas väl inte av om man spelar en ”seasonal character” eller inte?

Nej då föreslår jag att du spelar non season så behöver du inte stressa, sen när du har kommit in lite i spelet kan du framöver skapa en säsong kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Jo det förstår jag. Men om man precis skall börja spelet och således inte spelat story-kampanjen än är? Den påverkas väl inte av om man spelar en ”seasonal character” eller inte?

Seasons är det nya innehållet som släpps i intervaller. Det innehåller nån form av ny spelmekanik som är unik för den säsongen. Denna season avslutas typ 26 januari. När en season är klar flyttas din gubbe till eternal realm och en ny season börjar där alla startar om från 0.

Så ska du börja spela så spela på SEASON. Du kan spela igenom campaign på seasonal också, man får välja om man ska skippa den eller inte. Men du kan sedan efter det spela det nya som lagts till i denna season. Vilket är ett nytt system med vampiric powers som definitivt gör spelet roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Nej då föreslår jag att du spelar non season så behöver du inte stressa, sen när du har kommit in lite i spelet kan du framöver skapa en säsong kanske

Ok, tack. Om man startar en ”seasonal character” är det något nytt säsongsbaserat som blöder över och ”stör” i story kampanjen innan man klarat av den?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |