Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Större chans man hittar en bra gul rare ancestry än alla värdelösa legendaries jag bara går till blacksmith för material bara.

Ofta är det att man drar ut den legendary effekten och sätter den på en bra rare och vips har du en legendary

Permalänk
Medlem

Fem nya unika ringar i senaste patchen.

Ring of Red Furor (Barbarian Unique Ring)

After spending 100 Fury within 3 seconds, your next cast of Hammer of the Ancients, Upheaval, or Death Blow is a guaranteed Critical Strike and deals 10—30% (multiplicative damage) [x] bonus Critical Strike Damage.

Tal Rasha's Iridescent Loop (Sorcerer Unique Ring)

For each type of Elemental damage you deal, gain 10—15%[x] increased damage for 4 seconds. Dealing Elemental damage refreshes all bonuses.

Airidah's Inexorable Will (Druid Unique Ring)

When casting an Ultimate Skill and again 5 seconds after, Pull in Distant enemies and deal 0.5-1.0 Physical damage to them. This damage is increased by 1%[x] per 1 point of Willpower you have.

Writhing Band of Trickery (Rogue Unique Ring)

Casting a Subterfuge Skill leaves behind a Decoy Trap that continuously Taunts and lures enemies. The Decoy Trap explodes after 3 seconds dealing 2.0-3.0 Shadow damage. Can occur every 12 seconds.

Ring of the Sacrilegious Soul (Necromancer Unique Ring)

Automatically activate the following equipped Skills on Corpses around you:
Raise Skeleton every 1-2 seconds.
Corpse Explosion every 1-2 seconds.
Corpse Tendrils every 8-16 seconds.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Fem nya unika ringar i senaste patchen.

https://www.youtube.com/watch?v=fCfXPC3f-o0

Ring of Red Furor (Barbarian Unique Ring)

After spending 100 Fury within 3 seconds, your next cast of Hammer of the Ancients, Upheaval, or Death Blow is a guaranteed Critical Strike and deals 10—30% (multiplicative damage) [x] bonus Critical Strike Damage.

Tal Rasha's Iridescent Loop (Sorcerer Unique Ring)

For each type of Elemental damage you deal, gain 10—15%[x] increased damage for 4 seconds. Dealing Elemental damage refreshes all bonuses.

Airidah's Inexorable Will (Druid Unique Ring)

When casting an Ultimate Skill and again 5 seconds after, Pull in Distant enemies and deal 0.5-1.0 Physical damage to them. This damage is increased by 1%[x] per 1 point of Willpower you have.

Writhing Band of Trickery (Rogue Unique Ring)

Casting a Subterfuge Skill leaves behind a Decoy Trap that continuously Taunts and lures enemies. The Decoy Trap explodes after 3 seconds dealing 2.0-3.0 Shadow damage. Can occur every 12 seconds.

Ring of the Sacrilegious Soul (Necromancer Unique Ring)

Automatically activate the following equipped Skills on Corpses around you:
Raise Skeleton every 1-2 seconds.
Corpse Explosion every 1-2 seconds.
Corpse Tendrils every 8-16 seconds.

Det var ju en tråkig ring för barbs, spelar man ww har man ju noll nytta av den... suck

Permalänk
Medlem

Japp, de har tagit krafter från S1 och gjort ringar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

S2 är bättre än S1, men finns fortfarande mycket att jobba för blizz.
BowRogue lvl 87 atm. Thibault's will med combo points dödar duriel på några sekunder, lite kul....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Fick massa frysningar igår när man skulle in o placera paragon points av nån anledning.. inte fått det innan alls läste fler hade det på deras forum... varför blir det så ? störigt ny säsong och spelet är mer ostabilt än första månaden när det kom hände ju ingenting alls spelet flöt oväntat bra då..

Permalänk
Medlem

Inga som helt problem för mig nu i S2. Placerade 30 paragon igår utan bekymmer.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Inga som helt problem för mig nu i S2. Placerade 30 paragon igår utan bekymmer.

Okej verkar borta nu dock. Men verkar ändå som lite mer problem på sistone, första månaden vid launch hade jag noll problem förvånad det inte blev errors där..

Permalänk
Medlem

Det blev ett köp av Diablo på 39.99 kampanjen. Tror inte det kommer dyka upp billigare än så.
Helgen med free to play gav ju lite mersmak. Alla gubbar från den helgen fanns ju kvar. Man kunde spela upp till lvl 20 men så fort man nådda lvl 20 blev man utkastad. Och nu någon vecka senare när man startade en gubbe så hamnande man mitt i där man blev avbruten. Så min necromancer dök rätt in i en elite mob där jag höll på att stryka med då jag inte alls kom ihåg vad för skills jag hade och vad dom gjorde. Bara trycka på alla knappar samtidigt blev lösningen.

En fråga kring aspects. Är det engångsanvändning på dom? Man kan inte använda samma aspect på flera items på en och samma gubbe?
Hur är det om man har en unik pilbåge med en aspect på och jag har samma aspect lös ("marksman" i detta fallet), kan jag sätta den på annan item och stacka dessa?
Måste en ranged aspect vara på ett ranged vapen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Det blev ett köp av Diablo på 39.99 kampanjen. Tror inte det kommer dyka upp billigare än så.
Helgen med free to play gav ju lite mersmak. Alla gubbar från den helgen fanns ju kvar. Man kunde spela upp till lvl 20 men så fort man nådda lvl 20 blev man utkastad. Och nu någon vecka senare när man startade en gubbe så hamnande man mitt i där man blev avbruten. Så min necromancer dök rätt in i en elite mob där jag höll på att stryka med då jag inte alls kom ihåg vad för skills jag hade och vad dom gjorde. Bara trycka på alla knappar samtidigt blev lösningen.

En fråga kring aspects. Är det engångsanvändning på dom? Man kan inte använda samma aspect på flera items på en och samma gubbe?
Hur är det om man har en unik pilbåge med en aspect på och jag har samma aspect lös ("marksman" i detta fallet), kan jag sätta den på annan item och stacka dessa?
Måste en ranged aspect vara på ett ranged vapen?

Välkommen till D4

Aspects från items du plockar upp kan du extracta och sen imprinta en gång. En aspect som är imprintad går inte att extracta eller på något sätt flytta till ett annat item.

Aspects som du får som belöning för att klara dungeons är permanenta och går att använda hur många ggr som helst.

Har du samma aspect i två items får du bara effekt av en av dem.

Aspects är inte uppdelade på olika typer av vapen, de är uppdelade enligt nedan:

Ovan är från https://maxroll.gg/d4 där finns all info du kan tänkas behöva.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Välkommen till D4

Aspects från items du plockar upp kan du extracta och sen imprinta en gång. En aspect som är imprintad går inte att extracta eller på något sätt flytta till ett annat item.

Aspects som du får som belöning för att klara dungeons är permanenta och går att använda hur många ggr som helst.

Har du samma aspect i två items får du bara effekt av en av dem.

Aspects är inte uppdelade på olika typer av vapen, de är uppdelade enligt nedan:

<Uppladdad bildlänk>

Ovan är från https://maxroll.gg/d4 där finns all info du kan tänkas behöva.

Tack.
Nyttig att veta att det är begränsad användning för aspects på unika föremål. Så då är det bättre att nu såhär i början spara på dom till när nästa gubbe kommer i passande lvl. Har två gubbar som jag kör storyn med. En rouge och en necromancer. Går lite olika håll genom storyn för det verkar inte som att man måste göra klart Act I, innan man hoppar på nästa Act? Gick direkt till Act II med min rouge, och nu när jag kommit till Act III funderar jag på att ta vid min necro och köra klart Act I och sen fortsätta från där jag är nu.

Ska inte titta för mycket i den där guiden. Lite hemligheter vill jag ju upptäcka själv. Men tack för länken. Hittade svaret på ett uppdrag som jag inte lyckats lösa. Varken genom Betan, free to play eller nu. Så enkelt att jag inte fattade, förren jag läste lösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Tack.
Nyttig att veta att det är begränsad användning för aspects på unika föremål. Så då är det bättre att nu såhär i början spara på dom till när nästa gubbe kommer i passande lvl. Har två gubbar som jag kör storyn med. En rouge och en necromancer. Går lite olika håll genom storyn för det verkar inte som att man måste göra klart Act I, innan man hoppar på nästa Act? Gick direkt till Act II med min rouge, och nu när jag kommit till Act III funderar jag på att ta vid min necro och köra klart Act I och sen fortsätta från där jag är nu.

Ska inte titta för mycket i den där guiden. Lite hemligheter vill jag ju upptäcka själv. Men tack för länken. Hittade svaret på ett uppdrag som jag inte lyckats lösa. Varken genom Betan, free to play eller nu. Så enkelt att jag inte fattade, förren jag läste lösningen.

I början vill du salvage:a så mycket som möjligt så att du får crafting material till framtida uppgraderingar.

Det är enbart om du hittar ett item med en max rollad
aspect (om den t.ex. har +20 och aspectens range är mellan 10 - 20) som du kan vilja extracta och spara den för att imprinta den senare i ett annat item.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Ledigt idag så jag plöjde lite med ny char. 1 till 72 med Sorc Lightning Ball build.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Ledigt idag så jag plöjde lite med ny char. 1 till 72 med Sorc Lightning Ball build.

Wow det var snabbt med 1-72 på en dag. Min högsta karaktär är typ 68-69. Fast har inte spelat mycket på länge. Hur lång tid tror du att det tar att nå level hundra? Kikar lite på en achievement

Permalänk

Min första denna season tog 12 dagar till Rouge på HC den dog tyvärr
Så gjorde en ny som tog 6 dagar till 100 samma där en hc rouge
Har även fixat en sorc som tog 7 dagar även den hc
Nu håller jag på med en barb.... även den hc

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Wow det var snabbt med 1-72 på en dag. Min högsta karaktär är typ 68-69. Fast har inte spelat mycket på länge. Hur lång tid tror du att det tar att nå level hundra? Kikar lite på en achievement

Har ju iofs all boost från season journey och en hel del gear från tidigare karaktär. Men ja, tycker ball lightning är väldigt lätt att levla med.

Kör du Nightmare Dungeon och kör Blood Harvest på WT 4 tar det inte så lång tid.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Ledigt idag så jag plöjde lite med ny char. 1 till 72 med Sorc Lightning Ball build.

Hur kunde du lvla så snabbt jag fattar inte?

Permalänk
Medlem

Mothers Blessing är igång nu x25% xp och guld.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Mothers Blessing är igång nu x25% xp och guld.

Ja kul, hoppas det hjälper lite att lvla men jag kan bara köra lvl 25 nightmare dungeons tror jag så kanske inte gör så stor skillnad i xp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Mothers Blessing är igång nu x25% xp och guld.

Ja men skulle det inte vara 35% ?
Såg att det stod 25 på buffén i spelet.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Ja men skulle det inte vara 35% ?
Såg att det stod 25 på buffén i spelet.

Ja det är lite mysko, står 35% i mailet de skickade men 25% in game som du säger. Får väl se om det rättas till

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Tog Uber Lilith i söndags på lvl 92 så nu har jag min platinum trophy.
Blev 100 igår och springer och gör nightmare dungeons 95 typ.
Rätt galen build det här. Ska tydligen bli nerfad inför nästa säsong tillsammans med nån barbarbuild.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Ja men skulle det inte vara 35% ?
Såg att det stod 25 på buffén i spelet.

Dom verkar inte ha fixat det än ? Men är det verkligen 35% då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Dom verkar inte ha fixat det än ? Men är det verkligen 35% då ?

Ingen aning, dingade 100 på necron igår iaf. Så nu ska jag lvla klart sorcen.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Har beställt en gaming dator nu, lirat många timmar på min xbox men som jag har förstått det behöver jag köpa en version på battle.net eller steam nu. Finns det några nackdelar med att köra på steam versionen över battle.net? Hur hade ni gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Err0ld:

Har beställt en gaming dator nu, lirat många timmar på min xbox men som jag har förstått det behöver jag köpa en version på battle.net eller steam nu. Finns det några nackdelar med att köra på steam versionen över battle.net? Hur hade ni gjort?

Om du föredrar steam så köp spelet där annars inte. Ingen större skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Err0ld:

Har beställt en gaming dator nu, lirat många timmar på min xbox men som jag har förstått det behöver jag köpa en version på battle.net eller steam nu. Finns det några nackdelar med att köra på steam versionen över battle.net? Hur hade ni gjort?

Oavsett vart du köper det på PC så spelar du genom battle.net-klienten.

Har du dessutom använt ditt vanliga battle.net konto på xboxet när du spelat D4 så behåller du all sparad data och karaktärer från detta när du sen loggar in på pc

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Blizzard har tydligen gjort en undersökning gällande vad vi är beredda att betala för kommande expansion.

https://www.gamestar.de/artikel/diablo-4-blizzard-100-dollar-...

Var går gränsen för er?

Edit: Det är ett rykte men ett ganska specifikt sådant.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Blizzard har tydligen gjort en undersökning gällande vad vi är beredda att betala för kommande expansion.

https://www.gamestar.de/artikel/diablo-4-blizzard-100-dollar-...

<Uppladdad bildlänk>

Var går gränsen för er?

Edit: Det är ett rykte men ett ganska specifikt sådant.

D4 levde inte upp till mina förväntningar så jag kommer troligtvis avvakta med expansion tills det hamnar på rea.

Det beror väl på lite hur mycket nytt det blir i expansionen. Men tänker mig runt 300kr kanske upp emot 400kr. Betalade nästan 1000 kr för d4 och det var lite väl mycket. Det är lite komiskt att de som har köpt d4 nu på rea faktiskt fått ett bättre spel än när jag köpte det eftersom spelet blir lite bättre över tid och så kommer det troligtvis vara med expansionen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Blizzard har tydligen gjort en undersökning gällande vad vi är beredda att betala för kommande expansion.

https://www.gamestar.de/artikel/diablo-4-blizzard-100-dollar-...

<Uppladdad bildlänk>

Var går gränsen för er?

Edit: Det är ett rykte men ett ganska specifikt sådant.

~500 kr kanske en exp är värd. Struntar i allt som är kosmetiskt, och om det börjar säljas vissa uniques / aspects för pengar enbart så behöver man inte ens fundera i 3 sekunder, utan bojkott direkt.

Fast vete fan om man ens är intresserad av D4 när expen kommer. De har gjorts så amatörmässigt jobb hittills. Och att ens fundera på att lägga mer chestspace bakom paywall är bara löjligt. När spelet är så bloatat med "fysiska" föremål.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.