Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Ok, tack. Om man startar en ”seasonal character” är det något nytt säsongsbaserat som blöder över och ”stör” i story kampanjen innan man klarat av den?

Nej du kan inte börja med de nya innan du är klar med kampanjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Ok, tack. Om man startar en ”seasonal character” är det något nytt säsongsbaserat som blöder över och ”stör” i story kampanjen innan man klarat av den?

Min rekommendation är snarare tvärtom. Skapa en season, kör i ditt tempo utan stress. Man får lite fördelar att spela season. Sen när säsongen är slut så blir din gubbe en vanlig, icke season, gubbe

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Ok, tack. Om man startar en ”seasonal character” är det något nytt säsongsbaserat som blöder över och ”stör” i story kampanjen innan man klarat av den?

Som andra säger, start en gubbe i nya säsongen och sen kör på i ditt egna tempo. Vill du ta del av nya innehållet i säsongen gör du det efter att du är klar med storyn.

Detta kanske är lite överkurs för någon som precis ska börja, men hade jag varit ny hade jag iaf velat vara medveten om att så är fallet. Vissa saker man låser upp är för alla framtida gubbar också.

* Tex mount kommer, enligt mig, rätt sent i main storyn. Har du låst upp detta på en gubbe kan alla nya gubbar du startar rida direkt. Därför finns där vissa fördelar med att göra så mycket som möjligt på en första karaktär innan man grenar sig.

* Du kommer hitta "statues of lilith", dessa finns alltid på exakt samma ställe och där finns ett fixed antal. Varje staty ger dig en mindre passiv buff. Tar man in alla 100+ statyer blir buffen inte så liten längre. Plockar du alla dessa på en karaktär är det precis som med hästen, alla nya gubbar får det direkt vid start.

* Där finns reputation för varje zone, där finns 5 totalt. Denna är lite obskyrt döljt, om du frågar mig, bakom att när man har stora kartan uppe trycka "W" på datorn. Då ser man hur man ligger till med de olika zonerna. Där finns 5 nivåer för varje zone och har du låste upp dessa en gång får nya karaktärer även de passiva grejerna (skill points, antal potions, paragon points, osv) utan att man behöver farma det igen.
I detta fallet kan du maxa zone 1 på en gubbe, zone 2 på nästa och zone 3 på en tredje. Men eftersom det är "max ranken" man har uppnått som avgör är det fördelaktigt att satsa på att maxa en zon i taget.

Men sen är det lite hur man är som person, jag gillar att spela "effektivt". Det är en del av nöjet för mig att göra det så bra som möjligt. Men det byter ofta att man snabbar sig igenom mycket och alla gillar inte att lira så. Gör vad som passar dig.

**************

I övrigt för nya säsongen har mycket blivit bättre, min rogue har blivit lvl 72 och jag har knappt rört nightmaredungeons. Fokuserar på rep med nya faction som jag snart är max med och legion/worldboss events. Känns betydligt roligare än förra där man pre lvl 60 började spamma nightmaredugenons...
Om jag ska klaga på något är det att man inte kan "stacka" upp kistorna man får av trädet som är en del av att farma den nya reputation. Varför ska jag behöva avbryta mid farm för att åka dit och hämta lådan för att fortsätta? Det känns bara så jäkla klumpigt. Hade man kunna få ha 5-10st man kunde ackumulera hade det känns helt annorlunda (tror jag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toarulle:

Nej du kan inte börja med de nya innan du är klar med kampanjen.

Skrivet av FX9:

Min rekommendation är snarare tvärtom. Skapa en season, kör i ditt tempo utan stress. Man får lite fördelar att spela season. Sen när säsongen är slut så blir din gubbe en vanlig, icke season, gubbe

Skrivet av imo:

Som andra säger, start en gubbe i nya säsongen och sen kör på i ditt egna tempo. Vill du ta del av nya innehållet i säsongen gör du det efter att du är klar med storyn.

Detta kanske är lite överkurs för någon som precis ska börja, men hade jag varit ny hade jag iaf velat vara medveten om att så är fallet. Vissa saker man låser upp är för alla framtida gubbar också.

* Tex mount kommer, enligt mig, rätt sent i main storyn. Har du låst upp detta på en gubbe kan alla nya gubbar du startar rida direkt. Därför finns där vissa fördelar med att göra så mycket som möjligt på en första karaktär innan man grenar sig.

* Du kommer hitta "statues of lilith", dessa finns alltid på exakt samma ställe och där finns ett fixed antal. Varje staty ger dig en mindre passiv buff. Tar man in alla 100+ statyer blir buffen inte så liten längre. Plockar du alla dessa på en karaktär är det precis som med hästen, alla nya gubbar får det direkt vid start.

* Där finns reputation för varje zone, där finns 5 totalt. Denna är lite obskyrt döljt, om du frågar mig, bakom att när man har stora kartan uppe trycka "W" på datorn. Då ser man hur man ligger till med de olika zonerna. Där finns 5 nivåer för varje zone och har du låste upp dessa en gång får nya karaktärer även de passiva grejerna (skill points, antal potions, paragon points, osv) utan att man behöver farma det igen.
I detta fallet kan du maxa zone 1 på en gubbe, zone 2 på nästa och zone 3 på en tredje. Men eftersom det är "max ranken" man har uppnått som avgör är det fördelaktigt att satsa på att maxa en zon i taget.

Men sen är det lite hur man är som person, jag gillar att spela "effektivt". Det är en del av nöjet för mig att göra det så bra som möjligt. Men det byter ofta att man snabbar sig igenom mycket och alla gillar inte att lira så. Gör vad som passar dig.

**************

I övrigt för nya säsongen har mycket blivit bättre, min rogue har blivit lvl 72 och jag har knappt rört nightmaredungeons. Fokuserar på rep med nya faction som jag snart är max med och legion/worldboss events. Känns betydligt roligare än förra där man pre lvl 60 började spamma nightmaredugenons...
Om jag ska klaga på något är det att man inte kan "stacka" upp kistorna man får av trädet som är en del av att farma den nya reputation. Varför ska jag behöva avbryta mid farm för att åka dit och hämta lådan för att fortsätta? Det känns bara så jäkla klumpigt. Hade man kunna få ha 5-10st man kunde ackumulera hade det känns helt annorlunda (tror jag).

Tack för alla svar det hjälpte en hel del för att förstå hur det ligger till. Så vad jag förstår så kan man inte ta del av ”Säsong 2” alls innan man är klar med storykampanjen. Efter man är klar med den är det en speciell quest som låses upp och startar ”Säsong 2” storyn? Vad säger ni generellt om ”builds” är det rekommenderat att följa en ”buildguide” eller kan man göra sin egen och fortfarande ta sig igenom storyn utan problem (eller är risken att man stöter på en svårighetsvägg längre fram om man inte följer en välbeprövad build)?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Tack för alla svar det hjälpte en hel del för att förstå hur det ligger till. Så vad jag förstår så kan man inte ta del av ”Säsong 2” alls innan man är klar med storykampanjen. Efter man är klar med den är det en speciell quest som låses upp och startar ”Säsong 2” storyn? Vad säger ni generellt om ”builds” är det rekommenderat att följa en ”buildguide” eller kan man göra sin egen och fortfarande ta sig igenom storyn utan problem (eller är risken att man stöter på en svårighetsvägg längre fram om man inte följer en välbeprövad build)?

Är precis som du säger med story så är bara att köra på season.

Du kan spela igenom kampanjen hur som helst. Det är billig att respecca, det blir dyrare ju högre level du blir men det blir aldrig ett problem ( Det blir dock ett jävla krånglande på slutet men det är en helt annan sak).
Så när du kör kampanj är det bara att köra o testa olika skills, specca om och testa en annan skill. Du kan göra det vart som helst när som helst.

I början har du förmodligen inte ens någon gear som gör ena eller andra skills bättre så är bara att byta hej vilt o testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Tack för alla svar det hjälpte en hel del för att förstå hur det ligger till. Så vad jag förstår så kan man inte ta del av ”Säsong 2” alls innan man är klar med storykampanjen. Efter man är klar med den är det en speciell quest som låses upp och startar ”Säsong 2” storyn? Vad säger ni generellt om ”builds” är det rekommenderat att följa en ”buildguide” eller kan man göra sin egen och fortfarande ta sig igenom storyn utan problem (eller är risken att man stöter på en svårighetsvägg längre fram om man inte följer en välbeprövad build)?

Skulle rekommendera att du kör på egen build på World Tier 1. Sen när du går upp till svårare nivåer kan du kika på någon build som låter rolig för dig. En sak om gear i början är att det viktigaste att byta är ditt vapen. Allt annat kan du ha ganska länge. Så slösa inget guld på att uppgradera gear eller byta stats tills du går upp i senare WT.

Viktigaste är att ha kul när du spelar.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Tycker det är skönt slippa stressen att inte köra säsong, man har ju alltid en period man inte pallar köra kanske sen inser man att man halkat efter så får man stressa sig och spela det tycker jag inte är kul. Jobbar sakta på min ww-barb lvl77 och klarar sakta lvl 23 nightmare dungeons allt eftersom man får bättre gear på tier 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Skulle rekommendera att du kör på egen build på World Tier 1. Sen när du går upp till svårare nivåer kan du kika på någon build som låter rolig för dig. En sak om gear i början är att det viktigaste att byta är ditt vapen. Allt annat kan du ha ganska länge. Så slösa inget guld på att uppgradera gear eller byta stats tills du går upp i senare WT.

Viktigaste är att ha kul när du spelar.

Tack, kommer försöka köra efter eget huvud så gott det går och kolla upp lite syngergieffekter mellan olika skills jag tycker om. Håller precis på och läser en guide om hur det här med olika vapen och skills fungerar, speciellt om man spelar en Barbarian som kan ha 4 vapen ”equipped” samtidigt.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Fick ett erbjudande på mail från Bllizzard. €39.90 nu fram till 14:e november.
Kan inte euron sjunka som en sten, så kanske det blir aktuellt med ett köp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Fick ett erbjudande på mail från Bllizzard. €39.90 nu fram till 14:e november.
Kan inte euron sjunka som en sten, så kanske det blir aktuellt med ett köp?

Finns många åsikter om D4, men senaste säsongen är verkligen kanon och för det priset så är det ett solklart köp enligt mig.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Hej, var lite snabb på avtryckarfingret och slog till på ”Premium Battle Pass”. Har ändå spelat D4 nonstop och tycker verkligen det är väldigt kul. Jag fick för mig att man skulle få en massa ytterligare kul grejor när man måste upp ”Premium Battle Pass”:

2 Sets of Armor Cosmetics per class (10 total)
19 Weapon Cosmetics
2 Emotes per class (10 total)
2 Headstones, Town Portals, and Titles
2 Mounts and Mount Armors
5 Mount Trophies
700 Platinum

Knappt något av detta har jag dock fått tillgång till. Det är först efteråt som jag förstått att man inte får tillgång till detta direkt utan att det låses upp i takt med att man spelar spelet. Min fråga lyder, räcker det att spela kampanjen för att allt skall låsas upp eller måste jag också dyka in i den specifika ”Season of Blood” också efteråt?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Hej, var lite snabb på avtryckarfingret och slog till på ”Premium Battle Pass”. Har ändå spelat D4 nonstop och tycker verkligen det är väldigt kul. Jag fick för mig att man skulle få en massa ytterligare kul grejor när man måste upp ”Premium Battle Pass”:

2 Sets of Armor Cosmetics per class (10 total)
19 Weapon Cosmetics
2 Emotes per class (10 total)
2 Headstones, Town Portals, and Titles
2 Mounts and Mount Armors
5 Mount Trophies
700 Platinum

Knappt något av detta har jag dock fått tillgång till. Det är först efteråt som jag förstått att man inte får tillgång till detta direkt utan att det låses upp i takt med att man spelar spelet. Min fråga lyder, räcker det att spela kampanjen för att allt skall låsas upp eller måste jag också dyka in i den specifika ”Season of Blood” också efteråt?

Det är enbart uppdragen för Season som ger poäng för upplåsning av ovan. Klickar du på U får du upp menyn för detta.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Finns många åsikter om D4, men senaste säsongen är verkligen kanon och för det priset så är det ett solklart köp enligt mig.

Exakt vad innehåller en ny säsong? Nya miljöer, nya monster? Eller är det bara ny kosmetisk loot?

Erbjudande är annars rätt så lockande, även om det fortfarande är 480kr.
Jag spelade många timmar förra helgen när det var free to play upp till lvl 20. Men det gick så vansinnigt fort att levla. Speciellt om man hoppade in i "end game" direkt med en ny gubbe. Och då spelade jag i huvudsak för att plocka alla Staues of Lilith som man kunde komma åt < lvl 20.
Är mest intresserad av storyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Exakt vad innehåller en ny säsong? Nya miljöer, nya monster? Eller är det bara ny kosmetisk loot?

Erbjudande är annars rätt så lockande, även om det fortfarande är 480kr.
Jag spelade många timmar förra helgen när det var free to play upp till lvl 20. Men det gick så vansinnigt fort att levla. Speciellt om man hoppade in i "end game" direkt med en ny gubbe. Och då spelade jag i huvudsak för att plocka alla Staues of Lilith som man kunde komma åt < lvl 20.
Är mest intresserad av storyn.

Vanligtvis nån slags ny spelmekanik som är unik för säsongen. Kanske extra XP eller nått nytt spelläge. Samt kosmetiskt skräp såklart

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Det är enbart uppdragen för Season som ger poäng för upplåsning av ovan. Klickar du på U får du upp menyn för detta.

Spelar på PS5 men tror jag förstår vilken meny du menar.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Expansion redan?
De jobbar alltså på en expansion till ett spel dem knappt är halv färdiga med?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Expansion redan?
De jobbar alltså på en expansion till ett spel dem knappt är halv färdiga med?

Jag håller med, vad håller de på med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Expansion redan?
De jobbar alltså på en expansion till ett spel dem knappt är halv färdiga med?

Jo tyvärr, man får hoppas på nått riktigt bra
Samma som att dom redan "rear" ut spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Expansion redan?
De jobbar alltså på en expansion till ett spel dem knappt är halv färdiga med?

Det var väl redan klart att det ska komma en expansion per år. Sen är det ett helt år tills det släpps.
Men å andra sidan så känns det som en förhastad utannonsering av expansion.
Hade kanske varit mer passande att visa upp det nästa sommar eller nåt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zippeer:

Expansion redan?
De jobbar alltså på en expansion till ett spel dem knappt är halv färdiga med?

Standard i spelvärlden numera. De har två lag med utvecklare, en som jobbar med framtida patchar till den version av spelet som ska släppas eller redan är ute, och en andra grupp som jobbar med (nästa) expansion(er).

Så varför inte lägga allt folk i samma korg och jobba dubbelt så snabbt på en grej åt gången?

Svar: för att det inte är effektivt användande av resurser - man får inte ut mer produktivitet bara av att kasta fler varma kroppar i en stor hög. Sedan så blir spelarna arga och lämnar när det inte kommer något nytt i spelet de redan spelar medans alla utvecklarna jobbar på expansionen.

Så därför delas det upp. Man har lärt sig att jobba så genom praktiska erfarenheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Expansion redan?
De jobbar alltså på en expansion till ett spel dem knappt är halv färdiga med?

Inget konstigt med det, den lär ju ändå komma först om ett år och tills dess lär dom släppa massor med grejer till huvudspelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Spelar på PS5 men tror jag förstår vilken meny du menar.

Touchplattan och sen väljer du Season och sen längst ner där du ser exakt vilken level du behöver vara för att låsa upp dom olika kosmetiska sakerna.
Trycker du fyrkant så får du upp en överblick av dom olika valen, Free, Premium och Accelerated.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Touchplattan och sen väljer du Season och sen längst ner där du ser exakt vilken level du behöver vara för att låsa upp dom olika kosmetiska sakerna.
Trycker du fyrkant så får du upp en överblick av dom olika valen, Free, Premium och Accelerated.

Ja precis, tack. Sen var jag förstår så låser man upp ”Aspects” även för andra klasser (måste vara detta som menas med account wide”)? Låt säga att jag spelar igenom en ”dungeon” med min barbar och priset för att ha klarat av bossen är en Aspect för en Necromancer. Om jag skulle spela igenom spelet en andra gång så hade just den ”Aspect” varit upplåst redan från start, har jag förstått det rätt?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Ja precis, tack. Sen var jag förstår så låser man upp ”Aspects” även för andra klasser (måste vara detta som menas med account wide”)? Låt säga att jag spelar igenom en ”dungeon” med min barbar och priset för att ha klarat av bossen är en Aspect för en Necromancer. Om jag skulle spela igenom spelet en andra gång så hade just den ”Aspect” varit upplåst redan från start, har jag förstått det rätt?

Precis så, inom samma realm. Dvs inom softcore/hardcore och season/eternal.

Men lirar du bara typ softcore seasonal så ja

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Precis så, inom samma realm. Dvs inom softcore/hardcore och season/eternal.

Men lirar du bara typ softcore seasonal så ja

Ok, spelar Season 2 nu (ej hardcore) och samtliga aspekter låses även upp för eventuella framtida ”Eternal realm” karaktärer?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Gjorde ett försök på Duriel för att kolla hur han var. Var busenkelt faktiskt så jag körde en gång till.
Fick dock ingen spännande loot. Kör Necromancer som blood surge summoner.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Ok, spelar Season 2 nu (ej hardcore) och samtliga aspekter låses även upp för eventuella framtida ”Eternal realm” karaktärer?

Precis så, i slutet av säsongen går din progress till eternal realm.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Hela upplägget med att tvingas skapa en helt ny karaktär vid varje säsong är märkligt man bygger ju upp sin karaktär och vill spela med den inte göra om hela resan var 3 månad. Har en level 100 Sorcerer men spelar bara Eternal Realm och där är det som bekant rätt så dött. Att inte ens kunna spela om storymode eller bara delar ur storyn som man kunde i Diablo 3 är synnerligen dåligt.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Inget konstigt med det, den lär ju ändå komma först om ett år och tills dess lär dom släppa massor med grejer till huvudspelet.

Problemet är väl främst att det blir lite som ett hån mot oss som är lite besvikna på spelet. Betala mer för att få mer.

Ända sedan d2 har jag varit galet taggad på varenda Diablo nyhet/släpp. D4 har tagit det ifrån mig, tyvärr.

Jag kommer förmodligen i slutändan att köpa expansionen men jag kan nog hålla mig tills det blir rea på det.