Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satariel:

Hela upplägget med att tvingas skapa en helt ny karaktär vid varje säsong är märkligt man bygger ju upp sin karaktär och vill spela med den inte göra om hela resan var 3 månad. Har en level 100 Sorcerer men spelar bara Eternal Realm och där är det som bekant rätt så dött. Att inte ens kunna spela om storymode eller bara delar ur storyn som man kunde i Diablo 3 är synnerligen dåligt.

Är det något spel av denna typ som kör med säsonger där man får behålla sin gamla gubbe att spela med?
Vitsen med säsonger är att man börjar om på nytt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Är det något spel av denna typ som kör med säsonger där man får behålla sin gamla gubbe att spela med?
Vitsen med säsonger är att man börjar om på nytt.

Jo fast då blir det som två olika spel och jag har noll intresse av att göra om 0-100 resan var tredje månad det kommer bara inte att hända. Det minsta Blizzard kunde ha gjort är att låta oss spela hela eller delar av storyn igen som i Diablo 3 nu känns Eternal helt dött och jag kommer nog avinstallera snart faktiskt.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satariel:

Hela upplägget med att tvingas skapa en helt ny karaktär vid varje säsong är märkligt man bygger ju upp sin karaktär och vill spela med den inte göra om hela resan var 3 månad. Har en level 100 Sorcerer men spelar bara Eternal Realm och där är det som bekant rätt så dött. Att inte ens kunna spela om storymode eller bara delar ur storyn som man kunde i Diablo 3 är synnerligen dåligt.

Såhär har det fungerat i denna typ av säsonger i 20 år typ...hela konceptet är just ATT man ska bygga en ny karaktär varje säsong. Vill man inte det så spelar man "eternal" eller vad det heter i respektive spel.

Många kommer tillbaka till spelet gång på gång för att starta en ny karaktär med lite nya saker varje säsong.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Dom här nya bossarna där man kan ”farma” unika föremål, har ni koll på om de har någon slags cooldown på unika föremål?
Vid tre tillfällen nu har jag slagit ner Grigoire två gånger på en dag. Första gången droppas en unik, dock inte den jag vill ja (så klart), andra gången droppas ingen unik. Vill veta om de är värt att vänta döda honom en gång till idag eller om man ska vänta

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte att det tar sådan tid att komma igång.
jag gillar inte aspects att sättta i vapen. Känns som att de vill att man ska grinda mindre och speca om hela tiden.
Saknar känslan från Diablo 3 att grinda gear.
Nu känns det som att det fruktansvärd lång tid att komma igång med renown etc.
Orkade bara spela till lvl 20 i s02. Tröttnade ganska snabbt tyvärr

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag gillar inte att det tar sådan tid att komma igång.
jag gillar inte aspects att sättta i vapen. Känns som att de vill att man ska grinda mindre och speca om hela tiden.
Saknar känslan från Diablo 3 att grinda gear.
Nu känns det som att det fruktansvärd lång tid att komma igång med renown etc.
Orkade bara spela till lvl 20 i s02. Tröttnade ganska snabbt tyvärr

Har du gjort all renown så behöver du inte göra det igen.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Dom här nya bossarna där man kan ”farma” unika föremål, har ni koll på om de har någon slags cooldown på unika föremål?
Vid tre tillfällen nu har jag slagit ner Grigoire två gånger på en dag. Första gången droppas en unik, dock inte den jag vill ja (så klart), andra gången droppas ingen unik. Vill veta om de är värt att vänta döda honom en gång till idag eller om man ska vänta

Finns ingen begränsning. Döda bossarna på T4 och hur många gånger som helst per dag och du har lika stor chans till unika items. Men det är viss % chans på varje item, så inte ”garanterat”. Men egentligen garanterat för det är bara att pumpa på och du får flera av samma till slut 🫡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Finns ingen begränsning. Döda bossarna på T4 och hur många gånger som helst per dag och du har lika stor chans till unika items. Men det är viss % chans på varje item, så inte ”garanterat”. Men egentligen garanterat för det är bara att pumpa på och du får flera av samma till slut 🫡

Aha, bara tänkte eftersom jag alltid fått en unik första gången med aldrig den andra gången samma dag. Men då fortsätter jag att nöta

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Har du gjort all renown så behöver du inte göra det igen.

Det har jag gjort och det stämmer ju inte riktigt.
Måste ju hitta vissa portaler och göra om alla "boss-områden" tycker det är riktigt tröttsamt.
personligen tycker jag det tar för lång tid innan man kommer igång och kan börja grinda dungeons.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det har jag gjort och det stämmer ju inte riktigt.
Måste ju hitta vissa portaler och göra om alla "boss-områden" tycker det är riktigt tröttsamt.
personligen tycker jag det tar för lång tid innan man kommer igång och kan börja grinda dungeons.

Från och med nu i s2 ska detta följa med framöver. In och spela

Du kan grinda dungeons direkt om du så vill, från typ level 10. Så får du låst upp aspects tills du är högre level.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Såhär har det fungerat i denna typ av säsonger i 20 år typ...hela konceptet är just ATT man ska bygga en ny karaktär varje säsong. Vill man inte det så spelar man "eternal" eller vad det heter i respektive spel.

Många kommer tillbaka till spelet gång på gång för att starta en ny karaktär med lite nya saker varje säsong.

Svagt argument, bara för att det fungerat så i 20 år betyder det inte att det är ett bra system, eller att det inte går att förändra.
Folk vill ha progress, utan att behöva börja om var tredje månad, och visst finns det "eternal realm", men det är inte svaret som jag letar efter, utan jag vill ha något långsiktigt, som gäller alla, utan att dela upp communityn i olika säsonger.
Ge oss mer evergreen system! Utan att behöva reprogressa, eller lära om sig allt man lärt sig om sin karaktär.
Mer hållbara lösningar, som respekterar ens tid!

För min del och många andra, får gärna Diablo bli mer som Wow.
Och det ser ut som Blizzard lyssnat, enligt läckor så kommer det introduceras raids i nästa expansion, något jag ser fram emot.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det har jag gjort och det stämmer ju inte riktigt.
Måste ju hitta vissa portaler och göra om alla "boss-områden" tycker det är riktigt tröttsamt.
personligen tycker jag det tar för lång tid innan man kommer igång och kan börja grinda dungeons.

Jag läser mer att du vill hata på spelet bara för att hata. Hade du vart riktigt intresserad så hade du nog läst på lite och förstått att allt du trott inte är sant 😅 (säger detta skämtsamt och vill inte steppa på tårna)

Läs lite guides kanske och se vad är nytt? En nyckelroll i s2 var just att du slipper allt sånt trimstrams. Samt så ska leveling bara mycket enklare och du ska dessutom ha det lättare att komma igång genom att unlocka vissa aspekts.
Sen att lägga aspekt på vapen är inte ett måste, utan tvärtom.. dummaste man kan göra vid leveling är att lägga Aspects på vapen tills du nått T4 och har en Ancestral som kanske inte byts ut på direkten. Hittar du en ”livsviktig” aspect för din build så ska dessa läggas på neck eller ringar och inte bytas ut på lång tid under Levlandet. Främst för att det är lite skillnad på sådant men också för att vapen är den som gör störst skillnad och du vill inte låsa dig/tvingas välja mellan aspekt eller weapons damage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Svagt argument, bara för att det fungerat så i 20 år betyder det inte att det är ett bra system, eller att det inte går att förändra.
Folk vill ha progress, utan att behöva börja om var tredje månad, och visst finns det "eternal realm", men det är inte svaret som jag letar efter, utan jag vill ha något långsiktigt, som gäller alla, utan att dela upp communityn i olika säsonger.
Ge oss mer evergreen system! Utan att behöva reprogressa, eller lära om sig allt man lärt sig om sin karaktär.
Mer hållbara lösningar, som respekterar ens tid!

För min del och många andra, får gärna Diablo bli mer som Wow.
Och det ser ut som Blizzard lyssnat, enligt läckor så kommer det introduceras raids i nästa expansion, något jag ser fram emot.

Folk som du pratar om är en minoritet när det kommer till ARPG och detsamma nu när man ser WoW Classic osv.

Blizzard följer deras D3 säsong som blev bättre och bättre men också följer Path Of Exile som lyckats riktigt rejält på den fronten också.

I slutändan så är denna början folk söker för det är roligt att ”börja om” med ALLA och lära sig ”nytt” då det förändrats lite med vilken build som är starkast och nya mechanics och bossar.

Skulle det vara efternal så skulle alla logga in 5 minuter för att avklara nya bossen, få lite nya items sen logga ut igen.
Med säsonger så blir det lite som ett ”nytt” spel man spelar några veckor/månader och sen tar en paus tills nästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Svagt argument, bara för att det fungerat så i 20 år betyder det inte att det är ett bra system, eller att det inte går att förändra.
Folk vill ha progress, utan att behöva börja om var tredje månad, och visst finns det "eternal realm", men det är inte svaret som jag letar efter, utan jag vill ha något långsiktigt, som gäller alla, utan att dela upp communityn i olika säsonger.
Ge oss mer evergreen system! Utan att behöva reprogressa, eller lära om sig allt man lärt sig om sin karaktär.
Mer hållbara lösningar, som respekterar ens tid!

För min del och många andra, får gärna Diablo bli mer som Wow.
Och det ser ut som Blizzard lyssnat, enligt läckor så kommer det introduceras raids i nästa expansion, något jag ser fram emot.

Att säsongerna finns kvar är ju ett kvitto på att dom flesta tycker om det sättet att spela. Att det med nya teman blir nya sätt att spela sin klass tycker jag är väldigt kul.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Jag läser mer att du vill hata på spelet bara för att hata. Hade du vart riktigt intresserad så hade du nog läst på lite och förstått att allt du trott inte är sant 😅 (säger detta skämtsamt och vill inte steppa på tårna)

Läs lite guides kanske och se vad är nytt? En nyckelroll i s2 var just att du slipper allt sånt trimstrams. Samt så ska leveling bara mycket enklare och du ska dessutom ha det lättare att komma igång genom att unlocka vissa aspekts.
Sen att lägga aspekt på vapen är inte ett måste, utan tvärtom.. dummaste man kan göra vid leveling är att lägga Aspects på vapen tills du nått T4 och har en Ancestral som kanske inte byts ut på direkten. Hittar du en ”livsviktig” aspect för din build så ska dessa läggas på neck eller ringar och inte bytas ut på lång tid under Levlandet. Främst för att det är lite skillnad på sådant men också för att vapen är den som gör störst skillnad och du vill inte låsa dig/tvingas välja mellan aspekt eller weapons damage.

Nej jag vill så gärna gilla spelet.
Jag skapade en ny karaktär i s02 och får leta vissa waypoints etc, men du säger att det inte stämmer? Märkligt.
Är ju hur mycket renown-poäng som helst, innan man får 4 paragon skills.
Altaren och vissa waypoints är klara såklart, men tycker att det borde vara 100% klart inte 70% som det är nu.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Svagt argument, bara för att det fungerat så i 20 år betyder det inte att det är ett bra system, eller att det inte går att förändra.
Folk vill ha progress, utan att behöva börja om var tredje månad, och visst finns det "eternal realm", men det är inte svaret som jag letar efter, utan jag vill ha något långsiktigt, som gäller alla, utan att dela upp communityn i olika säsonger.
Ge oss mer evergreen system! Utan att behöva reprogressa, eller lära om sig allt man lärt sig om sin karaktär.
Mer hållbara lösningar, som respekterar ens tid!

För min del och många andra, får gärna Diablo bli mer som Wow.
Och det ser ut som Blizzard lyssnat, enligt läckor så kommer det introduceras raids i nästa expansion, något jag ser fram emot.

Klart det är ett svagt argument, jag argumenterade inte för att det är så här det måste fungera. Jag upplyste dig om att det är såhär det fungerar.

I nuläget får du välja eternal eller låta bli att spela helt enkelt.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Nej jag vill så gärna gilla spelet.
Jag skapade en ny karaktär i s02 och får leta vissa waypoints etc, men du säger att det inte stämmer? Märkligt.
Är ju hur mycket renown-poäng som helst, innan man får 4 paragon skills.
Altaren och vissa waypoints är klara såklart, men tycker att det borde vara 100% klart inte 70% som det är nu.

Har du gjort renown tidigare så får du den undre raden direkt på nya gubbar, skill, paragon points osv. Se bild.
Du kan fortfarande välja att samla renown för att få den övre raden, xp + guld.

Om du inte fått den undre raden på din karaktär även fast du gjort det tidigare på annan karaktär, så kan du behöva logga in och ut på den gamla karaktär.

Permalänk
Medlem

Mycket gnäll från anti D4 hållet & diskussionen kan avslutas med att denne person har vuxit ifrån såna här spel. Svårare än så är det inte, det är inte längre din typ av spel.

End of discussion.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pajjann:

Har du gjort renown tidigare så får du den undre raden direkt på nya gubbar, skill, paragon points osv. Se bild.
Du kan fortfarande välja att samla renown för att få den övre raden, xp + guld.

Om du inte fått den undre raden på din karaktär även fast du gjort det tidigare på annan karaktär, så kan du behöva logga in och ut på den gamla karaktär.

<Uppladdad bildlänk>

Jag har inte fått hela undre raden. Trots att jag klarat det i eternal och i s01...
Så du menar att det inte fungera för mig?
Det är sådan här inkonsekvens som gör att man tappar lust och ork

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag har inte fått hela undre raden. Trots att jag klarat det i eternal och i s01...
Så du menar att det inte fungera för mig?
Det är sådan här inkonsekvens som gör att man tappar lust och ork

Det kom i Season 2. Så allt följer med in i nästa säsong framöver.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Det kom i Season 2. Så allt följer med in i nästa säsong framöver.

Ah ok, så jag har inte full renown NU, men i season 3?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag har inte fått hela undre raden. Trots att jag klarat det i eternal och i s01...
Så du menar att det inte fungera för mig?
Det är sådan här inkonsekvens som gör att man tappar lust och ork

Hade du full renown i S1 så ska du ha hela undre raden i S2. Har du testat att logga in/ut på din gamla karaktär där du har full renown ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ah ok, så jag har inte full renown NU, men i season 3?

Har du inte farmat det sen tidigare, alltså inte gjort all/någon renown, eller bara delvis, så får du bara den delen du har gjort NU & framöver.

Har du farmat alla renown rewards i pre-season 1 eller season 1, så har du alla talents och paragon idag & för alltid framåt, på alla gubbar.

Du behåller portaler mellan seasons, dom har nog lagt till fler portaler (därför det ser ut som man inte har dom längre). Men portalerna ska framöver också följa med mellan seasons.

Det ända som egentligen inte följer med mellan seasons, är seasonal characters som alla vet, ska hoppa över till eternal realm så man får börja en ny gubbe var season.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Har du inte farmat det sen tidigare, alltså inte gjort all/någon renown, eller bara delvis, så får du bara den delen du har gjort NU & framöver.

Har du farmat alla renown rewards i pre-season 1 eller season 1, så har du alla talents och paragon idag & för alltid framåt, på alla gubbar.

Du behåller portaler mellan seasons, dom har nog lagt till fler portaler (därför det ser ut som man inte har dom längre). Men portalerna ska framöver också följa med mellan seasons.

Det ända som egentligen inte följer med mellan seasons, är seasonal characters som alla vet, ska hoppa över till eternal realm så man får börja en ny gubbe var season.

Hmm, jag farmde allt i säsong 1, undrar varför jag inte har det nu.
Jag får undersöka saken.
Det sjuka i s1 var ju att man var tvungen att starta eternal 1 gång och sedan starta season 1, är det något liknande för season 2 kanske?

Ingen skillnad.
provade att logga in på de tidigare karaktärerna där jag har full renown.
I season 2 är det inte så.. Trött jag blir. Vet inte varför det inte fungerar.

Edit:
Hittade detta på reddit som förklarade det bra, nu förstår jag

"You won't have all the levels done for renown, but you have all the rewards (see green check marks). You don't get the gold/exp for each level, but you do get the obols, paragon points, skill points and potion total associated with each level previously finished."

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Edit:
Hittade detta på reddit som förklarade det bra, nu förstår jag

"You won't have all the levels done for renown, but you have all the rewards (see green check marks). You don't get the gold/exp for each level, but you do get the obols, paragon points, skill points and potion total associated with each level previously finished."

Var ju precis det han visade med bilden i inlägget ovanför. 🤦

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Var ju precis det han visade med bilden i inlägget ovanför. 🤦

Jag missförstod helt enkelt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Edit:
Hittade detta på reddit som förklarade det bra, nu förstår jag

"You won't have all the levels done for renown, but you have all the rewards (see green check marks). You don't get the gold/exp for each level, but you do get the obols, paragon points, skill points and potion total associated with each level previously finished."

Vad bra att det funkar för dig nu.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Har bytt build till Blood Surge (utan minions). Saknar Soulbrand och jag försöker få bättre stats på Flickerboots.
Går rätt bra faktiskt. Säsong 2 är väldigt mycket roligare än första.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Precis blivit 70 och börjat köra Torment. Det droppar ju massvis med legendaries (bruna items). Är det ens värt att jämföra och titta på gula?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Precis blivit 70 och börjat köra Torment. Det droppar ju massvis med legendaries (bruna items). Är det ens värt att jämföra och titta på gula?

Ja tyvärr, då det inte är någon garanti att legendary har vettiga stats. Så tyvärr får du kika på rare (gula) ancestry också.
Legendary är bara en rare som har en aspect.

Du kan ju ha 4 olika stats på ett föremål så du vill ju ha så många bra (och höga) som möjligt.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.