Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotten33:

Addade skill´en ball lightning, men för mig så flög det bara iväg en boll, inte som det gjorde på videon.

Du behöver Gravitational Aspect för att få den effekten. Den kan bara hittas på ett Legendary Item som drop (viktigt att du inte säljer eller salvage legendarys innan du kollat vilken aspect det har).
När du hittar det så extractar du det hos Occultist och sen Imprintar på din amulet först, då du inte byter den så ofta.

Nästa steg är att låsa upp ‍Recharging aspect i Zenith (den dungeon i Fractured Peaks). Den gör att du kommer få tillbaka mana med Chain Lightning (som du ska ha ha som enchantment slot).

Nu i season 2 så är Blood Harvest (dom gröna områdena) oerhört bra att levla och hitta items.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Var har ni för ping ? jag kan inte komma under 100 mycket direkt.... känns skumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Var har ni för ping ? jag kan inte komma under 100 mycket direkt.... känns skumt

Kan inte se på PS5 men igår var det rejält lagg/rubberband några timmar. Idag känns det som vanligt igen.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Varför går det inte att se hur länge man har lirat med gubbarna?

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Du behöver Gravitational Aspect för att få den effekten. Den kan bara hitta på ett Legendary Item som drop (viktigt att du inte säljer eller salvage legendarys innan du kollat vilken aspect det har).
När du hittar det så extractar du det hos Occultist och sen Imprintar på din amulet först, då du inte byter den så ofta.

Nästa steg är att låsa upp ‍Recharging aspect i Zenith (den dungeon i Fractured Peaks). Den gör att du kommer få tillbaka mana med Chain Lightning (som du ska ha ha som enchantment slot).

Nu i season 2 så är Blood Harvest (dom gröna områdena) oerhört bra att levla och hitta items.

så himla bra beskrivning, stort tack

Jag har ju salvaged lite olika saker redan, tänk om jag har gjort mig av med denna redan.
Har sett att det finns aspects att hitta i dungeons också, du vet där under codex of power, där finns den alltså inte?

Missade några saker
Permalänk
Medlem
Skrivet av kotten33:

så himla bra beskrivning, stort tack

Jag har ju salvaged lite olika saker redan, tänk om jag har gjort mig av med denna redan.
Har sett att det finns aspects att hitta i dungeons också, du vet där under codex of power, där finns den alltså inte?

jag kollade min stash och hittade denna, står dock inget om den där aspecten men det pratas om ball lightning.
kan detta vara något vettigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotten33:

jag kollade min stash och hittade denna, står dock inget om den där aspecten men det pratas om ball lightning.
kan detta vara något vettigt?

<Uppladdad bildlänk>

Det är exakt den du ska ha! Den är också så bra den kan bli med maxad procent.
Du behöver inte göra en extract, bara equippa och kör på. När du börjar komma upp mer i lvl så kan du extracta och imprinta på ett bättre item. Men tillsvidare kör på den.

En annan apect du ska ha är Conceit, också en som bara finns som drop.

Edit: När du gör en dungeon för din klass så kan du låsa upp Codex, det är en aspect du kan imprinta hur många ggr du vill.
Men den är alltid på lägsta möjliga effekt (procent/sekund).

Edit 2: Försök hitta så bra dagger som möjligt då den har som passiv stat att du gör 10-30% mer skada på fiender som är nära dig.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Det är exakt den du ska ha! Den är också så bra den kan bli med maxad procent.
Du behöver inte göra en extract, bara equippa och kör på. När du börjar komma upp mer i lvl så kan du extracta och imprinta på ett bättre item. Men tillsvidare kör på den.

En annan apect du ska ha är Conceit, också en som bara finns som drop.

Edit: När du gör en dungeon för din klass så kan du låsa upp Codex, det är en aspect du kan imprinta hur många ggr du vill.
Men den är alltid på lägsta möjliga effekt (procent/sekund).

Edit 2: Försök hitta så bra dagger som möjligt då den har som passiv stat att du gör 10-30% mer skada på fiender som är nära dig.

Har testat den där ball lightning nu och den bara snurrar runt mig väldigt sakta, tyckte inte den gav super mycket faktiskt.
Det som man undrar nu är ju hur fasiken hittar man de aspects som bara bara får vid drops, det kommer bli en djungel att hitta exakt dessa aspect.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotten33:

jag kollade min stash och hittade denna, står dock inget om den där aspecten men det pratas om ball lightning.
kan detta vara något vettigt?

<Uppladdad bildlänk>

Min ball lightning enligt bilden gör vara 23% skada men om man tittar på andra bilder på denna så kan man se att det står 23% |x| [15-25]%

Någon som vet hur man kan få detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotten33:

Min ball lightning enligt bilden gör vara 23% skada men om man tittar på andra bilder på denna så kan man se att det står 23% |x| [15-25]%

Någon som vet hur man kan få detta?

15-25 betyder att aspecten kan vara i om det intervallet.

Som tidigare nämnt så får du alltid den lägsta möjliga genom de aspects som låses upp från dungeons (och som kan användas oändligt många ggr).

För att få 16-25% behöver du hitta en drop som har den aspecten. Vill du ha den på ett annat item än det du hittar den på får du extracta och imprinta den på annat item. Obs att det inte går att extracta en imprintad aspect, så den är förbrukad när du imprintar den.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Vad kommer/kör ni för gubbe denna säsongen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Vad kommer/kör ni för gubbe denna säsongen?

Druid och Barb, dudå Mr :)?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Vad kommer/kör ni för gubbe denna säsongen?

barb!!

Permalänk
Medlem

Barb blir det, själv?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Valde sorc denna säsong också. Lvl 66 och WT4 atm.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Körde Drood pre S1. Necro i S1. Drood i S2.
Blir en Necro nu i S3.
Tänkte köra Bone Spirit i end game (levling med Blood Surge).
Körde Blood Lance i S1 vilket var intressant och kul men lite seg.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Inget. Väntar till idioterna på Blizzard fixar spelet. Verkar som det kommer ta ett tag.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Inget. Väntar till idioterna på Blizzard fixar spelet. Verkar som det kommer ta ett tag.

Vad är det du upplever för problem med spelet?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Vad är det du upplever för problem med spelet?

Extremt tråkigt end game.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

HOTA Barb

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker season 3 känns riktigt tråkigt. Min pet känns meningslöst och traps gör spelet bara mer frustrerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Vad kommer/kör ni för gubbe denna säsongen?

Blir sorc för mig, första gången jag kör det faktiskt. Köpte det under höstrean men inte riktigt satt mig ned och kört ordentligt.

Permalänk
Medlem

Skulle köra en Necro för första gången nu S3.. Den klass som känns som den tråkigaste. Att S3 verkar vara tråkig skit har gjort jag inte orkat ta mig högre än lvl20. Vetefan om jag kommer spela mer innan S4. Denna season är ju riktigt jävla usel. Season of blood var ju riktigt rolig i flera veckor så man hade ju fått upp förhoppningarna..

ändring
Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Druid och Barb, dudå Mr :)?

Skrivet av andreasa64:

Barb blir det, själv?

Vet faktiskt inte. Riktigt svårt denna gång.
Men står nog mellan sorc eller babbe denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Vet faktiskt inte. Riktigt svårt denna gång.
Men står nog mellan sorc eller babbe denna gång.

En vän till mig kör sorc och jag barb, det är en bra kombo eftersom sorc är som en glaskäke men annars är ju necro väldigt trevligt att köra 😊 men någon av dom klasserna sorc och barb är roliga på sitt sätt att köra!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Vet faktiskt inte. Riktigt svårt denna gång.
Men står nog mellan sorc eller babbe denna gång.

Körde babbe för första gången denna säsong, har testat förr men alltid tyckt den är seg att lvla men är mycket bättre nu. Så pangar en HOTA. Riktigt kul faktiskt

Permalänk
Medlem

Loot måste dom fixa, man ska inte behöva gå igenom flera hundra gula i hopp om att nån kan vara användbar som man kan omvandla till en unik.. vad är det för konstigt system ??

Kul när man som lvl 90 ser sacred unika droppa.. helt meningslöst när man spelar tier 4...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Loot måste dom fixa, man ska inte behöva gå igenom flera hundra gula i hopp om att nån kan vara användbar som man kan omvandla till en unik.. vad är det för konstigt system ??

Kul när man som lvl 90 ser sacred unika droppa.. helt meningslöst när man spelar tier 4...

Um....allt som droppar kan inte vara en upgrade?

Byt spel

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Loot måste dom fixa, man ska inte behöva gå igenom flera hundra gula i hopp om att nån kan vara användbar som man kan omvandla till en unik.. vad är det för konstigt system ??

Kul när man som lvl 90 ser sacred unika droppa.. helt meningslöst när man spelar tier 4...

Man omvandlar inte gula till unika. Klart att det blir svårare att hitta uppgraderingar på lvl 90. Du ska farma Duriel för garanterade ilvl 925 unika. Alla monster över lvl 144 (NM dungeons 90+) droppar 925 items. Spela rätt. 😉

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Um....allt som droppar kan inte vara en upgrade?

Byt spel

Skrivet av mAster9:

Man omvandlar inte gula till unika. Klart att det blir svårare att hitta uppgraderingar på lvl 90. Du ska farma Duriel för garanterade ilvl 925 unika. Alla monster över lvl 144 (NM dungeons 90+) droppar 925 items. Spela rätt. 😉

Det är rätt uppenbart att itemization är spelets största problem just nu (men ska tydligen arbetas på inför Season 4)

Det är så sjukt många items som droppar som du öht inte bryr dig ett smack om. Du jagar inte längre legendaries som i t.ex. D3 utan nu jagar du gula som du sen gör om till legendaries. Problemet här är ju att du faktiskt måste plocka upp varenda gul du ser (som har rätt prefix, alltså sacred, ancestral osv) bara för att sen behöva gå igenom alla dessa värdelösa attribut som du inte bryr dig om. Attribut som sedan är extremt bloated bara för att fylla ut utrymmet.

Ett loot-filter hade passat, men det är också bara ett plåster och ingen fix. Det hade iallafall kunnat filtrera bort alla onödiga saker du verkligen inte bryr dig ett smack om. Se på PoE/Last Epoch där, solklart överlägset D4.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB