Sälja skins för pengar - vad är smartast?

Permalänk

Sälja skins för pengar - vad är smartast?

Har precis börjat spela CS igen och kunde inte hålla mig från att öppna några cases. Med oförtjänt tur får jag på nåt vänster en:
Stiletto Doppler Phase 3 FN ST

Det verkar svårt att uppskatta rätt pris med tanke på färger och variationer, men om jag förstått det hela rätt skulle jag antingen kunna få runt €500 på Steam-Market, pengar jag då inte kan ta ut men använda till att handla på steam.

Alternativt kan jag få ca €250-300 genom försäljning direkt via OPskins eller liknande.
Jag är ute efter att få så mycket som möjligt för kniven, då jag helt enkelt är i behov av lite mer klirr på kontot för att ta mig igenom denna månaden. Därför har jag lite funderingar/frågor och skulle uppskatta utförliga svar på dessa:

1. Det nämns i liknande frågor att FB-grupper är bäst väg att gå. Men är det lätt att sälja en sådan här kniv t.ex.? Kan det rent av vara bättre att sälja direkt genom gemenskapsmarknaden på STEAM, i syfte att införskaffa en mer "attraktiv/lättsåld" produkt som man sedan annonserar i FB grupperna istället?

2. Fungerar de olika sidorna, t.ex. opskins, på liknande sätt? Att jag faktiskt kanske kan sälja min kniv på steam och sedan köpa något som värderas "högre" av sidan?

3. Finns det någon mer tillförlitlig sida än OPskins för att få sålt skins och ta ut riktiga pengar direkt till något konto? paypal/skrill/bank
Jag har nämligen haft strul med dom innan, åt min fördel rätt rejält, men har inte riktigt kunnat komma åt mitt konto sedan denna incident och vet inte om det är en bra ide att jag försöker sälja därigenom.
(long story short, fick samma item sålt 4 ggr trots att jag bara hade ett av itemet, fick utbetalt pengar för alla fyra och har väl den vägen "stulit" motsvarande €300 av dom, jag har dock inte fått höra något alls från deras sida, ens i kontakt med support )

4: Under förutsättning att jag säljer för låt os säga €500 på steam-market, hur mycket av detta tror ni jag kan få ut i riktiga pengar genom att köpa andra skins på steam market och sälja dessa på FB/OPskins/liknande?

Kort och gott, mitt uppdrag är att få så mycket pengar för kniven som möjligt. Om jag får 2500kr eller 4000kr, gör all skillnad i världen för mig just nu, har inget emot lite extrajobb. Vill bara inte riskera att sabba för mig själv genom att börja trade:a och sluta med att få mindre än om jag bara hade sålt kniven direkt.

La till en fråga:
Permalänk
Medlem

1. Sättet som personerna köper skins på Fb värderas endast utav en sida som kallas för Csmoney då sidan tar och ser över floaten, pattern m.m. Folk brukar lägga mellan 60 - 75% av värdet på den sidan påvisar men det varierar mellan kniv och hur snabbt du vill få sålt den.

2.Sättet som skinsen säljes på Opskins är att du skickar ditt skin till deras bot, någon lägger en beställning på din kniv via hemsidan. Bot:en skickar kniven till köparen. Du får betalat det köparen betalade till Opskins dock tar dem en liten del.

3. Andra sidor som jag skulle lita på förutom Opskins är Bitskins, har själv köpt skins där ifrån (aldrig sålt)

4. Det lättaste är att sälja kniven direkt på Fb då folk är villiga att betala mer % på dyrare skins. Samt att du betalar bara steam market fee i onödan då det ändå blir ungefär lika mycket procent på skinsen som du tar ut från steam som folk vill betala för hela kniven.

Hoppas att jag svarade på dina frågor, kanske varit så att jag uppfattat något fel fråga bara igen isåfall!

OBS! Om du säljer kniven på Fb se till att köparen alltid går först med swish innan du skickar iväg kniven.

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk

@Jooffee:

Tack för svar!

Är egentligen bara en liten detalj jag fortfarande inte är helt klar med, förmodligen eftersom det är en dum fråga med ett självklart svar jag inte tänkt på, men det här med att "trade:a" sig upp på steam-market. Försöker förtydliga min frågeställning med ett exempel:

Jag lägger ut min kniv på FB, ingen vill köpa den för ens 3000kr

Jag säljer min kniv på Steam-market för €499 istället, och köper två andra attraktiva skins som det är "high demand" på och som får folk att vakna till liv i kommentarerna på FB gruppen.

Jag säljer dessa två skins i FB gruppen för 2000kr styck

Vips, så har jag nu sålt för 4000 kr istället för att ha osålt för 3000 kr

Eller det är jätteonödigt och fungerar inte så alls i praktiken?

Permalänk
Medlem

Grejen är ju den att dina skins köpes ju för ca 70% av Csmoney på Fb och Csmoneys prissättning är väldigt lik steams det gör ju då att om du säljer din kniv och "köper" två mindre dyra får du bara betala steam fee i onödan och isåfall inte få ut lika mycket pengar ifall du fattar.

För 70% av 500 Euro = 250 x 2 70%- ( steam fee 5%). Sen steam fee som drar av den del så du får mindre kvar av dem 2 knivarna. Så i slutändan tjänar du på att sälja kniven direkt.. Hoppas det Hjälpte att förklara min poäng.

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk

@Jooffee: Japp, det förenklar det hela. Bara att annonsera och hoppas att nån nappar utan något strul

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NarcoPolo:

@Jooffee:

Tack för svar!

Är egentligen bara en liten detalj jag fortfarande inte är helt klar med, förmodligen eftersom det är en dum fråga med ett självklart svar jag inte tänkt på, men det här med att "trade:a" sig upp på steam-market. Försöker förtydliga min frågeställning med ett exempel:

Jag lägger ut min kniv på FB, ingen vill köpa den för ens 3000kr

Jag säljer min kniv på Steam-market för €499 istället, och köper två andra attraktiva skins som det är "high demand" på och som får folk att vakna till liv i kommentarerna på FB gruppen.

Jag säljer dessa två skins i FB gruppen för 2000kr styck

Vips, så har jag nu sålt för 4000 kr istället för att ha osålt för 3000 kr

Eller det är jätteonödigt och fungerar inte så alls i praktiken?

Finns opskins kvar? Jag kommer bara in på nån klädes sida 🙈

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Återuppväcker tråden lite på förekommen anledning.
Grabben öppnade en CS:GO låda, och fick en Skeleton Knife | Slaughter (fabriksny)
vilken verkar ligga på mellan €700-900 i market.

Hur cashar han bäst in på en sådan händelse? €700 är mycket för någon i hans ålder, och det känns som lite bortkastat att bara ha det tillgängligt i steam walleten när han kan göra "bättre" saker för pengarna än att fylla biblioteket med massa spel han förmodligen inte kommer spela.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Återuppväcker tråden lite på förekommen anledning.
Grabben öppnade en CS:GO låda, och fick en Skeleton Knife | Slaughter (fabriksny)
vilken verkar ligga på mellan €700-900 i market.

Hur cashar han bäst in på en sådan händelse? €700 är mycket för någon i hans ålder, och det känns som lite bortkastat att bara ha det tillgängligt i steam walleten när han kan göra "bättre" saker för pengarna än att fylla biblioteket med massa spel han förmodligen inte kommer spela.

Mest stålar får du nog i valfri "cs-skins-facebookgrupp" om du hittar någon intresserad. Generell konsensus är dock att ca 60% på listpriset på steam gäller i verkliga pengar. Jag har sålt samtliga items jag haft i CS på så vis och tagit betalt med hjälp av swish, väldigt smidigt.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Mest stålar får du nog i valfri "cs-skins-facebookgrupp" om du hittar någon intresserad. Generell konsensus är dock att ca 60% på listpriset på steam gäller i verkliga pengar. Jag har sålt samtliga items jag haft i CS på så vis och tagit betalt med hjälp av swish, väldigt smidigt.

Okej, finns det någon särskild grupp som rekommenderas?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Okej, finns det någon särskild grupp som rekommenderas?

Skickades från m.sweclockers.com

Denna tror jag är en av de största.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Vad söker man på i butiken för att hitta skins till gubbarna?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB