Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Reperation av förstärkare

Permalänk

Reperation av förstärkare

Hejhej det är så att jag har en musical fidelity m6si som brakat ihop.
Först när jag startar den är den helt tyst, jag kan inte få ut något ljud alls ur den, efter 1-2 minuter börjar det komma ett mullrande/flåsande ljud ur högtalarna samt jag kan mycket svagt höra det jag försöker spela upp, testar jag då att byta ljudingång så puffar det aggresivt i högtalarna när jag trycker på knapparna och jag hör fortfatande det jag försöker spela upp i en annan ingång, detta oväsen blir högre och högre ju längre jag har igång förstärkaren och den bryr sig inte alls hur jag ställt volymhjulet.

Låter detta som något som går att reparera? Och finns det något bra ställe att skicka in den till isåfall?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Om det går att reparera vågar jag inte svara på men Alina Service i Gävle är duktiga på felsökning av kretsar så kan kanske vara värt att kolla upp dem?

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Rekordmedlem

Du ska omedelbart sluta använda den så att du inte skadar högtalarna.
Naturligtvis går det att reparera den och det borde en lokal hifiaffär eller musikbutik kunna hjälpa dig med om det inte finns någon elektronikverkstad där du bor.
Det går ju även att skicka apparater men det är ju ofta sånt som din lokala hifihandlare fixar om de inte har egen verkstad.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.