Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

COD kraschar så fort jag sätter på RTX

Permalänk
Medlem

COD kraschar så fort jag sätter på RTX

Förstår inte.. Byggde datorn för lite mer än 1 vecka sedan. Spelar COD utan problem sådär 70 timmar + sedan jag byggde datorn. Tänkte att det var dags att se ifall man kunde köra med RTX och det hade jag inga problem med. Klarar av att driva RTX i Ground Wars till och med utan att dippa under 141 FPS som är mitt cap.

sen började det krascha ibland. nu är det dock alltid. Fatal Error 6068. Trodde det hade med att göra att jag började pilla med mem clock på GPUn, så jag drog allt till stock. Jag har absolut inga problem att lira spelet med klockade komponenter UTAN RTX men så fort jag drar på RTX så kraschar jag innan matchen ens börjat.

Fattar inte vad som händer? Nya drivers och allt såklart.

Tack

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

finns en tråd i microsofts forum från 7nov 2019 där de svarar på problemet.

och det verkar vara något med DirectX som inte funkar som det ska i spelet.

Citat:

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/dev-606...

sorry to hear. This is basically a DirectX related Error which pops up due to the older version of direct x installed on your pc. So try to get the latest Version, but Maybe better to install the previouse driver of your GPU?

Or according to Call of Duty Modern Warfare players, they are experiencing “Dev Error 6068 – DirectX encountered an unrecoverable error” while trying to play the game. To fix this error, make the following changes:

Turn off Nvidia overlay through Geforce experience
Set game to Windows borderless
Set refresh rate and FPS limit to match your monitors
Made sure you have latest Windows Update
Turn off GPU overclock and reverted back to stock clocks
Turn off XBOX Game Bar
Turn off RTX
Turned off MSI Afterburner and all other overlay apps
Set game to HIGH CPU PRIORITY on Task Manager
Set particles setting to Lo

If you don’t like reducing the game’s settings then you can potentially resolve this issue by locking Call of Duty Modern Warfare at 30 FPS. Open Nvidia Control panel > Manage 3D Settings > Program Settings.

Select the game from the list and set vertical sync to “Adaptive Half Refresh Rate”. Apply the change, start the game and disable Vertical sync in-game and the game will be locked at 30 FPS. This will reduce the CPU and GPU usage resulting in stable performance.

Hope this helps and please keep us informed

saxat svar från deras forum angående samma error, i samma spel ända skillnaden är att trådskaparen i forumet använder ett gtx 970.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Okej. Återmatar lite på detta då jag orkade ta tag i problemet igen. Gjorde egentligen inga åtgärder då men som det verkar så kan jag ha 1 clockspeed utan RTX men när jag har på RTX, så funkar just inte den clockhastigheten.

Till exempel i min situation kan jag ha 100+ på core utan RTX men så fort jag har mer än 60+ crashar det med RTX. Helt ologiskt enligt mig. Hade varit annat om det inte alls funkade med clock men lite gör det. Inte för att det har någon större betydelse på FPS men om någon googlar och får upp detta så hoppas jag det hjälper dom!

God jul

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP