Har mitt kort stöd för dvi-d dual link

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Alling:

Där står det ju iallafall "DVI:2560x1600@60Hz", vilket åtminstone inte utesluter Dual Link-stöd.

Kan vara att det klarar DVI Single Link med en TMDS-klocka högre än 165 MHz och alltså kör HDMI-fast-över-DVI eftersom det finns en hel del nyare skärmar som kör DVI på det sättet. Dual Link-pinnarna på skärmen är inte kopplade.

Så tvärtomproblemet uppstår därför med nyare skärmar där man man inte får en ny skärm att fungera över DVI med ett äldre grafikkort. För att skärmen inte använder DVI Dual Link. Fast handbok och specar kan säga Dual Link. Medan kopplingsschemat tydligt visar att pinnarna för TMDS data 3,4 och 5 inte används.

Det är också därför vissa får HDMI-till-DVI-adaptrar att fungera med signaler som kräver mer än 165 MHz.

Permalänk
Avstängd

Tror inget skiljer dell 2011 från den något senare 2013hm. Sitter just nu och skriver på två såna 27" med hdmi-dualdvi billig biltema kabel direkt på moderkortet på en amd apu fm2 däremot kommer dellen att bråkar på hdmi-hdmi Dualdvi kabel är väl både dyr och inte så användbar, hdmi-dvi på öppet köp på biltema eller kell &co och testa.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av nikitalord:

Tror inget skiljer dell 2011 från den något senare 2013hm. Sitter just nu och skriver på två såna 27" med hdmi-dualdvi billig biltema kabel direkt på moderkortet på en amd apu fm2

Skulle du vilja beskriva din setup så noggrant som möjligt?

I synnerhet skulle jag gärna vilja få följande frågor besvarade:

  • Är det två U2713HM du har?

  • Vad har du för processor?

  • Vad har du för moderkort?

  • Vilken upplösning kör du skärmarna i?

  • Vilken uppdateringsfrekvens kör du skärmarna i?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Gillar tråden. Så uppenbart hur rörigt allt blir när tillverkare inte kan tala i klartext om vad som fungerar och inte. Samt då när TS först inte vill berätta vad det är för prylar som ska kopplas in. Nu svarade @Xenedras till slut och då blir det mycket enklare att ge råd.

För i många fall har man inte riktigt rätt uppfattning om vad som är möjligt eller inte. Och letar efter svar på fel frågor. Så blir det långa sidor alldeles röriga diskussioner i onödan.

Och ja – det är troligtvis DVI-D Dual Link på kortet. AMD var först ute med att ta bort DVI enligt den gamla branschöverenskommelsen. Men flera tredjepartstillverkare insåg att det har sålts väldigt många DVI-DL-baserade skärmar som fortfarande är i bruk. Därför lade man till Dual Link-portar just för att behovet handlar om DVI Dual Link.

Kan dock vara problem med att få HDMI och Dual Link att fungera samtidigt ifall hårdvaran endast är kapabel till två TMDS-strömmar. Den här typen av kort är egentligen mest till för att vara tillgängligt. Det sitter 1 st. DP, 1 st. HDMI och 1 st. DVI-D för att göra det enkelt att koppla in den enda skärmen man har.

Men återigen: inget tillverkarna talar i klartext om.

Fast frågan om mitt kort har dvi-d dual eller singel har inget med mina skärmar att göra. Svaret på min fråga kräver inte att man vet vad jag har för skärmar. Vi vet fortfarande inte om mitt kort har singel eller dual eller hur?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Alling: Ok varför är det viktigt? Jag har inget problem, jag vet att setupen går att tvinga med hdmi om man skriver i registret men dell's avsikt för hdmi var för video max 1080p , Just denna burk körs nu endast på moderkortet 2 dell 2013 samt en optoma 1080p när fler skärmar än så behövts just i detta rum har ett extra kort sats dit. Mina upplösningar är 2st 2k i 60hz och en vanlig full hd projektor.

vanligt gigabyte minitx .
fix för den som vill krångla till det:

Edit the EDID file.
In short, it appears that Dell regards HDMI to be for 'Video' only and as such, considers 1080p (i.e. 1920 x 1080) to be the maximum and thus 'native' resolution for HDMI.
However, HDMI can carry sufficient bandwidth to display higher resolutions.
So, if your video card and driver support it, you can force the monitor (via a custom resolution or by playing with the EDID file) to display the full 2560 x 1440 at 60 Hz and 32 bit.

Enklare att köpa rätt kabel.

Permalänk
Avstängd

@Xenedras: Tror säkert det tar dual dvi på kortet bara att de inte uppgett detta och på bilden är det fullstiftat dock ej analoga hålen, men dualdvi sladd är ju inte så gångbar bättre med en hdmi-dvi, såg du bodde i jkpg sväng över till biltema, netonnet eller kell&co och testa. dual dvi kablar kan dock vara av varierande kvalite och lite svårare att hitta.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av nikitalord:

@Alling: Ok varför är det viktigt?

För att jag är intresserad av skärmar och hur saker och ting fungerar. Är bara nyfiken på hur du fått en setup att lira som jag spontant inte tycker är självklar att den ska fungera.

Citat:

Jag har inget problem, jag vet att setupen går att tvinga med hdmi om man skriver i registret men dell's avsikt för hdmi var för video max 1080p , Just denna burk körs nu endast på moderkortet 2 dell 2013

Vilken skärm menar du när du skriver så? U2713H? U2713HM? Eller någon annan?

Citat:

vanligt gigabyte minitx .

Vilket? Och vilken APU?

Citat:

fix för den som vill krångla till det:

Edit the EDID file.
In short, it appears that Dell regards HDMI to be for 'Video' only and as such, considers 1080p (i.e. 1920 x 1080) to be the maximum and thus 'native' resolution for HDMI.
However, HDMI can carry sufficient bandwidth to display higher resolutions.
So, if your video card and driver support it, you can force the monitor (via a custom resolution or by playing with the EDID file) to display the full 2560 x 1440 at 60 Hz and 32 bit.

Vilken skärm menar du alltså att detta gäller? En representant från Dell understryker här att U2713H stöder 2 560 × 1 440 @ 60 Hz över HDMI, medan U2713HM inte gör det.

Citat:

Enklare att köpa rätt kabel.

Vad menar du med detta?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Xenedras:

Fast frågan om mitt kort har dvi-d dual eller singel har inget med mina skärmar att göra. Svaret på min fråga kräver inte att man vet vad jag har för skärmar. Vi vet fortfarande inte om mitt kort har singel eller dual eller hur?

Det är inte för din skull du ska dela med den här informationen. Utan för vår skull, för oss som faktiskt tar oss tid att kartlägga och svara. För i 9 fall av 10 frågar man helt enkelt efter fel lösning. Men det är omöjligt att veta innan jag som svarar får hela bilden.

Jag förmodar att de du vill uppnå är en fungerande användning med rätt bildsignal på alla skärmar, eller hur? Då måste man ta hela systemet i beaktning. Den direkta lösningen kan ligga i att du helt enkelt behöver köpa ett snäppet vassare grafikkort som ger dig åtminstone dubbla DP.

Eller bara köpa en DVI Dual Link-kabel – som du kanske redan har i en kartong – och se ifall det fungerar

Både ASUS vg248qe och Dell U2711 använder antingen DP eller DVI-DL för att nå full kapacitet. HDMI-anslutningen fungerar inte för detta på de här skärmarna. DVI år 2019 är alltid ett osäkert val av de anledningar vi diskuterar här.

Permalänk
Avstängd

@Alling: Förstår inte varför när man svarar eller ger tips så ska man själv ska behöva beskriva sina setuper, finns många datorer här och ingen mening med det, har ts en 2711 som troligen tillverkades tidigare än hm som saknade stödet så så är risken stor att även hans saknar det.
Men OK för upplysning så funkar a10 apu'er med 3 dell hm skärmar i 2k eller annan kombo om man kringgår och kör med hdmi -dvi kabel på två av utgångarna avråder ändå från dessa skärmar vilka är billiga men rätt kassa med en anti glare som är svår att vänja sig vid.

Vill man köra ännu fler går det utmärkt att köra ett nvidia kort och dubbla grafikdrivare amd+nivida och vipps så utnyttjas alla utgångar 3st på mob och så många g kortet nu klara, har bara haft 4 skärms setupper + projektor=5 på detta sätt, men tror nog fler går bra.
ang hdmi-dvi så använder man dvi änden så klart i skärmen och hdmi i kortet där han nu hade en plats kvar.

Permalänk
99:e percentilen

@nikitalord: Som jag tidigare förklarade är jag bara nyfiken på vad du har för setup, så att jag kan utöka mina egna kunskaper om vad som fungerar och inte. Så jag provar igen:

  • Vilka skärmar har du? Är det U2713HM (som enligt Dells representant inte klarar 2 560 × 1 440 i 60 Hz över HDMI)?

  • Vilken APU har du?

  • Vilket moderkort har du?

  • Menar du nu att det funkar med tre – inte bara två – sådana skärmar i 2 560 × 1 440?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Det är inte för din skull du ska dela med den här informationen. Utan för vår skull, för oss som faktiskt tar oss tid att kartlägga och svara. För i 9 fall av 10 frågar man helt enkelt efter fel lösning. Men det är omöjligt att veta innan jag som svarar får hela bilden.

Jag förmodar att de du vill uppnå är en fungerande användning med rätt bildsignal på alla skärmar, eller hur? Då måste man ta hela systemet i beaktning. Den direkta lösningen kan ligga i att du helt enkelt behöver köpa ett snäppet vassare grafikkort som ger dig åtminstone dubbla DP.

Eller bara köpa en DVI Dual Link-kabel – som du kanske redan har i en kartong – och se ifall det fungerar

Både ASUS vg248qe och Dell U2711 använder antingen DP eller DVI-DL för att nå full kapacitet. HDMI-anslutningen fungerar inte för detta på de här skärmarna. DVI år 2019 är alltid ett osäkert val av de anledningar vi diskuterar här.

Den extra infon jag har givit har ju inte hjälp mig nämnvärt. Jag har helt enkelt beställt en dvi-d kabel för att testa då ett definitivt svar om mitt kort har dual eller singel inte finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Xenedras:

Den extra infon jag har givit har ju inte hjälp mig nämnvärt.

Den informationen har hjälpt mig eftersom jag (och alla andra som läser tråden) nu begriper situationen. För annars hade din tråd lika gärna kunna bestå av två inlägg: ditt första inlägg, samt inlägg två med en axelryckning och en uppmaning om att köpa kabel och testa själv. Vilket du förmodligen själv redan hade listat ut.

Om du vänder dig till ett forum där folk bidrar med tid och kraft på att hjälpa dig finns det ett krav på motprestation: Bidra med information tillbaka. Inte svårare än så.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alling:

@nikitalord: Som jag tidigare förklarade är jag bara nyfiken på vad du har för setup, så att jag kan utöka mina egna kunskaper om vad som fungerar och inte. Så jag provar igen:

  • Vilka skärmar har du? Är det U2713HM (som enligt Dells representant inte klarar 2 560 × 1 440 i 60 Hz över HDMI)?

  • Vilken APU har du?

  • Vilket moderkort har du?

  • Menar du nu att det funkar med tre – inte bara två – sådana skärmar i 2 560 × 1 440?

Då fyller vi på kunskapsbanken.
Svar JA på sista frågan här är källhänvisning:
https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-F2A88XN-WIFI-rev-30#o...
Supporting multiple independent display outputs simultaneously, AMD Eyefinity technology delivers innovative graphics display capabilities enabling massive desktop workspaces and ultra-immersive visual environments for the ultimate panoramic computing experience.

https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-F2A88XN-WIFI-rev-30/s...
Onboard Graphics.
1 x DVI-D port, supporting a maximum resolution of 2560x1600
* Support for 2560x1600 resolution requires both a monitor and cable that support Dual Link DVI.
* The DVI-D port does not support D-Sub connection by adapter.
2 x HDMI ports, supporting a maximum resolution of 4096x2160 (hdmi-dual dvi OK)
* The resolution of 4096x2160 can be supported when using an FM2+ APU; the maximum resolution supported is 1920x1200 when using an FM2 APU.
* Support for HDMI 1.4a version.

Tillägg: W7 tillåter multiple graphic drivers så både nvida och drivare för inbyggda amd går att kombinera om annan skärm lösning behöver köras.

ang TS problem och varför jag anser dvi-hdmi är bra lösning: ev kan han ju vilja utnyttja skärmen till annan setup ,nyare g-kort eller bärbart mm och då är hdmi vanligare än dvi.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av nikitalord:

ang TS problem och varför jag anser dvi-hdmi är bra lösning: ev kan han ju vilja utnyttja skärmen till annan setup ,nyare g-kort eller bärbart mm och då är hdmi vanligare än dvi.

Detta fungerar alltså inte eftersom TS båda skärmarna kräver DVI Dual Link för full kapacitet. HDMI är Single Link och maximal möjlighet för HDMI-till-DVI är då typiskt 1920x1080/60 Hz

HDMI-till-DVI för högre bandbredd än 1920x1200/60 Hz (5 Gbps/165 Mhz) fungerar endast med nyare skärmar som tar emot just högre bandbredd över single link. Detta är i effekt samma sak som att köra HDMI-till-HDMI, bara att det sker över DVI-anslutningen. Fungerar främst med skärmar tillverkade efter 2013/14 och nyare. TS skärmar är för gamla.

Permalänk
Avstängd

@Laxpudding:redigerar: ok mina är kanske ett eller två år nyare får kolla i service menyn men här funkar det utmärkthar tyvär ingen bild upp landnings konto i annat fall hade en skärmdump infogats

Permalänk
Bildexpert 📺

@nikitalord: Som jag förklarar i tråden och inlägget ovanför: För att dina skärmar är de nyare undantagen som kör single link över DVI i högre bandbredd än 165 MHz/5 Gbps och alltså i praktiken kör HDMI-HDMI. Ofta får man även med ljudet den vägen.

Du skulle förmodligen få svårt med rätt bildsignal via HDMI-DVI-kabel till äldre grafikkort som är daterade före 2009. Detta då HDMI (och DVI) från början var specat till 165 MHz. Först 2009 med HDMI 1.3 specificerade man 340 MHz/10,2 Gbps single link och först efter det började grafikkorten ändras. Fast man körde i praktiken till 297/300 MHz/9 Gbps för att göra alla mer förvirrade. Det behövs ca 220–240 MHz för att köra 2560x1440/60 Hz över single link.

DVI är en av de mest förvirrande anslutningar som finns. Därav att jag skrivit en rejäl mängd artiklar i ämnet. Och varför det är viktigt att man diskuterar vilka skärmar som ska användas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenedras:

Fast frågan om mitt kort har dvi-d dual eller singel har inget med mina skärmar att göra. Svaret på min fråga kräver inte att man vet vad jag har för skärmar. Vi vet fortfarande inte om mitt kort har singel eller dual eller hur?

Skickades från m.sweclockers.com

Är rätt säker att dom flesta kort gjorda för gaming har Dual-link.
vet att mina 980ti hade det iaf och ditt är väl nyare än så?

sen att inga skärmar (knappt) har dualstöd det är en annan sak.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av nikitalord:

@Laxpudding:redigerar: ok mina är kanske ett eller två år nyare får kolla i service menyn men här funkar det utmärkthar tyvär ingen bild upp landnings konto i annat fall hade en skärmdump infogats

Lägg bilderna på https://imgur.com/upload
Jag är nyfiken på vad du gjort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

@Laxpudding: Förvirrande kan nog stämma även för Dell support: https://www.dell.com/community/Monitors/U2711-HDMI-2560x1440/...

DELL-Chris M
Moderator DELL-Chris M
Moderator
‎06-17-2011 11:30 AM
Re: HDMI to U2711
The revision of HDMI doesn't matter. It should do 2560x1440 for DVI, HDMI, and DP (DisplayPort) IF the video card and video card drivers are capable of transmitting that signal.

men om tråden nu uppfattas riktigt så funkar det även på "gamla" u2711 och mina daterade dec 2012 samt dec 2013.

För att avsluta tråden hoppas jag TS testar och sen för kunskapsbanken gällande gamla dell skärmare redogör om det fungerade även på hans skärm.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Laxpudding:

@nikitalord: Som jag förklarar i tråden och inlägget ovanför: För att dina skärmar är de nyare undantagen som kör single link över DVI i högre bandbredd än 165 MHz/5 Gbps och alltså i praktiken kör HDMI-HDMI. Ofta får man även med ljudet den vägen.

Du skulle förmodligen få svårt med rätt bildsignal via HDMI-DVI-kabel till äldre grafikkort som är daterade före 2009. Detta då HDMI (och DVI) från början var specat till 165 MHz. Först 2009 med HDMI 1.3 specificerade man 340 MHz/10,2 Gbps single link och först efter det började grafikkorten ändras. Fast man körde i praktiken till 297/300 MHz/9 Gbps för att göra alla mer förvirrade. Det behövs ca 220–240 MHz för att köra 2560x1440/60 Hz över single link.

DVI är en av de mest förvirrande anslutningar som finns. Därav att jag skrivit en rejäl mängd artiklar i ämnet. Och varför det är viktigt att man diskuterar vilka skärmar som ska användas.

Jag bytte dator för att kunna byta skärm när jag gick över till 4k, en ny baserad på en 2400g var billigaste eller väldigt nära billigaste metoden för mig.
Jag hade tidigare 2 st Samsung 305T plus monitorer som krävde dvi d dl och redan där var det jobbigt med grafikkort som klarade 2 dvi d dl anslutningar för det finns det i princip inga nyare kort alls som fixar och numera är det nog sällan man ens får en dvi d dl anslutning.

Apropå förvirrande så har jag en Infocus projektor som har DVI M1-DA anslutning på apparaten och den ser ut så här för de som aldrig stött på dem

En "vanlig" liten dvi ser ut så här

Numera kör jag DP för datorn då HDMI i praktiken ännu inte klarar HDR från datorer utan en massa strul och så kör man hdmi för det som inte är en dator.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Bildexpert 📺

@nikitalord: Skissen i handboken för U2711 visar att DVI-anslutningen är kopplad på alla 6 TMDS-kanaler. Så Dual Link. Men kanske också kapabel till 300 MHz TMDS single link. I så fall fungerar det oavsett.

Och ja: bristen på klartext är omfattande. Varje skärmtest jag gör innehåller minst ett par till ett dussin moment där jag måste testa och se vad som fungerar och inte. Svaren finns sällan i handboken eller i specen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikitalord:

@Laxpudding: Förvirrande kan nog stämma även för Dell support: https://www.dell.com/community/Monitors/U2711-HDMI-2560x1440/...

DELL-Chris M
Moderator DELL-Chris M
Moderator
‎06-17-2011 11:30 AM
Re: HDMI to U2711
The revision of HDMI doesn't matter. It should do 2560x1440 for DVI, HDMI, and DP (DisplayPort) IF the video card and video card drivers are capable of transmitting that signal.

men om tråden nu uppfattas riktigt så funkar det även på "gamla" u2711 och mina daterade dec 2012 samt dec 2013.

För att avsluta tråden hoppas jag TS testar och sen för kunskapsbanken gällande gamla dell skärmare redogör om det fungerade även på hans skärm.

Du menar med en adapter?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Lägg bilderna på https://imgur.com/upload
Jag är nyfiken på vad du gjort.

biltemas hdmi dvi kabel på två gamla 27" dellar på en apu

https://imgur.com/suZPTOR

ok här 2 st 2k dell samt projektor allt på mob och där används trots att det inte ska fungera en minst 10meter lång dvi hdmi kabel (för lång) till projektorn samt biltemas hdmi-dvi till skärmarna.

https://imgur.com/pFQ1wGH

Men att detta inte kan fungera är ju som att humlan inte kan flyga men den gör de ändå för den känner inte till att den inte kan flyga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenedras:

Du menar med en adapter?

eller färdig kabel från tex biltema med kell&co adapter fungerar bra har kört så också.
. Detta är i effekt samma sak som att köra HDMI-till-HDMI, bara att det sker över DVI-anslutningen. Fungerar främst med skärmar tillverkade efter 2013/14 och nyare. TS skärmar är för gamla.

Mina skärmar är från 2012 men din ska vara för gammal du har etikett på baksidan eller ev i fabriks menyn men där ska man inte vara och klicka runt om man inte vet vad man gör.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av nikitalord:

Då fyller vi på kunskapsbanken.
Svar JA på sista frågan här är källhänvisning:
https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-F2A88XN-WIFI-rev-30#o...
Supporting multiple independent display outputs simultaneously, AMD Eyefinity technology delivers innovative graphics display capabilities enabling massive desktop workspaces and ultra-immersive visual environments for the ultimate panoramic computing experience.

OK. Du har alltså ett GA-F2A88XN-WIFI. Tack!

Citat:

https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-F2A88XN-WIFI-rev-30/s...
Onboard Graphics.
1 x DVI-D port, supporting a maximum resolution of 2560x1600
* Support for 2560x1600 resolution requires both a monitor and cable that support Dual Link DVI.
* The DVI-D port does not support D-Sub connection by adapter.

OK, så en DVI Dual Link finns ju helt klart på det moderkortet.

Citat:

2 x HDMI ports, supporting a maximum resolution of 4096x2160 (hdmi-dual dvi OK)
* The resolution of 4096x2160 can be supported when using an FM2+ APU; the maximum resolution supported is 1920x1200 when using an FM2 APU.
* Support for HDMI 1.4a version.

Förstår inte vad du menar med det markerade. Kan du utveckla?

Besvara gärna dessa frågor:

  • Vad har du för APU?

  • Vilka skärmar har du? Är det två stycken U2713HM?

  • Hur är dina skärmar anslutna? Beskriv så tydligt som möjligt vilka kablar du använder och hur.

  • Du nämnde tidigare att det går att köra tre stycken U2713HM samtidigt, i 1440p @ 60 Hz, mot det moderkortet. Har du gjort detta i verkligheten?

  • Vad menar du med "hdmi-dual dvi OK" ovan?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenedras:

Du menar med en adapter?

vill man googla finns ju lite info https://superuser.com/questions/119755/hdmi-with-resolution-2...

Permalänk
Bildexpert 📺

Så här säger handboken till U2711: https://downloads.dell.com/manuals/all-products/esuprt_displa...

sid 32:

Setting the Maximum Resolution

Right-click on the desktop and select Properties.
Select the Settings tab.
Set the screen resolution to 2560 x 1440 (DVI and DisplayPort) or 2048 x 1152 (VGA) or 1080p (HDMI, Component). Click OK.

NOTE: In DVI, please use the dual-link DVI cable shipped with your monitor for maximum preset resolution 2560x1440.

Så klartexten från Dell är att HDMI inte fungerar för mer än 1080p och DVI Dual Link krävs för 2560x1440

Nu är det ganska vanligt att handboken inte stämmer. Finns många förklaringar där en vanlig förklaring är att kapaciteten hos kretsarna uppdateras med tiden. Det kan sitta olika revisioner av TMDS-kretsar i olika U2711. För U2713-modeller verkar det verkligen vara mixed bag här.

Nu kan ju TS testa detta väldigt enkelt.

Permalänk
Avstängd

@Alling: gulmarkerat är att här körs biltema kabeln se övriga uppladdad skärmdumpar i tråden förstora dessa läs och svaren finner du där.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av nikitalord:

Det där säger ju bara vad specen för HDMI detaljerar om bandbredder. Säger aldrig något om vad som fungerar med individuella produkter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laxpudding:

Det där säger ju bara vad specen för HDMI detaljerar om bandbredder. Säger aldrig något om vad som fungerar med individuella produkter.

läs längre ner på sidan.