Alpha PAL8045T VS Thermaltake A1607 Volcano 11 Xaser Edition

Permalänk
Medlem

Alpha PAL8045T VS Thermaltake A1607 Volcano 11 Xaser Edition

som ni ser i topic är det så stor skillnad imellan dem att det är värt att betala minst 70 kr + att jag måste köpa en fläkt till alphan ochså?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

alphan lätt! Och ja du behöver köpa en fläkt om inte det står att det medföljer en.

thermaltake är i min mening väldigt dåliga på att göra kylflänsar

Permalänk
Medlem

de enda jag mena var att en fläkt går på minst 100 kr till så är det värt 200 kr extra? jag ska inte extremklocka men jag vill ha en sjyst temp

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

ok, men det är alltid skönare att ha en låg temperatur.
om du inte har pengar välj då Tt A1607 Volcano 11

Permalänk
Medlem

Thermaltake Volcano 11+

http://www.64bits.se/recensioner/tt_volcano11plus/index.php

Fördelar
Bra kylningsförmåga.
Steglöst reglerbart varvtal.
Möjligheten till temperaturstyrning.
Mycket kylare för pengarna.

Ajja läs hela testet så får du se hur den står sig mot andra flänsar också (Även Alpha)

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

jag kör min xp1700 @ 35C nu och maxar 40 i spel. då med en av de UV-reaktiva fläktarna på gtek ;). 31cfm tror jag??

EDIT:finns många om och men..(det som påverkar tempen bra och dåligt just nu ska detta nedan vara.. 8))

-varmt ute.

+kör 120mm chassi fläkt utblås.
+60mm fläkt sitter mitt ovanför min nb och på nb en zalman kylfläns.

ursäkta om detta kan verka luddigt men jag är lite sån + att min kropp och hjärna är väldigt trött vid det här laget.

och jag tror faktist att min tempmätare på mobbot stämmer!!

Visa signatur

Uprise
i7 3770, Gigabyte G1.Sniper3, Corsair Dominator 1866Mhz 16GB, Corsair AX860, Corsair 450D+H100i,Gigabyte GTX970.
All for sale! Incl. 4670k, Gigabyte G1.Sniper M5, Kingston Predator 16GB 2133Mhz
Bitfenix Phenom M, Silverstone SG10, Antec P180

Permalänk
Medlem

mitt problem är att jag tänkte köpa en ny dator från datorbutiken så därför tänkte jag välja en kylare därifrån men de enda som jag anser vara intressanta är just vulcano 11 och alpha men jag vet inte om alphan är värd extrapengarnaEDIT tänkte ochså på en vantec aeroflow men den lät så högt

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Ta alphan, du kommer inte att ångra dig.
Det är ett bra pris på den på datorbutiken också.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

> Jaså, ere så?

Permalänk

Alphan såklart!