Arbeta från hemma som it support?

Permalänk

Arbeta från hemma som it support?

Jag är en 18 årig kille med aspergers som går tredje året på gymnasiet och jag går på ett internatgymnasium för personer med olika funktionsvariationer t.ex ADHD eller aspergers.

Enda sedan jag var barn så har jag hållit på med datorer i 10 år och detta stora specialintresse har bara ökat mina kunskaper och nu mera kan jag göra allt från att ta bort virus och adware till att fixa vanliga fel i windows eller sätta upp mediaserver på linux.

Jag bor inte på samma ort som gymnasiet så jag pendlar varannan vecka mellan min hemkommun och gymnasiets hemkommun och jag har inte möjligheter till fysiska jobb därför att jag har för lite tid.

Jag funderar därför på att börja arbeta och få lön hemma som it support och att samtidigt kunna fokusera på mitt skolarbete som främst sker via google classroom.

Vilka sidor rekommenderar ni och vilka ska jag undvika det vill säga bedrägerier?

Permalänk
Medlem

Freelancer kanske men din engelska måste va perfekt.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gammelboy:

Jag är en 18 årig kille med aspergers som går tredje året på gymnasier och jag går på ett internatgymnasium för personer med olika funktionsvariationer t.ex ADHD eller aspergers.

Enda sedan jag var barn så har jag hållit på med datorer i 10 år och detta stora specialintresse har bara ökat mina kunskaper och nu mera kan jag göra allt från att ta bort virus och adware till att fixa vanliga fel i windows eller sätta upp mediaserver på linux.

Jag bor inte på samma ort som gymnasiet så jag pendlar varannan vecka mellan min hemkommun och gymnasiets hemkommun och jag har inte möjligheter till fysiska jobb därför att jag har för lite tid.

Jag funderar därför på att börja arbeta och få lön hemma som it support och att samtidigt kunna fokusera på mitt skolarbete som främst sker via google classroom.

Vilka sidor rekommenderar ni och vilka ska jag undvika det vill säga bedrägerier?

Jag skulle skanna av jobbannonser och främst fokusera på dom som anger möjlighet att arbeta hemifrån. Sedan skulle jag söka dom övriga tjänsterna och stämma av läget med chef och HR när du kommer på intervju. Är det en dealbreaker så är det bara att tacka för deras tid och avsluta mötet, eller fullfölja ifall det finns intresse ifrån din sida.

Permalänk

Testa "vanliga extrajobb" och sedan råplugga IT utanför gymnasiet.

Det finns diverse datorsupporthjälp som jobb https://www.getgeek.se/vara-tjanster/ Men dessa kräver främst mycket social kompetens speciellt när målgruppen av deras kunder är otekniska personer.

Mer tekniska jobb kräver mer teknisk kunskap än den du nämnde i ditt inlägg.

*edit*
Jag kanske kan låta pessimistisk, men arbetsmarknaden är tuff. Men när du går ut gymnasiet så kan du prata med arbetsförmedlingen kring bidrag för att anställa någon med dit handikapp och då kan det bli enklare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gammelboy:

Jag är en 18 årig kille med aspergers som går tredje året på gymnasiet och jag går på ett internatgymnasium för personer med olika funktionsvariationer t.ex ADHD eller aspergers.

Vill inte låta nedlåtande men dom flesta som säger att dom är ”duktig” är det inte. Jag tycker du ska satsa på gymnasiet sen en Yh utbildning inom valfritt it område istället. Du har intresset så kör en YH utbildning