Coronaviruset (SARS-CoV-2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Who säger ju att det inte är säkert att flockimmunitet fungerar för det här viruset. Det finns människor som blir sjuka av viruset ännu en gång efter att ha haft det.

Taiwan health expert warns on ‘herd immunity’ approach to tackling coronavirushttps://youtu.be/ANGl1EujO_w

Jag undrar om WHO har sagt så. Att immuniteten inte är absolut är inte detsamma som att flockimmunitet inte fungerar. Det behövs inte att alla blir immuna. Det viktiga är att så många som möjligt blir så immuna som möjligt. Då bromsas virusets spridning.

Sen kan man ställa frågan om man inte blir immun sedan man haft sjukdomen och det inte finns något vaccin. Vad ska vi hitta på då? Viruset försvinner ju inte för att vi låser in oss ett tag.

Permalänk
Medlem

Sen märks det att perspektivet på ekonomisk påverkan kanske inte är så eftertänksam för vissa.

Vad tror ni allvarligt talat konsekvenserna skulle vara av 12 månaders fullständig karantän? Massiv systemkollaps är svaret, och jag sticker ut hakan med att hävda 3/4 skulle vara arbetslösa.

Samhället drivs av konsumtion. Denna har minskat betydligt bara på en månad, och kommande kvartalsrapporter kommer vara riktigt dystra för ett otal bolag. Lägg därtill att flertalet verkligen vacklar och går på knäna, så kan vi kanske hålla i åtanke att första vänsterjabben ofta följs av en starkare högerkross. Och i den här situationen påverkar alla allt. Det handlar inte bara om att t.ex. Scandic riskerar konkurs eller liknande, utan att den konkursen då har en verklig påverkan på vår ekonomi i helhet.

Jag drar stora växlar med mina exempel, men andemeningen är följande: det går inte att ha karantäntid längre än några veckor, och den begränsade tiden blir ju värdelös ur ett helhetsperspektiv. Vårt sjukvårdssystem pallar fortfarande med. Det spelar roll. Det är nyckelstenen i vår skyddande mur.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

I så fall är ju alla länders strategi. Givet att vi inte kan stoppa det så är den enda rimliga utfallet att vi når flockimmunitet, antingen genom att merparten får Covid-19 och tillfrisknar, eller via vaccin. Att vi skulle har tur och hitta ett botemedel inom en rimlig tid ser jag som osannolikt.

Inte alls... det du nu ser är att världens blickar vänder sig mot Asien och deras kontrollprogram.

Det kanske är bättre än några till tusen döda för att uppnå flockimmunitet?

Vi ser ut att ha klarat den första vågen av smitta men det kommer flera!

(jag spetsar till det ikväll)

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Flockimmunitet är inte någon bieffekt. Det blir när tillräckligt många har haft en sjukdom och kroppen skapat immunitet mot den. Då bromsas spridningen av sjukdomen. Detta sker ju helt automatiskt. Eftersom ett vaccin lär dröja länge är det flockimmunitet vi har att hoppas på. FHV strategi är att dämpa spridningen så att inte för många insjuknar samtidigt.

Fast frågan är ju om 60% behöver ha haft sjukdomen innan vaccin kommer?

Permalänk
Medlem

@Irregular Programming: Adam Alsing vart smittad 1 mars på en fest . Det är vad vännerna tror tar 6 veckor för en frisk att dö säg att det tar 3-4 veckor för en riskgrupp . i huvudstaden finns just nu 944 Döda det ger en dödlighet runt 1 % vilket stämmer med EU expert på området Kan inte riktigt se det positiva 1 % på 2.4 miljoner blir många döda i Stockholm
.https://twitter.com/AdamJKucharski/status/1243466404415909889

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Inte alls... det du nu ser är att världens blickar vänder sig mot Asien och deras kontrollprogram.

Det kanske är bättre än några till tusen döda för att uppnå flockimmunitet?

Vi ser ut att ha klarat den första vågen av smitta men det kommer flera!

(jag spetsar till det ikväll)

Har du spetsat kaffet också?

Skämt åsido, hur menar du att det s.k kontrollprogrammet ska fungera då. Vad är exit-kritera för kontrollprogrammet? När viruset är utrotat eller när vi har botemedel mot Covid-19? Ska vi leva med drakoniska åtgärder fram tills dess, eller? Beskriva gärna hur du tänker att det ska fungera och hur länge du tror att det ska pågå.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

I så fall är ju alla länders strategi. Givet att vi inte kan stoppa det så är den enda rimliga utfallet att vi når flockimmunitet, antingen genom att merparten får Covid-19 och tillfrisknar, eller via vaccin. Att vi skulle har tur och hitta ett botemedel inom en rimlig tid ser jag som osannolikt.

Så oavsett om man kör mjuka åtgärder, drakonisk lockdown, eller bara låter eländet svepa över en, så blir ju slutresultatet detsamma; flockimmunitet uppnås.

Givet förstås att vi får någon form av immunitet eller resistens mot Covid-19 efter genomgången infektion. Dock tror jag att alla seriösa epidemiologer är ense om att någon form av immunitet kommer de flesta att få.

Är det verkligen Sydkoreas strategi att nå flockimmunitet innan vaccin kommer?

Huruvida flockimmuniteten kommer från att smittan sprids och folk blir sjuka eller om folk blir vaccinerade spelar ju stor roll. I det första fallet dör ju långt många fler än i det andra fallet.

Permalänk
Medlem

@Hubertus: Inte det han säger egentligen vad forskarna på WHO säger är att viruset inte sprids så fort utan att dödligheten är mycket högre vilket gör flock immunitet omöjligt .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

@kanskedet: Nej finns bara ett land med den iden

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

@kanskedet: Nej finns bara ett land med den iden

Nja, jag tror inte strategin i Tyskland exempelvis är att nå flockimmunitet innan vaccin kommer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

Har du spetsat kaffet också?

Skämt åsido, hur menar du att det s.k kontrollprogrammet ska fungera då. Vad är exit-kritera för kontrollprogrammet? När viruset är utrotat eller när vi har botemedel mot Covid-19? Ska vi leva med drakoniska åtgärder fram tills dess, eller? Beskriva gärna hur du tänker att det ska fungera och hur länge du tror att det ska pågå.

Spik-nykter men vi hade en het diskussion på jobbet idag om det här.

Så här ser det ut i Kina och SydKorea har något liknande.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/i-kina-accepterar-de-flest...

Plus då en massa provtagning. $$$

Kanske värt priset?

EDIT Angående hur länge så tror jag att man är inne på att det kommer ett vaccin inom något år alternativt bra medicin som förhindrar svår lunginflammation.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

@kanskedet: Nej det är bara Sverige som har denna iden . Alltså titta på dödstalen hela iden bygger på att på varje person som behöver sjukvård går det 100 som blir immuna vad gör man om det går ett eller 2 dussin ?

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Skrivet av ottoblom:

@Irregular Programming: Adam Alsing vart smittad 1 mars på en fest . Det är vad vännerna tror tar 6 veckor för en frisk att dö säg att det tar 3-4 veckor för en riskgrupp . i huvudstaden finns just nu 944 Döda det ger en dödlighet runt 1 % vilket stämmer med EU expert på området Kan inte riktigt se det positiva 1 % på 2.4 miljoner blir många döda i Stockholm
.https://twitter.com/AdamJKucharski/status/1243466404415909889

Vad pratar du om, läs artikeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanskedet:

Är det verkligen Sydkoreas strategi att nå flockimmunitet innan vaccin kommer?

Det var inte det jag skrev, jag skrev "Givet att vi inte kan stoppa det så är den enda rimliga utfallet att vi når flockimmunitet, antingen genom att merparten får Covid-19 och tillfrisknar, eller via vaccin".

Om man menar att Sveriges nuvarande strategi är att nå flockimmunitet så menar jag på att i så fall så är Sydkoreas strategi också att nå flockimmunitet. Även om man tänker sig 100% stenhård lockdown så väntar man ju även de länderna på vaccin för att genom vaccineringar uppnå flockimmunitet.

Skrivet av kanskedet:

Huruvida flockimmuniteten kommer från att smittan sprids och folk blir sjuka eller om folk blir vaccinerade spelar ju stor roll. I det första fallet dör ju långt många fler än i det andra fallet.

Jo men i båda fallen är ju strategin att uppnå flockimmunitet. Förutsatt att man lyckas hålla kontrollen fram tills dess att vaccin finns och kan administreras så blir det sannolikt så att färre dör av Covid-19, men frågan är om man lyckas hålla kontrollen under en längre tid.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

@Irregular Programming: Jag bara säger vad som väntar . Alla verkar tro vara vi får antikroppar så blir allt bra . Men gäller det till vilket pris som helst ?

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Det var inte det jag skrev, jag skrev "Givet att vi inte kan stoppa det så är den enda rimliga utfallet att vi når flockimmunitet, antingen genom att merparten får Covid-19 och tillfrisknar, eller via vaccin".

Om man menar att Sveriges nuvarande strategi är att nå flockimmunitet så menar jag på att i så fall så är Sydkoreas strategi också att nå flockimmunitet. Även om man tänker sig 100% stenhård lockdown så väntar man ju även de länderna på vaccin för att genom vaccineringar uppnå flockimmunitet.

Jo men i båda fallen är ju strategin att uppnå flockimmunitet. Förutsatt att man lyckas hålla kontrollen fram tills dess att vaccin finns och kan administreras så blir det sannolikt så att färre dör av Covid-19, men frågan är om man lyckas hålla kontrollen under en längre tid.

Visst, jag tror också att man behöver nå flockimmunitet, men det är ändå skillnad på att nå det genom att folk blir sjuka eller om folk blir vaccinerade. Det verkar ju som att FHM inte tror på den andra varianten, utan huvudstrategin är att skydda de äldre och sköra, och man verkar inte tro det är möjligt att kontrollera spridningen. Jag menar, det är ju ändå stor skillnad mellan Sydkoreas och Sveriges strategi, både när det kommer till agerande och utfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Spik-nykter men vi hade en het diskussion på jobbet idag om det här.

Så här ser det ut i Kina och SydKorea har något liknande.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/i-kina-accepterar-de-flest...

Plus då en massa provtagning. $$$

Kanske värt priset?

Så i princip ska man lämna ifrån sig all personlig integritet och köra med "elektronisk fotboja" för att få en effektiv smittspårning så att man kan brandsläcka alla smitthärdar som dyker upp för att på så sätt hålla nere antal smittade tills dess att vaccin finns? På vilket sätt menar du att det inte är en strategi för att nå flockimmunitet?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

Så i princip ska man lämna ifrån sig all personlig integritet och köra med "elektronisk fotboja" för att få en effektiv smittspårning så att man kan brandsläcka alla smitthärdar som dyker upp för att på så sätt hålla nere antal smittade tills dess att vaccin finns? På vilket sätt menar du att det inte är en strategi för att nå flockimmunitet?

Strategin är ju likadan för Kina, Sydkorea, HongKong samt Taiwan.

Jag skrev en edit i förra inlägget och de är inte ute efter någon flockimmunitet, enbart att minimera vidare smittspridning eftersom det säkert kommer bra läkemedel samt ett vaccin.

På Aktuellt så var det uppe att nu har troligen 30% smittats i Stockholm och då är det hälften kvar.... får vi väl ta i den andra vågen då.

Plus då resten av Sverige... jag tror det är värt priset att göra som Asienländerna men med Google/Apples förslag.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Skrivet av ottoblom:

@Irregular Programming: Jag bara säger vad som väntar . Alla verkar tro vara vi får antikroppar så blir allt bra . Men gäller det till vilket pris som helst ?

Du tror att det är 2400 döda i Stockholm i dag?

Permalänk
Medlem

Nu har Cecilia Söderberg-Nauclér intervjuats i den statsägda kinesiska nyhetskanalen CGTN. Vissa säger att den är som kinas Russian today...

Permalänk
Medlem

@Irregular Programming: Nej jag vet exakt hur många som dött 944 . Vad jag menar är att när dessa vart smittade var inte många % smittade av dom som bor i Stockholm Titta på länken du dela och sätt i gång och multiplicera antalet med % i första testet. Det är även det WHO expert säger inte att immunitet kan eller inte uppnås utan att dödligheten är mycket högre än vad Sveriges strategi medger “There’s been an expectation, maybe that herd immunity may have been achieved and that the majority of people in society may already have developed antibodies...I think the general evidence is pointing towards a much lower prevalence so may not solve the problem that governments are trying to solve”

“Some of the tests also are not sensitive enough and may yield false positives she said, giving people the impression that “they’re sero-positive and protected” where in fact they may be susceptible to disease”

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanskedet:

Visst, jag tror också att man behöver nå flockimmunitet, men det är ändå skillnad på att nå det genom att folk blir sjuka eller om folk blir vaccinerade. Det verkar ju som att FHM inte tror på den andra varianten, utan huvudstrategin är att skydda de äldre och sköra, och man verkar inte tro det är möjligt att kontrollera spridningen. Jag menar, det är ju ändå stor skillnad mellan Sydkoreas och Sveriges strategi, både när det kommer till agerande och utfall.

Jo visst är det så att olika strategier ger olika utfall, men vi började med ditt inlägg där du skrev "Man har sagt att flockimmunitet är en bieffekt av deras strategi, så huruvida det är deras strategi eller inte kan man nog diskutera".

Min poäng här är att om du vill anse att den Svenska strategin är att uppnå flockimmunitet så får du nog också anse att de flesta andra strategier också är det.

Sen har du helt rätt i att FHM inte tror på varianten med hård lockdown. Dom tror inte man kan stänga ner landet i den omfattning som krävs under så lång tid som krävs. Det tycker jag har framgått helt klart. Det framgick ju även av intervjun med Johan Gisecke (som om jag förstår det rätt numera konsultar åt FHM). Sen finns det ju andra långsiktiga hälsokonsekvenser som en långvarig lockdown orsakar och dom måste ju också vägas in.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Så i princip ska man lämna ifrån sig all personlig integritet och köra med "elektronisk fotboja" för att få en effektiv smittspårning så att man kan brandsläcka alla smitthärdar som dyker upp för att på så sätt hålla nere antal smittade tills dess att vaccin finns? På vilket sätt menar du att det inte är en strategi för att nå flockimmunitet?

Ska vi kanske då påpeka att även vaccination har som bieffekt att det bidrar till flockimmunitet? Något som kan vara värt att komma ihåg när man pratar om att Sverige har detta som (inofficiellt) mål. Alla länder lär f.ö. ha detta som mål, inklusive Sydkorea och Kina.

Edit: Kan vara så att jag citerade fel person, får återkomma någon gång när jag är betydligt piggare, dvs imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

“Some of the tests also are not sensitive enough and may yield false positives she said, giving people the impression that “they’re sero-positive and protected” where in fact they may be susceptible to disease”

Hon pratar ju hypotetiskt, och visst är det mycket allvarligt om så sker. Det är bland annat därför det tar tid att validera sådana tester. Du kan kontrastera det med vad Jan Albert säger om det test de utvecklat på Karolinska:

- Vi är glada att ha ett test som vi vet är okej. Det är inte 100-procentigt känsligt, det har sensitivitet på 70-80 procent. Några kommer att testa negativt trots att de haft det. Men ingen kommer att testa falskt positivt. De vi har testat som ska vara negativa har varit det, säger Jan Albert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Jo visst är det så att olika strategier ger olika utfall, men vi började med ditt inlägg där du skrev "Man har sagt att flockimmunitet är en bieffekt av deras strategi, så huruvida det är deras strategi eller inte kan man nog diskutera".

Min poäng här är att om du vill anse att den Svenska strategin är att uppnå flockimmunitet så får du nog också anse att de flesta andra strategier också är det.

Sen har du helt rätt i att FHM inte tror på varianten med hård lockdown. Dom tror inte man kan stänga ner landet i den omfattning som krävs under så lång tid som krävs. Det tycker jag har framgått helt klart. Det framgick ju även av intervjun med Johan Gisecke (som om jag förstår det rätt numera konsultar åt FHM). Sen finns det ju andra långsiktiga hälsokonsekvenser som en långvarig lockdown orsakar och dom måste ju också vägas in.

Giesecke tror att alla länder kommer att få ungefär samma dödstal i slutändan, vilket jag tror är FHMs linje också. Dvs, det går inte att få stopp på spridningen innan vaccin kommer och att man kommer att nå flockimmunitet genom att folk blir sjuka. Jag är tveksam till detta, delvis för att andra länder har andra strategier, och därmed tror att det går att stoppa spridningen innan vaccin kommer. Ett exempel är som sagt Sydkorea, där det ser bra ut nu. Dessutom hade inte Giesecke några studier att hänvisa till, utan jag uppfattade att han talade väldigt självsäkert utan data att stödja sig på. Detta påminner om hur Tegnell har pratat vid tidigare tillfällen. Också som jag skrivit innan, detta blogginlägg är en bra reflektion kring intervjun.

Angående effekter på länder så kan jag konstatera att IMF tror att Sydkoreas ekonomi kommer att backa 1.2% detta året, medan siffran motsvarande prognos för Sverige är en tillbakagång på 6.8%. Man har alltså lyckats stoppa spridningen betydligt bättre (5 dödsfall per 1 miljon människor jämfört med 156 dödsfall per miljon i Sverige) samtidigt som att ekonomin inte kommer att backa lika mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Strategin är ju likadan för Kina, Sydkorea, HongKong samt Taiwan.

Jag skrev en edit i förra inlägget och de är inte ute efter någon flockimmunitet, enbart att minimera vidare smittspridning eftersom det säkert kommer bra läkemedel samt ett vaccin.

Men då inväntar man ju defacto ett vaccin för att på den vägen flockimmunitet. Om man då menar på att Sveriges strategi är att nå flockimmunitet så är ju också dessa länders strategi att nå flockimmunitet.

Personligen anser jag att varken Sveriges eller de andra ländernas strategier är att nå flockimmunitet. Flockimmuniteten är sannolikt ett slutresultat oavsett strategin som används. Man skulle kunna tänka sig att en behandling kommer först som då gör att ett vaccin blir irrelevant men jag tror att sannolikheten för det är låg.

Skrivet av plunn:

På Aktuellt så var det uppe att nu har troligen 30% smittats i Stockholm och då är det hälften kvar.... får vi väl ta i den andra vågen då.

Plus då resten av Sverige... jag tror det är värt priset att göra som Asienländerna men med Google/Apples förslag.

Det kanske det är, men vi lär inte veta vilken strategi som var "bäst" förrän om några år och även då lär det debatteras med avseende på kulturella skillnader och andra förutsättningar.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanskedet:

Dessutom hade inte Giesecke några studier att hänvisa till, utan jag uppfattade att han talade väldigt självsäkert utan data att stödja sig på. Detta påminner om hur Tegnell har pratat vid tidigare tillfällen. Också som jag skrivit innan, detta blogginlägg är en bra reflektion kring intervjun.

Jag uppfattade det som att Gisecke var tydlig med att mycket av det han sa var hans personliga uppfattning och att mycket var mellan tummen-och-pekfingret, dvs vad han tror och i grova drag.

Skrivet av kanskedet:

Angående effekter på länder så kan jag konstatera att IMF tror att Sydkoreas ekonomi kommer att backa 1.2% detta året, medan siffran motsvarande prognos för Sverige är en tillbakagång på 6.8%. Man har alltså lyckats stoppa spridningen betydligt bättre (5 dödsfall per 1 miljon människor jämfört med 156 dödsfall per miljon i Sverige) samtidigt som att ekonomin inte kommer att backa lika mycket.

Menar du att deras lägre tillbakagång enbart beror på att dom lyckats bromsa spridningen bättre? Det finns inte andra bidragande orsaker?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

@deltascu: Du fattar inte att det testet är ett enda stort fiasko för hela Sveriges politik runt pandemin . Håll i hatten dom närmsta 6 veckorna kommer du få en åktur som endast folk som upplevt 1917 kommer att få uppleva .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Antibody-dependent enhancement (ADE)

Med antikropp av typ A i kroppen kan den inte vara lika resistent mot B-viruset
Denna effekt kommer att orsaka att dödligheten hos viruset ökar dussintals eller till och med hundratals gånger