Permalänk
Avstängd

AirBnB+Hemnet för 900 000 kr?

Tjena! Jag undrar om en hemsida som kombinerar AirBnB+Hemnet som erbjuds för 900 000 kr i 3 steg? Dvs., det är inte jag som erbjuder denna lösning utan ett svenskt IT-företag som pysslar med helhetslösningar. Min fråga är om prisnivån är rimlig eller överprisad?

Mer känsligare fråga så klart: vore det möjligt att hitta ett billigare företag utomlands där kompetensen ändå är likartad?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Hur långt är ett snöre?

Om prisnivån är rimlig beror förstås på exakt vilken funktionalitet som erbjuds och om det är en färdig produkt (som även kan nyttjas av andra) eller nyutveckling.

Om det är nyutveckling vågar jag nog påstå att det är ett kraftigt underpris. Jag skulle bli mycket förvånad om Hemnet ensamt har kostat mindre än 10 gånger den summan du nämner i rena utvecklingskostnader. Antagligen långt mer än så.

Den här typen av sajter har antagligen minst halva funktionaliteten i integrationer och backoffice-funktioner. Det man ser som slutanvändare är alltså inte en speciellt stor del av helheten.